Show je eigen auto topic #29

Status
Not open for further replies.
Houdt er ook rekening mee dat je misschien een kabel zoals PvdH nodig hebt,

Die heeft ook een Audi A3 toch?
Dan komt er in mijn geval al 35euro bovenop.. (kabel+verzendkosten setje)
En volgens mij klik ik m'n lampjes ook in een houder :X
Hmmmz, wordt de prijs al minder interessant ;) Zet mij maar als 'optie' in je lijstje Lars, nog niet 100% zeker nadat ik de afgelopen pagina met posts heb gelezen :)
 
Ik zou wel eerst even goed informeren wat er allemaal nodig is om hid goed aan de praat te krijgen. Sommige boordcomputers kunnen er namelijk van over de zeik gaan, doordat de lampen zijn afgekoppeld. De oplossing is om ee dummy load aan je verlichtingskabel te knopen. Dus voor efficientie hoef je het niet te doen.

Een extra kabel voor opstartstromen naar de ballast heb ik nog niet van gehoord. Het lijkt mij namelijk dat de ballast sowieso op de accu aangesloten wordt en wordt geschakeld via de stekker op de halogeen. Een ballast die zijn voeding uit de kabels haalt waar de halogeenlamp op aangesloten zit is per definitie geen goede set.

Ik ook niet meer (al geeft mijn B-comp 13.6/100L aan:X:|)

Jij hebt een GTi 8v toch? Ik meen mij te herinneren dat ik mijn mk3 GTi 16v 1/14 reed.
 
ALS ik even op de snelweg rij dan gaat de snelheid ook snel richting de 200 was niet echt goed voor het verbruik is, plus dat ik maar 12 km van mn werk woon en dan ook altijd 80 rijdt op 50km/u wegen wat dus ook niet echt goed is voor je verbruik.

Waarom kom ik dit soort mensen nooit tegen, word er soms best gefrustreerd van. Vind het altijd wel leuk om een beetje te spelen met een andere weggebruiker, maar altijd als ik 130-140 rijd word ik nooit ingehaald. Soms wel eens door bestelbusjes die ik niet interresant vind. Rijd ik eindelijk een beetje rappe wagen, kan ik niet showen :D!
 
Die heeft ook een Audi A3 toch?
Dan komt er in mijn geval al 35euro bovenop.. (kabel+verzendkosten setje)
En volgens mij klik ik m'n lampjes ook in een houder :X
Hmmmz, wordt de prijs al minder interessant ;) Zet mij maar als 'optie' in je lijstje Lars, nog niet 100% zeker nadat ik de afgelopen pagina met posts heb gelezen :)

Ho stop! Het kan ook zonder kabel aangesloten worden... niet voor de boordcomputer nodig (die heb ik nml niet) Vond het alleen een veiliger idee door de vrij dunne std. lichtbedrading :) Nu wordt het mooi geschakeld door een relais.. weerstanden heb ik er afgehaald (die zitten er op om je bc voor de gek te houden)
 
Aangezien zo'n set toch minder watt trekt dan je normale halogeen dan kun je hem, tenzij je een BC hebt die lampstoringen aan geeft, imo gewoon op de normale kabelboom prikken.
 
Aangezien zo'n set toch minder watt trekt dan je normale halogeen dan kun je hem, tenzij je een BC hebt die lampstoringen aan geeft, imo gewoon op de normale kabelboom prikken.

Als een HID operationeel is kan dat prima. Maar voordat een HID lamp brandt moet deze eerst aangezet worden. Omdat een koude HID een zeer lage inwendige weerstand heeft gaat er een zeer hoge stroom lopen.

Tijdens de opwarming verandert de weerstand in de lamp. De ballast houdt zeer nauwkeurig de V/I karakteristiek bij en past hierop de stroom aan. Dit is ook het verchil tussen chinese meuk en OEM van philips of osram. Chinese meuk wordt passief gestuurd en de philipsjes worden digitaal geregeld.

Het is ook merkbaar bij een OEM kitje. Als de verlcihting aanzet zie je de bulbs continu regelen en na ongeveer 15s constant branden. Dan zijn ze warm. Is de regeling stuk, gaan je lampen kapot.

Zo'n ballast zit in een klein kastje, maar het is een behoorlijk complexe mooie techniek.
 
Gaan bij jou niet op de week een paar mistlampen/raw-lampjes/achterlampen kapot? Bij de GT van m'n pa iig, en een boel andere GT's, wel.

Mwah die nokken er idd nog wel es mee, maar elke week is wat overdreven:P lampies/ kleine electra dingen is wel een zwak bij die dingen
 
En altijd voet op de bodem? Dat rij ik ook maar dan wel met 2.0 :P

Maar wij hebben hier ook allemaal van die race weggetjes :D

Tsjah ik trap wel door, anders komt die 1.6 helemaal niet van zijn plek af:X

En de race weggetjes heb ik beleefd met je jax| :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top