Speedfight 2 start niet

Bas8383

New Member
Beste leden, ik heb een speedfight 2 die niet wilt starten, hij vonkt gewoon, er komt benzine in de cilinder (bougie is nat) er is compressie (mijn vinger word van bougiegat gedrukt),
Nu zag ik later ineens dat de kabel van de oliepomp is afgebroken, kan het zijn dat hij niet start door een soort beveiliging?
 
Advertisement - register to remove this

wat voor oliepomp is hey electriche of meganiche?
probeer eerst de carburateur uit te spuiten
al er benzine vonk, lucht en compressie is moet hij gewoon starten. zit de luchtfilter huis er ook nog op?
en probeer een 30x kicken met contact uit en dan met contact aan te kicken meestal werkt dat wel
 
Er zit een soort gaskabel in dus dat is mechanisch, luchtfilter zit er niet op maar heb het ook geprobeerd met mn hand op de luchtinlaat. Ik zat zelf te denken dat mn cilinder misschien kapot kan zijn maar is dit mogelijk aangezien er wel compressie lijkt te zijn?
 
Dat lijkt mij niet. Ik zou morgen het luchtfilter er weer terug op zetten alle 2 de stelschroeven 1,5 slag bougie van de cilinder kop af beetje remreiniger in je cilinder spuiten snel je bougie er weer op en dan kicken. Als hij dan nog niet start zou ik eens de cilinder ee af trekken zijn maar 4 boutjes
Post automatically merged:

En sinds waneer is dit probleem gekomen?
 
Heb de cilinder eraf gehaald en die zag er goed uit, wel zag ik een krasje aan de bovenkant van de zuiger. heb ook de luchtfilter weer gemonteerd en de luchtschroef op 1.5 gezet. Nog niks. Ook heb ik het met remreiniger geprobeerd maar nog steeds geen teken van leven.
 

Attachments

  • D28CC52B-C301-445D-B60D-277DAE0C21F9.jpeg
    D28CC52B-C301-445D-B60D-277DAE0C21F9.jpeg
    114.1 KB · Views: 5
  • 43369822-3465-4951-B49D-74CD67267468.jpeg
    43369822-3465-4951-B49D-74CD67267468.jpeg
    183 KB · Views: 4
  • AD3B7849-8371-40CA-AA2A-65FAC27FCAF2.jpeg
    AD3B7849-8371-40CA-AA2A-65FAC27FCAF2.jpeg
    183.2 KB · Views: 4
  • 748B2620-D859-4CA2-8ECA-85B5757F00C4.jpeg
    748B2620-D859-4CA2-8ECA-85B5757F00C4.jpeg
    182 KB · Views: 4
  • 1F405108-DFFC-4129-B319-B44D473525E4.jpeg
    1F405108-DFFC-4129-B319-B44D473525E4.jpeg
    215.4 KB · Views: 4
  • 87A01FFE-1415-4CA9-9CBF-42A3E0D07155.jpeg
    87A01FFE-1415-4CA9-9CBF-42A3E0D07155.jpeg
    326.5 KB · Views: 4
  • C419A6D9-D780-4FFC-B88A-0F7E4A025BF0.jpeg
    C419A6D9-D780-4FFC-B88A-0F7E4A025BF0.jpeg
    160.5 KB · Views: 4
  • A682C7C4-6244-4D35-83D7-34AAB42E408C.jpeg
    A682C7C4-6244-4D35-83D7-34AAB42E408C.jpeg
    104.4 KB · Views: 5
  • 50C8BC08-D7CF-4336-9D1C-24C764BA95F6.jpeg
    50C8BC08-D7CF-4336-9D1C-24C764BA95F6.jpeg
    180.8 KB · Views: 5
  • 13633D34-F6D6-4B3C-80A0-EEDA123BE72F.jpeg
    13633D34-F6D6-4B3C-80A0-EEDA123BE72F.jpeg
    176.2 KB · Views: 4
  • 354B37C8-5FB6-4956-A69B-86130116919F.jpeg
    354B37C8-5FB6-4956-A69B-86130116919F.jpeg
    78.3 KB · Views: 4
  • 9644FA53-4D5A-4179-AC03-62729BA3F413.jpeg
    9644FA53-4D5A-4179-AC03-62729BA3F413.jpeg
    120 KB · Views: 5
Ziet er nog prima uit die snee
Komt mogelijk door een blokeer sleutel. Hij is wel heel zwart! Of je hebt action 2t olie gebruikt of veel ste veel olie of een slechte verbranding. Heb je er al een nieuwe bougie jn gedraaid mogelijk is die zwart geslagen
Post automatically merged:

en kijk eens of de benzine en de vacuüm slang niet verkeerd om zitten. Dus even aan de slang die op het spruitstuk zit zuigen en dan de slang waar benzine uit komt moet op de carburateur zitten
 
De benzineslang zit goed vaccuum onder benzine boven, komt benzine uit als ik aan vacuum zuig. Wat voor olie en hoeveel er is gebruikt weet ik niet. In principe zou die met deze cilinder gewoon moeten starten correct?
Btw bedankt voor de hulp!
Post automatically merged:

Bougie ga ik morgen halen maar de bougie vonkt wel
 
Jaa de bougie kan vonken heb ik ook gehad maar wilde toen niet starten. Dus als u dat probeerd zou het heel goed kunnen dat hij start
Post automatically merged:

Als dat het niet is zou je altijd nog naar de membraan kunnen kijken. Of die niet is gebroken. Het is en blijft proberen.
 
Membraan heb ik gecheckt en ziet er vgm goed uit, denk dat het een van 2 dingen is : iets ergens in de ontsteking zoals de bougie (ookal is er een vonk) of de krukaskeeringen, ik hoop niet op het laatste want ik heb hier helemaal geen ervaring mee.
 
Ja dat is zo maar die gaan niet zo rap kapot. En mocht die kapot zijn is het niet zo probleem kan je makkelijk terug plaatsen. Maar meestal is vals lucht een witte bougie. Dus eerst even een nieuwe bougie. En vergeten te vragen is de accu wel opgeladen dit ivb met de electriche choke.
 
Als hij met remmenreiniger of deo niet start En je cilinder is goed en je voelt genoeg compressie (al is meten beter) zal ik het aan je ontstekingskant zoeken.

eerst even nieuwe bougie en eventueel nieuwe bougiekabel en dop dat zijn namelijk de kosten niet.
 
Weet niet hoe bij Peugeot 2 takt werkt maar met standaard ontsteking klooien aan de timing is vrij lastig naar mijn idee. Bij piaggio kan het niet zomaar. En volgens mij verschillen de ontstekingen niet zo veel van elkaar.

Werkt niet zo als bij brommers dat de timing aanpasbaar is. Timing is vrij statisch bij een standaard 2 takt scooter.
 
Heb net een nieuwe bougie + dop gemonteerd, nog steeds niks. Ik zie nu wel dat er lucht ontsnapt uit de cilinder bij de uitlaat, kan dit de reden zijn?
 
Back
Top