Speed powered Piaboost

PIABOOST

Piaboost
PIABOOST MHR poweredâ

Het gaat dus om een MBK Booster Spirit waar ik een Piaggio LC SD blokje onder heb geplaatst.

Subframe is een vast subframe die gewoon met bouten is verbonden aan de originele ophangingpunten van het origineel subframe. Wielbasis is ook 15cm verlengt t.o.v. originele wielbasis.
Ik heb al vele uren gesleten in de garage om tot dit resultaat te komen en het stopt hier nog niet bij want voor mij is hij belangen nog niet af.

Setup is het volgende:
-MHR speed 70cc JS tuned Stage 2
-Carters SH tuned
-Hebo racing 12 pen krukas
-MHR Team 2004 uitlaat
-MHR binnenrotor
-MHR overrange poulies
-MHR vario
-MHR wing bell
-Hebo verstelbare koppeling
-MHR VL13 membraan HT
-MHR recht spruitstuk
-Keihin PWK 28mm D-slide carb (De echte! ) VRC tuned
-MHR e13 powerfilter
-orginele vertanding

-Domino snelgas
-Kill switch
-Stage 6 rmp/temp meter

Cilinder is 5mm afgedraaid zodat 80mm drijfstang zou passen.
Want heb eerst team '99 krukas gahad maar daar waren de krukaslagers op vast gelopen.

Optisch:
-Kappen hoogglans zwart
-kader fluo geel
-stang i.p.v. achterveer
-NRG achtervelg met gepolijste rand
-Fluo gele stickers van Malossi op achterkap
-TNT stuur met vooruitstaande clamp
-Fluo gele handvatten
-Luchthappers van Aerox ingepolyesterd in voorkap
-TNT spotjes helemaal bewerkt met plamuur,extra luchtgaten ingeboord en ingewerkt in voorkap
-carters licht gepolijst
-carterkap gepolijst
-...


FILMPJE: (wel nog met 24mm dell orto)
http://video.tinypic.com/player.php?v=oro0vq

Hier dan de pics:

Zo kocht ik hem:


Setup: (wel nog met 24mm carb)


En zo was hij toen kappen nog ander kleurtje hadden:


En zo is hij nu:









Volgende dingen moeten nog gebeuren:

-Aprilia sonic voorvelg
-andere schijfrem
-andere vertanding
-malossi leeuwenkop in fluo geel op zadelhoes laten borduren
-Als de yasuni c30 uitkomt voor pia die mss kopen
-karttankje
-cilinder en carters max laten tunen bij ofwel JS ofwel bij Twins
-Nog eens gaan banken
-...

Kleine update 10/12/05:

Sonic voorvelg binnen gekregen.
Is al bijna helemaal blank.
En wordt vandaag zwart gespoten en volgende week velgrand gepolijst.

Hier de picca's:



Update 15/12/05

Vandaag maar ff men sonic velgje gespoten.
Hier de pics:




Ook de velg ff onder de scoot geplaatst, maar is nog niet goed want moet nog vanalles aangepast worden en rand moet ook nog gepolijst worden.
Ik vind dat er precies iets ontbreekt, namelijk denk ik dat ik voorvork moet verlagen, gaat dan stuk mooier staan denks.



Update 19/12/05

Ik heb toch m'n voorvork ingekort d.m.v. m'n veren in te korten. Ik heb zo'n 6 a 7 CM van de veren afgezaagd.
Ben nu volop bezig met de vorkpoten terug opnieuw fatsoenlijk af te schuren en dan worden ze terug opnieuw gepolijst, en hopen op nog meer bling bling

Hier dan de foto van de vorkpoten.


Ik heb trouwens een nieuwe Digitale camera gekocht, zal je wel zien aan de foto kwaliteit, en ik zal als booster terug inelkaar staat opnieuw nieuwe fotoshoot houden, dan zullen foto's er ook een stuk mooier uitzien

Update 21/12/05

Vorkpoten zijn gepolijst, heb ze onder scoot geplaatst en velg heb ik ook aangepast aan 10mm as, en gemonteerd. Nu moet enkel de velgrand nog gepolijst worden maar daar heb ik geen tijd meer voor gehad.

Hier de pics:









Update 22/12/05

Vandaag weer aan booster gewerkt.
Ik ben remvloeistof reservoir aant het afschuren om te gaan polijsten.
En voorvelgrand heb ik ook gepolijst.

Enkele pics:




Update 28/12/05

Remvloeistofreservoir gepolijst en remhevel ook ff terug opnieuw gedaan.
Hier dan het resultaat:





1/1/06

Mini update

nieuwe remblokjes en remolie gekocht.


En nog een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

26/01/06

Vandaag eindelijk bestelling van Van der kruijs binnen gekregen.
Namelijk: -Pirelli evo 22 achterband
-Castrol A747
-Gaskabel
-Remhendel (oorspronkelijk voor tomos)



Update 30/01/06

Heb dit weekend ook niet stil gezeten.
Heb nieuwe gaskabel gestoken, remhendel gestoken, beugel gemaakt zodat remklauw past en gepolijst, en voorrem nog maar eens ontlucht.
Van m'n carb heb ik de kelk gepolijst en booster verder aan het strippen geweest zodat ik alle bekabeling en dergelijke nog eens opnieuw netjes ga steken. Membraan heb ik ook klein beetje bewerkt, randjes afgerond enzo...
Ook carterdeksel is terug opnieuw gepolijst.

Hier pica's:










Update 7/02/06

Vandaag Radje binnen gekregen van runner.
Dankzij Enzo!

Ook had ik vorige week al een rox radje binnen gekregen.
hier pic:


Deze week ff monteren.
Update volgt wel.

Mijn radje die ik al had staat trouwens al te koop.
hier pic van radje dat te koop staat :)


Update 11/02/06

Vandaag radiators gemonteerd.
Ze hangen perfect nu.
Tussen voorwiel en band zit nu 1 cm spatie ongeveer.
Kan band niet raken omdat fourche nog 0% inveert :p

Pics:






Kader wordt nu weer volledig gestript en ga dan kader volledig laten stralen, en wordt door carrosier terug opniew fluo geel gespoten zodat hij weer helemaal proper is.

Update 14/02/06

Frame heb ik gisteren dus compleet gestript.
Is vandaag binnen gedaan voor te laten coaten samen met achterstang en kickstarter. Hij wordt dus het felste kleur geel dat ze hebben omdat ze geen fluo kleuren coaten. Alles gaat voor stralen en coaten te samen 26 euro kosten :p Is wel erg goedkoop t.o.v. wat ik zie dat sommige moeten betalen.

Foto's volgen als ik frame terug heb.

Update 28/02/06

Vandaag blokje op aan het kuisen geweest.
Traanplaat hebk ook ff terug netjes gemaakt.
ornuba.jpg

ornv9e.jpg

ornvc6.jpg

ornwoy.jpg

ornwqf.jpg

ornww5.jpg

ornx1f.jpg


Nu is het nog ff w8ten op m'n frame en dan kunnen we terug gaan opbouwen.

BIG!!!! Update 3/04/06:

Het is weer lang geleden dat er nog een update is geweest maar dat wil weer niet zeggen dat ik niets gedaan heb, in tegendeel.
Ik heb weer redelijk wat besteld en ontvangen.
Als eerste heb ik men kader terug gekregen van de coater.
Daarna had ik BCD achterkap, braking wave schijfrem, braking stalen remleiding + braking banjo’s besteld. Die heb ik aangekregen.
En zoals vele al mss wisten is men MHR team 2004 uitlaat de deur uitgegaan naar ‘Enzo’ van het forum. Hier moest dus een andere uitlaat voor in de plaats komen en had dus de Yasuni C30 voor piaggio besteld. Die heb ik vandaag eindelijk aangekregen en direkt gemonteerd en de scoot ook gelijk verder in elkaar gezet. Hier dan de foto’s ( het zijn er veel :p):

Foto=OGY8K8VI

Foto=EEOAJEPG

Foto=GGEYDFCU

Foto=YNBX6M3H

Foto=XMRWOGJG

Foto=NN3AFNJK

Foto=4YX7VJ4B

Foto=6OO8ISLT

Foto=73T8UZVI

Foto=DEAVHT4G

Foto=7NIJBBO4

Foto=6MVFCJBL

Foto=WWCXJCRP

Foto=OWTLHQDA

Foto=DUFBZZQ7

Foto=BXTMZRXC

Foto=EKF7XVW7




Straks of morgen er nog water op kappen en benzine, en dan hem laten draaien.
Morgen komen er mss enkele filmpjes.

Update 4/04/06:

Vandaag heeft hij nog niet gedraid omwille dat ik wat probs het met koelsysteem. Morgen zal hij MOETEN draaien :p.

Ik heb wel enkele foto's gemaakt buiten:
Foto=7NIJBBO4

Foto=X3SPLHCK

Foto=WSFBWDXG

Foto=BRVHJZLZ

Foto=KFMJULZM

Foto=I6XPUCWU

Foto=BTBNBERT


Update 6/04/06

Booster heeft gedraaid.
Lekt nog wel op enkele plaatsen KVS maar dat ga ik vandaag oplossen zodat hij verder meeting klaar is :)
Filmpjes komen mss nog later als ik tijd heb om te filmen.

Update 8/04/06:

Vandaag naar perkpolder geweest.
Was echt zeer geslaagd voor mij. Ik heb veel kunnen sprinten, zowat alle sprints gewonnen :p en dan komt er nog eens bij dat ik blijkbaar de hoogste testbankscore heb gescoord van de dag. En dan nog wel ONAFGESTELD :p
Een dikke 20,9PK kwam eruit, ik verschoot mezelf een bult want ik had het totaal niet verwacht.
Hier foto van m'n grafiek:

Foto=NR3USC74

Foto=34AALRPJ


Hier filmpje van mij @ sprint tegen streetmagic.
Aangezien we die alleen nog maar hadden zien winnen van de rest van de scooters en hij dus ongeveer 1 van de snelste was die er vandaag waren was men stiefvader zeer blij dat ik er tegen won. Niet op z'n comentaar letten, is wel lache :p

http://rapidshare.de/files/17563868/HPIM0360.MPG.html

Hier dan nog enkele filmpjes van mij @ perkpolder.

http://rapidshare.de/files/17581717/HPIM0349.MPG.html
http://rapidshare.de/files/17581377/HPIM0350.MPG.html
http://rapidshare.de/files/17584255/HPIM0354.MPG.html
http://rapidshare.de/files/17582791/HPIM0355.MPG.html
http://rapidshare.de/files/17584620/HPIM0356.MPG.html
http://rapidshare.de/files/17584524/HPIM0357.MPG.html

Update 17/04/06

Klein updatje dan.
Ik heb vandaag achtervelg nog eens opnieuw gepolijst omdat hij vies aan het worden was. Is echt dikke bling bling nu :p
Kan er weer ff tegen.
foto's:
Foto=IQ3U8CP7

Foto=XEM8HCDI

Foto=Z8RF3QP4

Foto=VOG84HJM

Foto=CKRFSN67

Foto=IZYJZLZM

Foto=8BUMBW3G


Dat was het dan.
Ik ben 22 april trouwens aanwezig in meppel.

Tot dan ;)

19/04/06

Vandaag ff verder gepoets aan booster zodat hij helemaal klaar staat voor meppel.
Hier foto's:
Foto=4NCBACPU

Foto=FSOY63LQ

Foto=H3ZQI7J4

Foto=BHOWPIHP

Foto=HNRBUADG

Foto=XARHSSVT

Foto=BHJQTWHF

Foto=V4VAKOMO

Foto=PIOS4QXI

Foto=XTESQUYQ

Foto=LTQVK4BM

Foto=JQPPBG8R

MiniFoto=8RVI3OEV

Foto=D6QPYRE4

Foto=C8NQGRXQ

Foto=UMBJKQQ4

Foto=MNBG7KBK

Foto=48NXVNZO

Foto=LGMAMBBD


Update 23/04/06

Ik ben dus zaterdag naar Meppel geweest.
Ik vond het echt een super meeting, was goed georganiseerd en heb er veel kunnen rijden. Ook veel gewonnen, stuk of 3 a 4 keer verloren van de 30+ sprints die ik gereden heb. Booster ging echt zeer goed vooruit.
Ook verschillende mensen gemeet.
Was kortom een super meeting.
Volgend weekend of 1 van de volgende weekende naar scootermania om scoot te laten afstellen en eens zoeken naar meer snelheid en nog meer koppel.

Hier pics:
Booster opgeladen om te vertrekken:
Foto=XGYMI6CV

Op meppel zelf:
w9wt1z.jpg

w9wtir.jpg

Foto=NYMVWIID

Foto=JR3VKWUV

Foto=78RX4AFX

Foto=NHCDUM8L

Foto=KAJ8ILBS

Foto=ZKEBDZIF

Foto=XXMC46MM

Foto=JPBZEBO3


Als iemand anders foto's van me heeft mag je ze altijd posten.
Filmpjes zijn ook welkom :)

Update 29/04/06

Vandaag naar Scootermania geweest om te banken / afstellen.
Ik kwam binnen met 20.3 pk.
Dat is dus 0.6pk minder dan op perkpolder maar vind het nog mee vallen na 2 hele dagen te vlammen op perkpolder en meppel en dan maar 0.6pk verliezen.
Na het afstellen hadk terug een score van 20.8pk maar met een veel mooiere grafiek met een langere powerband. En dat was dus wat ik nodig had want hij moest de laatste 50 meter beter blijven doorgaan.
Voor hogere score moet ik iets langere vertanding steken. Deze ga ik dus 1 van de weken bestellen en er moet ook een nieuwe zuiger in, want deze is beetje versleten :p Als booster op de bank warmer werd zakte ook het vermogen beetje in en dat kwam doordat men zuiger dus niet meer 100% is.

Dus ik heb weer een paar dingen te doen en ik ben zeker tevreden met m'n 20.8pk :)

Grafiek post ik zodadelijk wel.

Update 30/04/06

Hier dan de testbank grafieken.
Het was er niet meer van gekomen gisteren dus post ik ze nu.
Heb ook een testbank filmpje.
http://media.putfile.com/Testbank-72
Grafiek waar ik mee binnen kwam:
Foto=BDACPKCP

Na wat afstellen was powerband al langer geworden:
Foto=DD8USNMA

Foto=F34MGQS6

Foto=D3IPUWKE


Update 3/05/06

Veel mensen hebben ooit aan me gevraagd achter foto's van cilinder nadat hij getuned was. Maar omdat hij al gemonteerd was kon ik er geen maken. Nu ga ik dus toch nieuwe zuiger steken dus heb ook maar even snel foto's gemaakt van de cilinder.
Boven de uitlaatpoort is het net op de foto of hij beschadigd is maar op foto lijkt het veel erger dan in het echt, je kan het zelfs nog niet eens voelen, is gewoon slijtage volgens mij.
foto's:
Foto=ZUC6KHU6

Foto=68DQRUKC

Foto=KXWN78KZ


9/05/06

Nog wat foto's gevonden van mij @ Meppel.
xm25xs.jpg

xm268n.jpg

xm26bq.jpg


Update 26/06/06

Gisteren naar meeting Best geweest, was een zeer grote tegenvaller voor mij omdat ik echt super veel last had van wheelspin en kon dus echt nooit goed vertrekken.
Hopen dat het in Lint wel droge baan is.

Heb ook een elektrische waterpomp van Bosch aangeschaft.
Ook gelijk gepolijst:
Foto=EHVGFEJW


Update 11/07/06

Vandaag en gisteren ff bezig geweest.
Omwille an dat heel me blok en uitlaat enzo onder het batterijzuur hong en het al goed had ingefreten heb ik heel lang bezig geweest met alles op te kuisen na meeting Lint.

Ik heb men squish wat krapper gezet, hij stond op 0.50mm en staat nu op 0.45mm.

Ook heb ik een ander stuurtje geplaatst. Ik vind het zelf wel vet staan, maar ik zal wel nog afwisseln met dit stuur en TNT stuurtje.

Hier dan foto's:
1zno85d.jpg

1znokqr.jpg

1zno9c2.jpg

1znoebq.jpg

1znoevk.jpg


Update 16/08/06

Ik ben afgelopen weekend naar meeting Sint-Truiden geweest.
Hier dan men verslag:
Rond half 11 geariveerd op de meeting.
Toen ik men scoot wilde starte merkte ik dat men onderste radiator lekte.
Die er maar snel afgehaald en maar op 1 radiator gereden.

Eerste 2 sprints dat ik gereden heb vond ik dat men scoot het niet goed deed.
Deze 2 sprints waren tegen Hans (Spasta). Eerste sprint was men scoot dik verzopen aan de start waardoor ik dus niet goed weg kwam en dus verloren heb, 2de sprint was voor ons allebei valse start dus was ook niks geworden.

Daarna ff rond gelopen op de meeting en erg balen dat men scoot het niet goed deed.
Daarna maar ff terug gestart en weer gaan sprinten, plots knalde hij weer beter vond ik en heb uiteindelijk al men sprints gewonnen, enkel 1 sprints tegen de sonic niet gewonnen, maar kwam door slechte start. Had 4 keer gesprint tegen de sonic waarvan 3 keer gewonnen en 1 keer verloren door slechte start. Sonic en mijn scoot lopen echt hard gelijk op 100m sprint, waardige concurentie dus.

Men snelste tijd die we zelf hebben gezien over de hele dag was 5.37 maar het kan dus goed zijn dat ik nog een snellere tijd heb gereden in de loop van de dag. Wat spijtig was is dat ik die tijd niet heb gereden tijdens de 'competitie' en ik dus uiteindelijk 3de ben geworden en men eerste beker binnen heb

Ben hier erg tevreden mee en ik ga er alles aan doen om de volgende meeting(s) er voor te zorgen dat men Booster goed of mss nog beter gaat.

Ook heb ik een nieuwe helm aangeschaft.
Hier dan de foto's:
24vp16u.jpg

24vp1z5.jpg

24vp278.jpg

24vp2le.jpg



Reacties zijn altijd welkom
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

BojT said:
ziet er leuk uit.. maar waarom niet 2 dezelfde velgen? :)

Omdat ik vanvoor een klein velgje wil omdat dat optimaler is om te sprinten. En daarom zocht ik een 3-spaaks 10" velg zodat die een beetje op de nrg velg zou lijken en dus ga ik voor de sonic voorvelg. Komt dus ook een kleiner bandje op die velg.
 
dan heeft dit voorwiel geen zin he... de band is immers net zo groot als een van een 13" velg... zoek naar een sonic voorvelg zou ik zeggen
 
PetriK said:
dan heeft dit voorwiel geen zin he... de band is immers net zo groot als een van een 13" velg... zoek naar een sonic voorvelg zou ik zeggen

Huh :? Dat staat toch al bij z`n plannen ? Of heeft hij het aangepast
 
Filmpjes zijn toegevoegd aan eerste post. ze bedriegen wel vind ik zoals de meeste filmpjes van iedereen. Int echt gaat ie nog sneller :D :p

edit: filmpjes zijn trouwens nog met 24mm carb.
 
Zozo das egt tot nu het mooiste booster die ik heb gezien!:p lekkr alleen jammer dat de filmpjes het niet doen maar komt wel...check die van mij ok eens en ga zo verder!
 
Kleine update 10/12/05:

Sonic voorvelg binnen gekregen.
Is al bijna helemaal blank.
En wordt vandaag zwart gespoten en volgende week velgrand gepolijst.

Hier de picca's:
Piaboost0251134224616.jpg

Piaboost0261134224634.jpg


filmpjes zouden het ook terug moeten doen.
 
Last edited:
PIABOOST said:
Omdat ik vanvoor een klein velgje wil omdat dat optimaler is om te sprinten. En daarom zocht ik een 3-spaaks 10" velg zodat die een beetje op de nrg velg zou lijken en dus ga ik voor de sonic voorvelg. Komt dus ook een kleiner bandje op die velg.

Wrm dan niet een ntt/typhoon voorvelg? Die lijken er meer op dan 1 van een sonic.
 
denk dat een kleiner velgje er ook stukken mooier uit ziet.. vind alles een beetje te lomp/grof, niet je afwerking maar gewoon zijn uiterlijk maja smaken verschillen.
je setup is trouwens wel vet :)
 
kiesler-aerox said:
nice , was jij in harelbeke ? denk dat ik u daar gezien heb :) echt zeer schone booster , die aerox grill in voorkap is ook wel origineel gevonden .


Yup, ik was in harelbeke.
Merci voor de reacties.
 
Back
Top