Soort 'Kazaa' voor netwerk?

X-Race

Well-Known Member
Heu,

Ik zit voor mijn opleiding op een campus, superrelaxed overigens :) Maareh, er ligt hier ook een leuk netwerk, met een interne dataoverdracht van tien megabyte per seconde :~ Reden genoeg om dit uit te buiten... Nou zijn er hier en daar wel wat FTPservertjes (allemaal intern dus), dus je kan relaxed d/l met grote snelheid van elkaar. Maar, er komen meer en meer FTP-servers, het wordt onoverzichtelijk. Bestaat er nou een soort Kazaa-achtig programma voor het netwerk, waarbij iedereen aangesloten is en dat je daar dus een centraal overzicht hebt van alle bestanden? Dat je gewoon kunt zoeken naar dingen enzo... Dus wat zoek ik: een file-sharing programma voor een netwerk :) Wat kan draaien op een pc die is aangesloten op het netwerk.

Hoop dat jullie iets weten, of anders een idee hebben hoe we dit makkelijk kunnen doen :)
 
Advertisement - register to remove this

Je wilt dus zeg maar zoeken op al die FTP's naar dingen.
Dat kan toch gewoon met de zoekmachine binnen XP als je al die FTP servers mapt?????
En anders ff een catalog maken en die centraal op een server zetten dat iedereen dat weet en die ook update. Dan kan je sowieso makkelijk zoeken waar alles staat.
 
Mjah, het hoeft niet perse via FTP's te gaan, als we maar makkelijk bestanden kunnen zoeken :) Kazaa etc werkt ook zonder FTP, daar 'bied' je gewoon je bestanden aan. Zoiets zoeken we eigenlijk...

Hoe zit dat met die XP zoekfunctie? Ik zie het zo snel niet...

Maar ik sta open voor alle mogelijkheden :)
 
Originally posted by aerox-evo70
putty werkt wel rielekst (hebben ze op Uni Twente ook veel)

Da's gewoon een terminal progje, daarmee kun je inloggen op een prompt.. Wat wil je daar nou mee beginnen?

Je kunt OpenFT proberen, da's een file transfer protocol wat je ook kunt instellen zodat het alleen op het interne netwerk kijkt..

Is origineel wel voor linux, maar je kunt het ook in windows gebruiken als je weet hoe je het moet compilen..
 
DC++ dat moet je hebben werkt met "Hubs" een soort chatkanaal waar iedereen kan zien wat iedereen deelt en kan downloaden van elkaar
 
Originally posted by X-Race
Heu,

Ik zit voor mijn opleiding op een campus, superrelaxed overigens :) Maareh, er ligt hier ook een leuk netwerk, met een interne dataoverdracht van tien megabyte per seconde :~ Reden genoeg om dit uit te buiten... Nou zijn er hier en daar wel wat FTPservertjes (allemaal intern dus), dus je kan relaxed d/l met grote snelheid van elkaar. Maar, er komen meer en meer FTP-servers, het wordt onoverzichtelijk. Bestaat er nou een soort Kazaa-achtig programma voor het netwerk, waarbij iedereen aangesloten is en dat je daar dus een centraal overzicht hebt van alle bestanden? Dat je gewoon kunt zoeken naar dingen enzo... Dus wat zoek ik: een file-sharing programma voor een netwerk :) Wat kan draaien op een pc die is aangesloten op het netwerk.

Hoop dat jullie iets weten, of anders een idee hebben hoe we dit makkelijk kunnen doen :)
Moet je weer pr0n gaan downloaden :rolleyes:
Ik zou idd dc++ proberen, op de TU Eindhoven draaien daar ook enorme hubs met massa's aan films, games, muziek enz. Voorwaarde is natuurlijk wel dat er een hub is.
 
Originally posted by RePlayer
Da's gewoon een terminal progje, daarmee kun je inloggen op een prompt.. Wat wil je daar nou mee beginnen?

Je kunt OpenFT proberen, da's een file transfer protocol wat je ook kunt instellen zodat het alleen op het interne netwerk kijkt..

Is origineel wel voor linux, maar je kunt het ook in windows gebruiken als je weet hoe je het moet compilen..
ik heb er niet zoveel verstand van, maar me kennis kon er alles mee, zoeken op veeeeeeel pc's, zijn eigen server rebooten vanaf thuis etc
 
Originally posted by aerox-evo70
ik heb er niet zoveel verstand van, maar me kennis kon er alles mee, zoeken op veeeeeeel pc's, zijn eigen server rebooten vanaf thuis etc

Zoiets heb ik ook, hij was waarschijnlijk ingelogd op een linux computer..

Putty is eigenlijk een 'dom' programmatje wat dus alleen iets doorgeeft van een andere computer.
 
Lol, ik denk dat Ralf een foutje maakte. Hij heeft er wel kaas van gegeten. Hij zal wel een Linux bak ofzo bedoelen.
 
Originally posted by Mol
Lol, ik denk dat Ralf een foutje maakte. Hij heeft er wel kaas van gegeten. Hij zal wel een Linux bak ofzo bedoelen.

Dus?

Een linux bak met een samba share of een windows bak met een share maakt weinig verschil, behalve dan de prestaties.

Een samba server opzetten heeft weinig te maken met oplossingen voor dit probleem. Tenzij die server gebruikt zou worden als centrale server waar iedereen z'n aangeboden files opzet. Lijkt me hier niet echt van toepassing...
 
Tot nu toe heb ik helaas nog niets gevonden :mad: Maar ik zoek verder :) DC++, hoe de neuk moet ik een eigen HUB opzetten? Als iemand er verstand van heeft, laat het ff weten plz :p
 
Originally posted by Marcel-NRG
Samba is toch webserver :? net als Apatsjie ..
of grijp er weer eens een letter/woord naast?

Samba is geen webserver maar een fileserver, je kunt shares aanmaken die je in een windows omgeving kunt zien.

Die webserver spel je trouwens als Apache.
 
Back
Top