Speedfight 4 - start slecht of verzuipt

Scooter reed opzich goed, echter totdat de choke uitschakelt houdt deze in bij te veel gas geven.
Vanavond gaan we weer verder met de scooter

Hersenspinsel: toen de carb zuiniger stond afgesteld starte de scooter veel beter en bleef ook lopen maar hield in bij veel gas geven (te zuinig afgesteld) nu is de carb rijker afgesteld rijdt hij al een stuk beter maar start moeizaam (krijgt te veel brandstof ??) zou een kleinere stationair sproeier een verbetering zijn ?
 
Heb je ook al eens , naar de stand van de gasnaald gekeken , normaal staat deze ( als hij verstelbaar is ) in de midden stand.
Nee, daar hebben we nog niet naar gekeken, zullen we ook doen, volgende sleutelavondje staat gepland op maandag as.
De gasnaald doet er ook toe bij stationair ? ik was in de overonderstelling dat deze vooral werkt bij een beetje gas tot zeg een 3/4
 
Als de clip te laag zit , wordt al een deel van de hoofdsproeier vrij gegeven , omdat de naald te hoog zit , kan me voorstellen dat dit invloed heeft , hoe gering ook .
 
invloed van sproeiernaald is in ieder geval groter dan de sproeiermaat, die laatste speelt pas bij hoge toeren een rol omdat het een smoring is waar maar een maximum hoeveelheid brandstof doorheen kan. die hoeveelheid is bij lage toeren altijd veel te hoog, daarom de naald.
 
Duidelijk (mbt de naald)
Volgens de buurman is het een automatische naald (kan dit of bestaat dat niet ?)

We hebben weer wat verder geprutst (weer zat niet mee) we hebben de stationairsproeier vervangen (voor een zelfde maat) dit leek toch verschil te geven (andere beschadigd/verstopt ?)

Even voor mijn beeld (zodat ik het begrijp)

De stationairsproeier was een 32, de gewone sproeier is een 85
Is het zo dat de stationair sproeier altijd benzine doorlaat en naarmate je meer gas geeft de gewone sproeier gaat meedoen ?

Dat zou het eea kunnen verklaren mi
 
een automatische naald
Hier heb ik nog nooit van gehoord , ( maar van nog meer dingen niet die toch blijken te bestaan en kunnen) Wel van een naald zonder clip , die je met ringetjes kan verhogen.
Post automatically merged:

Maar evenwat anders , zijn de basis behoefte voor een goedlopend blok wel gemeten ? Hiermee bedoel ik compressie , klepspeling .
En waar je ook even naar kunt kijken , is of het remlucht sproeier gedeelte , wat onder de hoofdsproeier zit ,( deze kun je met een klein sleuteltje eruit draaien , in de hoofd sproeier zit een gleuf , en daaronder zit de remlucht sproeier met een klein zeskantje ) of hiervan alle gaatjes open zijn .
Hier halen ze hem eruit bij 35min
 
Last edited:
Maar evenwat anders , zijn de basis behoefte voor een goedlopend blok wel gemeten ? Hiermee bedoel ik compressie , klepspeling .
Klepspeling en compressie zijn gemeten, deze zijn goed
Remlucht ga ik nakijken, dank je

Ben nog benieuwd hoe dat werkt met sproeiers
Geeft die stationair sproeier altijd benzine en wanneer je gas geeft komt de benzine door de hoofdsproeier erbij, of word op dat moment de stationair sproeier dichtgezet ?
 
Back
Top