Luca.737

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb al een ongeveer jaar een speedfight.
Een hele tijd terug heb ik een warm loper gehad en heb laatst de cilinder en de zuiger vervangen maar hij doet het nog steeds niet.
Hij heeft voldoende compressie

ik heb net de vonk gecontroleerd en dat zou voldoende moeten zijn, ook heb ik de carburateur schoon gemaakt (sproeier schoon gekookt).

Maar de bougie wordt niet nat.

Ik wilde het membraan na kijken maar ik krijg hem niet uit elkaar. Er zitten 2 normale boutjes in en 2 rare pinnen.


Ik heb geen idee hoe ik dit gefixt krijg heeft iemand een idee?
Post automatically merged:

image.jpg
Post automatically merged:

image.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Breekbouten. Slot in slijpen of zagen, en met een platte schroevendraaier los draaien. Beste een schroevendraaier met een gat, zodat je er nog iets in kan stoppen om extra kracht te zetten.

Ik doe het altijd met een dremel. Maar het is me ook wel eens gelukt met een los zaagje.
 
Breekbouten. Slot in slijpen of zagen, en met een platte schroevendraaier los draaien. Beste een schroevendraaier met een gat, zodat je er nog iets in kan stoppen om extra kracht te zetten.

Ik doe het altijd met een dremel. Maar het is me ook wel eens gelukt met een los zaagje.
Ik ga na het weekend even kijken, ik hou je op de hoogte
 
Is je keering er niet gewoon uit?
Op de tweede foto ziet er alles nogal vettig/nattig uit.
Komt denk ik van de olie pomp. Die normaal gesproken op de carb zit. Zou ook goed de keringen kunnen zijn.

Maar stel de keringen zijn lek/stuk, dat heeft toch verder niks te maken met het starten van de brommer
Post automatically merged:

Komt denk ik van de olie pomp. Die normaal gesproken op de carb zit. Zou ook goed de keringen kunnen zijn.

Maar stel de keringen zijn lek/stuk, dat heeft toch verder niks te maken met het starten van de brommer
Hij heeft ook prima compressie
 
Hoe ik dat altijd deed met die spruitstuk breek bouten.. (is handig als er geen cilinder erop zit en je dus alle ruimte hebt)

1 boutje eruit proberen te krijgen. Met een vrij dun slijpschijfje (zoals een dremel) een sleufje erin slijpen.
En met een slag schroeven draaier lossen. (eerst even proberen met een normale platte schroeven draaier)

Als je eentje los heb en je carburateur los hebt gehaalt. met een houten hamer het spruitstuk tegen de klok in los kloppen.

Door dat het spruitstuk draait, draait dat laatste boutje ook mee en heb je hem zo eruit.
 
Hoe ik dat altijd deed met die spruitstuk breek bouten.. (is handig als er geen cilinder erop zit en je dus alle ruimte hebt)

1 boutje eruit proberen te krijgen. Met een vrij dun slijpschijfje (zoals een dremel) een sleufje erin slijpen.
En met een slag schroeven draaier lossen. (eerst even proberen met een normale platte schroeven draaier)

Als je eentje los heb en je carburateur los hebt gehaalt. met een houten hamer het spruitstuk tegen de klok in los kloppen.

Door dat het spruitstuk draait, draait dat laatste boutje ook mee en heb je hem zo eruit.
Dankjewel voor de reactie ik ga er vanmiddag naar kijken
 
Back
Top