This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Speedfight 2 loopt niet meer

Hallo,

Ik heb een Peugeot Speedfight 2. Deze liep niet helemaal lekker. Dus ik de carb schoongemaakt. Maar nu start hij helemaal niet.
Aangezien hij eerst startte ga ik er vanuit dat hij gewoon compressie en vonk heeft. Hij krijgt benzine en olie.
Hij start ook niet met remmen reiniger.
Ik heb geen idee wat voor maat sproeier erin zit. Het is gewoon een standaard carb en luchtfilterhuis.
De slang die in het luchtfilterhuis zit is halverwege afgesneden en er zit een malossi luchtfilter in.

Alvast bedank voor de reacties
 
Inderdaad pakkingen vervangen.
Had je kunnen testen als de scooter liep en met remmenreiniger spuiten.
Echter loopt hij voor geen meter.
Filmpje suggereert voor mij richting valse lucht.
Controleer voor de zekerheid ook even of je gasschuif wel helemaal omlaag staat. (Oftewel of de gaskabel niet ergens vast klemt/verkeerd zit.)

Als je de pakkingen moet bestellen zou ik meteen de cilinder in de tussentijd bekijken.
Is 20 min werk, weet je meteen meer.
In post 33 zie ik eigenlijk niet precies wat er hier nou gebeurt.
Heb je maar één aansluiting onderaan je tank?

Zit er nog een brandstofpompje op los van dat pompje/kraantje onder tank?
De olie zit iig op de olieaansluiting.
 
- Met remmenreiniger deed die het ook niet.
- Ja de schuif gaat helemaal omlaag dat heb ik gekeken.
- Ik denk dat ik morgen als ik optijd uit school ben even langs een scooterzaak rij. Ga echt geen 6 euro verzendkosten betalen voor een pakking van 2 euro max
- Nee er zitten gewoon 2 aansluitingen. Alleen een zit achter de kap op die hoek.
- Ik heb werkelijk geen flauw idee wat dat gele dingetje is. Misschien iets van een filtertje ofzo?
- Voor zover ik weet zit er geen ander brandstof pompje op dan die onder de tank
 
Je kunt hem op het filmpje zien vgm
Kan het zijn dat dag filtertje brandstof toevoer tegenhoud en hij het daardoor niet doet?
Nee, als je vlotterbak gewoon vol zit dan zou die al langer moeten draaien dan op de video.
Tevens zit het filter vol met vloeistof toch?
En op dat filmpje zie ik dat niet hoor, ik wil graag weten waar de slang met brandstoffilter naartoe loopt/aangesloten is.
Ook al duidt alles er voor nu op dat je valse lucht had bij de spruitstukpakkingen / het membraan.
Of dat je cilinder niet goed meer is.

En even voor de zekerheid, het volgende membraan is van een andere scooter.
je hebt vanaf de binnenzijde gekeken of er geen licht door komt? Langs de voorbeeld rode lijnen, rondom de plaatjes.

 
Mezoly is een "Alini", maar dan onder een andere naam.

Edit: Posts hierboven kwamen na de post pas tevoorschijn.
 
Het is een Nadelig alternatief ... weggegooit geld , bijna niet af te stellen , en bezorgd je Hoofdpijn .
Goedkoop is Duurkoop.
Als je een bepaalt Budget heb , koop dan een ECHTE gebruikte Polini of Dellorto Carburateur.
 

Als je die next goed in de olie zet en dit laat inbranden gaat die uitlaat echt gigantisch lang mee.. (kan je gewoon oude olie voor gebruiken die je over hebt uit je vertandings kast of zo. Of van een 4takt motor.

En dit continu blijven herhalen om de 4 weken.. Even een oude lap in de olie (doe hiervoor wel latex handschoenen aan want olie is kanker verwekkend voor je huid.) En dan de gehele uitlaat en bocht onder dippen.. Als je gaat rijden komt er wel wat rook vanaf. Maar dat is normaal.
 
UPDATE:

Ik heb foto's geplaatst van de slag met de brandstof filter.

Ik heb de pakking tussen het membraan en de motor geplaatst. Maar daar zat eerst geen pakking. (Daar heb ik ook een foto van toegevoegd)

Toen heb ik hem proberen te starten toen gebeurde dit:

Toen met een compressie meter van school compressie gemeten, deze begint pas vanaf 10 bar en de naaldje bewoog een heeeeeel klein beetje. Dus ik ga er vanuit dat compressie rond de 10 bar is.

Toen kwam mijn vader binnen en wilde ik hem laten zien dat de scooter het meer deed als eerst, en toen startte die!!!

Maar hij loopt heel onregelmatig

Vervolgens maakte die een heel raar geluid:

Toen heb ik hem een keer uit en aan gezet
Starte met 1 druk op de knop, maar dat deed die eigenlijk altijd al als die warm was. En toen liep die nogsteeds heel onregelmatig. Hier heb ik ook nog een paar filmpjes van:
 

Attachments

  • 26131694-3CE2-4127-A016-1665D6C02533.jpeg
    219.9 KB · Views: 16
  • 7FB43A67-3706-42E3-95EA-990AAD43B523.jpeg
    225.7 KB · Views: 16
  • 50A7C27C-2AA1-4E33-A785-B499EC0939E9.jpeg
    173.9 KB · Views: 17
Lijkt droog te lopen. Geen olie. Waarschijnlijk cilinder zwaar beschadigt en ook je krukas. Eerste is je cilinder er afhalen. En je stationair schroef ligt er uit. Of t geluid moet daar door komen maar eerste verdachte is jou cilinder die droog staat net als je krukas.
 
Jep. Maar ben er niet van overtuigt dat hij genoeg olie krijgt of dat de krukas en cilinder onbeschadigd zijn. Zou het toch checken. Hij is toch al zo ver open. Geluid kan ook je bigend lager zijn(tussen de krukas wangen) had mijn sym destijds en ook zon piepend/schurend geluid.
 
Ja ik zou wel even kunnen kijken, en voortaan misschien gewoon een beetje 2t olie bij de benzine gooien. Gewoon voor de zekerheid.
Maar wat in gek vind is dat in de 2 filmpjes erna hij niet meer dat geluid maakt. En ik heb alles in chronologische volgende gezet van hoe het gebeurd is