Rieju rs1 schakelbrommer stopt zodra ik gas geef

Tycho.

New Member
hallo allemaal,

ik heb ongeveer een jaar geleden een loop of sloop schakelbrommer gehaald en heb hem compleet opgebouwd
ik heb hem op een gegeven moment aan de praat gekregen en een kilometer of 50 mee gereden, toen ik een week later weer ging rijden stopte hij er ineens mee
ik ben tot de conclusie gekomen dat de bougie heel nat was en heb deze schoongemaakt, als ik ging rijden stopte hij er vrijwel gelijk mee (dit was met een sproeier 90)
zodra ik optrek geeft hij een geluid alsof hij onder water is en dan stopt hij gelijk met vermogen leveren. ik dacht dat ik een te grote sproeier had dus heb een nieuw setje polini sproeiers besteld, nu heb ik sproeiers van 88 t/m 60 geprobeert maar het blijft het zelfde probleem
persoonlijk als ik kijk naar het geluid denk ik dat hij verzuipt, ik heb overigens de gasnaald zo laag mogelijk staan en er een sproeier 60 in zitten
ik ben ten einde raad, kan iemand mij helpen?

het gaat hier om een AM6 snelblok met een italkit 50cc cilinder met een 17.5mm carb
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Laat me raden, hij maakt een bwoaaaaaaap geluid?

Dan is die dus veeeeel te arm, je moet ff bij 110 proberen te starten en 1 voor 1 afbouwen.
Als je een powerfilter heb dan deze eraf halen en als je daar geen zin in heb dan starten bij ongeveer 130 en afbouwen.

En zet die gasnaald ook is ff in t midden, die is alleen voor fijn afstelling en voor nu niet belangrijk.
Ik raad je aan om even het een en ander op te zoeken over afstellen voordat die straks pats boem doet en muur vast zit.

Als die fatsoenlijk loopt op top dan kan je daarna je gasnaald eventueel verstellen als die op t midden gebied te arm/te rijk loopt.
 
Back
Top