Speed cilinder 70cc

iemand die hem wil kopen? 200,-

zuiger is nog perfect, zuigerveer ook
cilindervoet is aangepast zodat ie op orig carter kan... verder issie ok

voor de hobby-ist dus, als je er nog wat van wilt maken.....

infoow? PMmetje svp
 
Originally posted by Sjoerdyo


Maar om hem passend te maken moet ie toch de voet afdraaien?

waarom? hij past al op je carter... dus of je de bovenkant of onderkant afdraait lijkt me vrij nuttelooz
 
Ik heb wel interesse, heb je msn of icq ofzo ?
Originally posted by Roadrunner
iemand die hem wil kopen? 200,-

zuiger is nog perfect, zuigerveer ook
cilindervoet is aangepast zodat ie op orig carter kan... verder issie ok

voor de hobby-ist dus, als je er nog wat van wilt maken.....

infoow? PMmetje svp
 
Originally posted by Ruud


waarom? hij past al op je carter... dus of je de bovenkant of onderkant afdraait lijkt me vrij nuttelooz

Bovenkant afdraaien doe je omdat je een ronding van je nicasil laag heb, en dus ook een grotere compressie ruimte.

En de voet van een speed cilinder moet je echt afdraaien anders past het NIET in een standaard carter. Je kan ook je cilinder orgineel laten en je carter aanpassen maar dan heb je nix meer aan je carter als je er een 50cc op wil.
 
Originally posted by DvD


Bovenkant afdraaien doe je omdat je een ronding van je nicasil laag heb, en dus ook een grotere compressie ruimte.

En de voet van een speed cilinder moet je echt afdraaien anders past het NIET in een standaard carter. Je kan ook je cilinder orgineel laten en je carter aanpassen maar dan heb je nix meer aan je carter als je er een 50cc op wil.

dus cilinder worden aan de bovenkant afgedraaid? kon ik niet echt uit je verhaal opmaken...
 
Goeie ouwe tijd...

Naja vroeger toen je cudt nog met c en dt schreef.. Oftewel in de tijd van MHR en Team...

Als je toen een MHR kocht, kocht je een Team met zuiger voor standaard krukas... Dus als hij een replica zuiger koopt is er dus idd nix aan de hand....

Naja iig suc6 ermee maar als het anders is hoor ik het graag...
 
Maareuh, de timing van een Speed is dus absoluut niet geschikt voor een standaard krukas...de spoelers zijn daar niet voor geschikt...en Pim, wat bedoel je nou met die goeie ouwe tijd? Ik volg het niet iig :)
 
Re: Goeie ouwe tijd...

Originally posted by Sugadaddy
Naja vroeger toen je cudt nog met c en dt schreef.. Oftewel in de tijd van MHR en Team...

Als je toen een MHR kocht, kocht je een Team met zuiger voor standaard krukas... Dus als hij een replica zuiger koopt is er dus idd nix aan de hand....

Naja iig suc6 ermee maar als het anders is hoor ik het graag...

speed en team/team repl zuiger zijn hetzelfde...
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Maareuh, de timing van een Speed is dus absoluut niet geschikt voor een standaard krukas...de spoelers zijn daar niet voor geschikt...

zou het?
 
Wat heeft een krukas met timing te maken? De standaard piaggio krukas kan misschien de toeren niet aan die je met zo'n cilinder zou moeten draaien... Aangezien 9 van de 10 dat toch niet doet.
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Maareuh, de timing van een Speed is dus absoluut niet geschikt voor een standaard krukas...de spoelers zijn daar niet voor geschikt...en Pim, wat bedoel je nou met die goeie ouwe tijd? Ik volg het niet iig :)

Schilpadinges en DvD hadden allebei een MHR cilinder...
Deze waren exact hetzelfde als een Team cilinder van 98'.. Enige verschil was dat er een zuiger was meegeleverd voor een 80 mm drijfstang...

Naja ALS je een KLEINERE compressiekamer wil hebben dan moet je aan de BOVENKANT van je CILINDER een stukkie afdraaien omdat er bovenaan een ronding zit = geen 90 graden hoek..

Wil je een Speed cilinder in je carter krijgen moet je of die HEMDEN onderaan de cilinder dus wat afdraaien OF je carter bijwerken...
 
Niet dat de timing anders is met deze as, maar wel de "time" dat ze (de spolers dus) open staan. een andere openings periode vergt een andere timing.

Originally posted by Joor
Wat heeft een krukas met timing te maken?
 
Dit is een heel oud topic, maar aangezien ik het toch zat door te lezen kan ik net zo goed me vraag hier posten.

Ik heb het over deze vraag wel eens gehad met Pronk, die had het aan Fred gevraagd hoe het zat.

Het gaat om deze vraag. Men neemt ene speed cilinder en draaid die aan de onderkant af met 5 mm, zodat je hiermee op een 80 mm as kan gaan rijden.

Nu wordt aan de ene kant beweert dat je timing dan te hoog wordt, omdat je met een andere lengte drijfstang zit.
Op een EXEL sheet wat ik ooit had gezien stond het verschil, echter dit was minimaal en deze mening werd ook door andere mensen op dit forum gedeeld.

Dus wat ik wil weten is of het mogelijk is om met een speed op een 80 mm drijfstang te gaan rijden en of die goed rijd en geen (nare) gevolgen heeft?
 
Dit klopt niet helemaal wat ik zei. Er zijn minimale verschillen in duration/timing. Zie de excel-sheet. Deze klopt.

Trek zelf je conclusie of een speed cilinder zodoende kan blazen op 80mm as...

Originally posted by Ufo
Niet dat de timing anders is met deze as, maar wel de "time" dat ze (de spolers dus) open staan. een andere openings periode vergt een andere timing.
 
Back
Top