Snorscooter stopt na 6 km

Nee, dachten we eerst. Nieuw filter en vacuumpomp. Van de week tank leeg. Nieuwe erin
Post automatically merged:

En kan na een tijdje wel weer rijden.
 
Die zit helemaal achter de kappen verstopt dus kan die er nier zo snel achterweg pakken.
Dat klopt, dat is het nadeel van een scooter eerst al die Tupperware weghalen voor je ergens bij komt.
Echter uiteindelijk zal je toch het één en ander moeten uitsluiten anders kom je er nooit achter.
 
Dat weet ik niet, daarom vroeg ik om de bougie te controleren nadat de scooter is uitgevallen.
Als de bougie zeike nat is en je hebt wel nog vonk dan krijgt de scooter inderdaad te veel brandstof.

Zet het ringetje gewoon in het midden en kijk of dit verbetering brengt, blijf wel met je proefritje een beetje in de buurt van je huis anders moet je weer een paar km duwen als hij weer uitvalt.
 
Ja de proefritten gaan de hele tijd wel goed hier in de buurt. En dan ga ik op lang recht eind en dan gaat het mis. Maar zal de nieuwe naald op de middelste stand zetten. En de bougie vrijmaken. Dan maar even zonder kappen rijden
 
Goeiemorgen @Brute-Force , lang geleden.

Aan een eventueel warmte probleem met bobine of CDI dacht ik ook, daarom vroeg in de vonk te controleren nadat de scooter is uitgevallen en zich niet meer laat starten.
 
Dan heb je dit in iedergeval gecontroleerd en uitgesloten.

Je zegt, de scooter heeft langere tijd stil gestaan.
Heb je de carburateur al eens schoongemaakt en/of de bougie eens bekeken of vervangen?


Hij zal wel stil zijn gezet wegens deze problemen en nooit meer naar gekeken..
 
Dat weet ik niet, daarom vroeg ik om de bougie te controleren nadat de scooter is uitgevallen.
Als de bougie zeike nat is en je hebt wel nog vonk dan krijgt de scooter inderdaad te veel brandstof.

Zet het ringetje gewoon in het midden en kijk of dit verbetering brengt, blijf wel met je proefritje een beetje in de buurt van je huis anders moet je weer een paar km duwen als hij weer uitvalt.
De bougie is pikzwart
 
Er zat teveel olie in de scooter. Kan dit een oorzaak zijn van het stilvallen?
Ik denk niet dat dit de oorzaak van het uitvallen is met de scooter maar zorg er zo snel mogelijk voor dat de olie op pijl is als er teveel olie in het carter zit word de oliedruk hoger en kan er schade ontstaan aan het blok
Heb je de klepspeling al bekeken?
 
Back
Top