Speedfight 2 loopt niet meer

Hallo,

Ik heb een Peugeot Speedfight 2. Deze liep niet helemaal lekker. Dus ik de carb schoongemaakt. Maar nu start hij helemaal niet.
Aangezien hij eerst startte ga ik er vanuit dat hij gewoon compressie en vonk heeft. Hij krijgt benzine en olie.
Hij start ook niet met remmen reiniger.
Ik heb geen idee wat voor maat sproeier erin zit. Het is gewoon een standaard carb en luchtfilterhuis.
De slang die in het luchtfilterhuis zit is halverwege afgesneden en er zit een malossi luchtfilter in.

Alvast bedank voor de reacties
 
Advertisement - register to remove this

Weet je waarom die onregelmatig loopt.. Je moet het voorstuk van het luchtfilter erop zetten..

Zit een reduceer busje in zodat die minder lucht kan pakken.. Dan zal die het waarschijnlijk gewoon moeten doen.
Post automatically merged:

Lijkt droog te lopen. Geen olie. Waarschijnlijk cilinder zwaar beschadigt en ook je krukas. Eerste is je cilinder er afhalen. En je stationair schroef ligt er uit. Of t geluid moet daar door komen maar eerste verdachte is jou cilinder die droog staat net als je krukas.


Kan ook nog een slechte ontsteking zijn.. Maar hij houd echt in omdat het voorstuk van het luchtfilter niet erop zit.
Moet je altijd erop zetten als je de motor start. Anders krijg je een niet goed effect.
 
Weet je waarom die onregelmatig loopt.. Je moet het voorstuk van het luchtfilter erop zetten..

Zit een reduceer busje in zodat die minder lucht kan pakken.. Dan zal die het waarschijnlijk gewoon moeten doen.
Post automatically merged:




Kan ook nog een slechte ontsteking zijn.. Maar hij houd echt in omdat het voorstuk van het luchtfilter niet erop zit.
Moet je altijd erop zetten als je de motor start. Anders krijg je een niet goed effect.
Dat wist ik niet.
Dan ga ik eerst eens kijken wat die doet met dat voorstuk voordat ik de cilinder eraf haal

Liever niet. Beste alles nieuw. Om te zorgen dat je alles uitsluit.
Dan doe ik dat
 
sorry, maar er van uitgaan dat je met een super compressor wel je sproeiers schoonblaast als er aangekoekte olie of lak (residu van benzine) in zit is fout!
ik zelf heb ook geen lullig compressortje (moet sproeiers met een tang vasthouden anders schiet ik passanten voor hun hoofd met m'n sproeiers, maar dan nog "boor" ik vooral stationair sproeiers even na met een rechtgetrokken vezel van een oude remkabel, die ik bij wijze van handvat in een kabelschoentje heb geklemd. een setje echte sproeierruimers staat ook op mijn verlanglijstje.
 
Weet je waarom die onregelmatig loopt.. Je moet het voorstuk van het luchtfilter erop zetten..

Zit een reduceer busje in zodat die minder lucht kan pakken.. Dan zal die het waarschijnlijk gewoon moeten doen.
Post automatically merged:




Kan ook nog een slechte ontsteking zijn.. Maar hij houd echt in omdat het voorstuk van het luchtfilter niet erop zit.
Moet je altijd erop zetten als je de motor start. Anders krijg je een niet goed effect.
Ik doelde meer op het schavende en piepend geluid. beter goed na kijken dan achteraf. Zoals hier vaak gebeurt is dat na 1000 dingen checken toch de cilinder oid kapot is.
 
sorry, maar er van uitgaan dat je met een super compressor wel je sproeiers schoonblaast als er aangekoekte olie of lak (residu van benzine) in zit is fout!
ik zelf heb ook geen lullig compressortje (moet sproeiers met een tang vasthouden anders schiet ik passanten voor hun hoofd met m'n sproeiers, maar dan nog "boor" ik vooral stationair sproeiers even na met een rechtgetrokken vezel van een oude remkabel, die ik bij wijze van handvat in een kabelschoentje heb geklemd. een setje echte sproeierruimers staat ook op mijn verlanglijstje.
ik heb zoiets gelijks gedaan. Heeft geen baat gehad. Hij is weer koud en hij weigert weer te starten. (Met en zonder reduceer buis.) Ook zonder uitlaat. Ik ga nu even naar de cilinder kijken
 
Ik heb alles uit elkaar gedraaid en weer in elkaar gedraaid.
Nu doet die het. Ook koud. Alleen gaat die 20/25 km/pu. Luchtschroef 1,5 gedraaid. Met reduceer buis. 7gr rolletjes. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Ik heb de zuigerveren met de opening gelijk "gelegd" met de soort van verdikking in de zuiger

Ik heb dit filmpje gebruikt
Om 2:50 doet hij zuigerveren
nee. ik heb het niet over de montage.
om te meten hoever je zuigerveren t.o.v. de cilinder versleten zijn/nog passen, haal je ze van de zuiger af, schuif je ze na elkaar los in de cilinder ongeveer een cm vanaf het kopvlak (wel even noteren welke boven en onder zat en niet verwisselen!)
om ze vlak te zetten schuif je de zuiger, zonder veren er even achteraan. dan kijk je of hij rondom tegen de cilinder aan ligt en meet je met een voelermaat hoe groot de speling van de opening (bij de dunne puntjes die tegen de cilinder aanliggen) is.
slotspeling
 
Last edited:
als je nog steeds 10 bar hebt hoeft dat inderdaad niet...
is dat gepiep er nog?/heb je een filmpje /audio van hoe hij nu loopt, liefst rijdend (gaat mij om het geluid, dus (microfoon/headset) ergens ophangen bij je blok in de buurt en uit de wind?)
 
dat filmpje met dat geknars erbij klinkt alsof de benzine op raakt als ie in toeren komt.. niveau in de vlotterbak?
kleur bougie nadat hij nu een tijdje gedraaid heeft op die 20-25 km/u?
 
Ja dat kan ik zo kijken

Het gebeurde zegmaar zo
Eerst reed die nog geen 10. Dat was alles erop luchtschroef anderhalve draai. Toen zonder kapje die voor de luchtfilter zit ging die net geen 20 en toen met kapje en luchtschroef 90 graden verder open ging die 25
 
dat filmpje met dat geknars erbij klinkt alsof de benzine op raakt als ie in toeren komt.. niveau in de vlotterbak?
kleur bougie nadat hij nu een tijdje gedraaid heeft op die 20-25 km/u?
Vanwege dat was het aanraden om de cilinder etc na te kijken. Er loopt iets droog. of vast/zwaar. Hoewel we geen foto's hebben van de cilinder(wat ik heel erg jammer vind) Zou de cilinder goed moeten zijn. Dan zou je denken aan de lagers.(mijn big end maakte zulk geluid bij de sym) Dan zou eigenlijk alleen de krukaslagers verdacht nog kunnen zijn zou ik denken.,
Vermoed dat hij niet hard gaat omdat hij dat niet meer kan, Door bijvoorbeeld de lagers die het tegenhouden ivm dat ze mogelijk versleten/vast zitten.
 
Vanwege dat was het aanraden om de cilinder etc na te kijken. Er loopt iets droog. of vast/zwaar. Hoewel we geen foto's hebben van de cilinder(wat ik heel erg jammer vind) Zou de cilinder goed moeten zijn. Dan zou je denken aan de lagers.(mijn big end maakte zulk geluid bij de sym) Dan zou eigenlijk alleen de krukaslagers verdacht nog kunnen zijn zou ik denken.,
Vermoed dat hij niet hard gaat omdat hij dat niet meer kan, Door bijvoorbeeld de lagers die het tegenhouden ivm dat ze mogelijk versleten/vast zitten.
ik heb ooit mijn Kreidler blok opengehaald met krukaslagers met 1/2 en 3/4 (happen eruit, ik bedoel niet het aantal!) kogels er nog in, het gruis was weg. ding liep nog steeds 60 wel met een bak herrie.
nieuwe lagers (conisch) moest ik stellen met shims tussen de binnenringen en de krukwangen, maar had òf teveel speling, òf te weinig*, dus uiteindelijk een dubbele carterpakking uit zwaar tekenpapier geknipt en geponst om het verschil goed te krijgen.
* dat was met de voorspanning die de "specialist" 'm had gegeven, dàt remde af! dus daarom ging ik weer verder kijken.
 
Last edited:
Back
Top