SOBW Berghem - 4 juni

Topscooter komt het nou eenmaal meer op sturen aan.. veel vermogen is mooi meegenomen maar zeker geen garantie om te winnen.

Ik heb erg veel zin in Berghem, de scootie staat weer bijna klaar :).
 
Alle factoren zijn belangrijk.
1. De rijder.
2. Power.
3. Banden.
4. Vering

Het hele verhaal moet gewoon kloppen in mijn ogen.
Maar 4 juni mogen we er weer van genieten,want dan is het weer Rik van Rijssen ridingschool out there.........

-:-
 
#94 said:
En zo is het !
En als je dan vergelijking mag maken met de std: Wij rijden met heel wat minder vermogen, maar komen toch redelijk in de buurt van de top 10. Dus aan het vermogen ligt het niet alleen.


ik zou graag zien dat patrick eens met de top scootz meetraint b.v. in berghem. dan kun je mooi zien waar de winst ligt van de topscooter.

ik heb het vermoeden dat de combi van banden en het iets lager totaal gewicht de bochten snelheid dusdanig omhoog kan krijgen, dat de topsnelheid niet eens zoveel langzamer is als die van de topscootz.

als ik zie dat rik zijn topspeed op 112 lag in staphorst en die van patrick op 107. (die van mij op 104). de topspeed van patrick heb ik van horen zeggen.

dan denk ik dat de verschillen errug klein zijn.
Netto motervermogen heeft de topscoot misschien wel 4 pk meer, maar op het achterwiel denk ik dat het verschil een stuk kleiner is.

dus als je het goed vindt zal ik vragen of pat#94 in berghem de vrije training met ons mag meerijden.
 
Het klopt niet allemaal wat je zegt Gé.

107km/h heb ik niet gehaald in Staphorst, dat ligt toch wel een stukje lager. Het vermogen scheelt ook wel iets meer dan wat jij zegt, denk ik. En het totaalgewicht ligt bij mij ook niet echt zo laag. Ik geloof dat ik zo'n beetje op de 148 Kg zit.

Ik zou erg graag op je aanbod ingaan, maar als ik de vrije training met jullie meerijdt dan heb ik nog maar weinig tijd om me voor te bereiden op de tijdtraining (in de std-groep). Mocht het tijdschema echter zo zijn dat ik ruim voldoende tijd heb, dan houd ik mezelf aanbevolen. Maar dat zien we dan wel weer.
 
g-one said:
Netto motervermogen heeft de topscoot misschien wel 4 pk meer, maar op het achterwiel denk ik dat het verschil een stuk kleiner is.


Das dan echt alleen in G-one's wereld.
Hoe kom je hier ign op?
Naja laat ook maar....................heb geen zin om met je in discussie te gaan.
 
tja ik denk gewoon dat kervin iets tekort komt quavermogen,want ik kom hem met minder bocht snelheid voorbij op vermogen
ik weet zeker dat rik veel meer heeft als jullie(kervin en ge) maar wrom val jij er dan zo vaak af tegenwoordig ge ...
ik denk dat ik die uitkomst al weet !!!
 
g-one said:
ik zou graag zien dat patrick eens met de top scootz meetraint b.v. in berghem. dan kun je mooi zien waar de winst ligt van de topscooter.
Met het vermogen zit het winst halverwege het rechte eind.
Zelfde verschil als met een 70 en top, bocht uit gaat even hard, alleen trekken die in zelfde tempo door waar top scooter wat makker wordt.
Ook zullen banden een grote rol spelen.

Maar lijkt me leuk om dat verschil te zien, dan kan de SOBW zien wat ze leuk vinden, namelijk; de top klasse langzamer maken met banden en de opstap klasse alleen maar sneller blijven maken....
 
twan nelissen said:
tja ik denk gewoon dat kervin iets tekort komt quavermogen,want ik kom hem met minder bocht snelheid voorbij op vermogen
ik weet zeker dat rik veel meer heeft als jullie(kervin en ge) maar wrom val jij er dan zo vaak af tegenwoordig ge ...
ik denk dat ik die uitkomst al weet !!!
Feit is zeker dat Rik dit jaar een erg snelle fiets heeft waardoor Ge meer op het randje moet rijden dan vorig jaar.
 
#94 said:
Het klopt niet allemaal wat je zegt Gé.

107km/h heb ik niet gehaald in Staphorst, dat ligt toch wel een stukje lager. Het vermogen scheelt ook wel iets meer dan wat jij zegt, denk ik. En het totaalgewicht ligt bij mij ook niet echt zo laag. Ik geloof dat ik zo'n beetje op de 148 Kg zit.

Ik zou erg graag op je aanbod ingaan, maar als ik de vrije training met jullie meerijdt dan heb ik nog maar weinig tijd om me voor te bereiden op de tijdtraining (in de std-groep). Mocht het tijdschema echter zo zijn dat ik ruim voldoende tijd heb, dan houd ik mezelf aanbevolen. Maar dat zien we dan wel weer.


wat was jou topsnelheid dan pat?
 
Hmmz.. Ik heb zelf nog nooit een SOBW wedstrijd gezien, maar aangezien ik dichtbij het circuit woon, ga ik maar eens een middagje daarheen.. Beetje fotootjes schieten is nooit weg toch? :)
 
Valentino... said:
Das dan echt alleen in G-one's wereld.
Hoe kom je hier ign op?
Naja laat ook maar....................heb geen zin om met je in discussie te gaan.

ik bedoel, als je 12 pk uit een st scooter haalt, komt er mss 13 van de krukas (voorlbeeld dan he..)

een topscooter heeft dus 18 pk op de krukas, en daar zou je er maar 14 van het achterwiel kunnen halen:? of is dat niet was Gé probeerd te vertellen :+

(de getallen en pk's gaan even om het voorbeeld jongens)
 
Back
Top