Speedfight 2 loopt niet meer

Hallo,

Ik heb een Peugeot Speedfight 2. Deze liep niet helemaal lekker. Dus ik de carb schoongemaakt. Maar nu start hij helemaal niet.
Aangezien hij eerst startte ga ik er vanuit dat hij gewoon compressie en vonk heeft. Hij krijgt benzine en olie.
Hij start ook niet met remmen reiniger.
Ik heb geen idee wat voor maat sproeier erin zit. Het is gewoon een standaard carb en luchtfilterhuis.
De slang die in het luchtfilterhuis zit is halverwege afgesneden en er zit een malossi luchtfilter in.

Alvast bedank voor de reacties
 
Advertisement - register to remove this

De bougie was nat.
De schroefdraad van de carb was niet goed waardoor de carb niet goed op het inlaat spruitstuk zat. De carb heb ik naar M7 getapt. En ik ga morgen M7 boutjes halen en dan post ik een update.
Post automatically merged:

Dan heb je waarschijnlijk je carb niet goed terug in elkaar gezet. Heb je alles eruit gedraaid en op exact dezelfde manier weer terug gedraaid? Want de afstelling komt vrij precies
Ik heb de stationair schroef zover mogelijk open en de andere 3,5 slag ope. Is dat goed?
 
Last edited:
Gister deed die get toen de carb er goed op zat. Nu wil ik hem net starten nu doet die het niet meer. Er is niks mee gebeurd. Gister heb ik er op gereden en hij reed heel fijn. En nu doet die het niet meer
 
Zet de luchtschroef eens op 1,5 slag en kijk of de scooter dan aan wilt slaan, met eventueel een beetje bij gassen.
Nope. Heb een nieuwe bougie gehaald. Was het ook niet. Nieuw koppakking was het ook niet
Post automatically merged:

Ik hou mn hand net voor de inlaat van de carb om te kijken of die lucht aan zuigt en of er mengsel uitkomt. Toen luchtfilter erop en toen startte hij opeens
 
Last edited:
Vind je het gek? Je laat de scooter zoveel lucht aanzuigen dat je er bang van wordt en draait de stationairschroef zo ver naar buiten dat dat arme ding stationair bijna moet happen naar benzine.

Stel je scooter alsjeblieft gewoon degelijk af met alle onderdelen die op zo'n scooter horen er in eerste instantie op te zetten. Begin weer bij 1,5 slag luchtschroef open.
 
En als je hem helemaal indraait, doet die dan iets?
Nope
Post automatically merged:

Ga eens groter in Hoofd Sproeier maat .
En Test de Choke .
Ja ik weet niet welke maar dat is. Ik vermoed standaard. Is er een manier hoe ik hierachter kan komen?
Persoonlijk denk ik dat de choke kapot is. Want ik laat hem warm worden. Dat staat die echt 10 min stil rijdt ik er een keer mee. Dan stel ik hem stationair af. Loopt ie mooi. En dan 3 min later moet je remmen om m stil te krijgen want anders rijdt die weg. En dus ik die stationair omlaag omdat dat bij stoplichten niet zo fijn is. En daarna valt die weer bijna uit. En zo een aantal keer
 
Sproeier er uit draaien , staat een NR op ,, dan paar maten groter er in zetten .
Vaak is standaard 58.
Een sproeier wordt toch alleen gebruikt bij vol gas? Ik begrijp niet wat dat voor invloed heeft op stationair?
Post automatically merged:

Dan zou ik deze moeten bestellen want heb zelf geen sproeiers liggen. Welke zou in dan moeten hebben
Luister naar wat Brute-Force zegt. Draai jouw sproeier eruit om te kijken welke maat je hebt. Hoe weet hij nu welke maat er voor jou geschikt is als hij niet eens weet wat er nu in zit. Los van het feit of het überhaupt mogelijk is om aan te geven welke erin hoort.
 
Back
Top