Show je eigen auto #89

Verzekering van m'n ex moet betalen. Ik stond al stil. Trekhaak zat er niet onder nee.

En hij gaat zeker niet goedkoop weg :p Zal er alles aan doen om 'm te houden! Heb lang gezocht naar zo'n auto. Zeker in deze kleur en van de eerste eigenaar.

Bumpers zijn idd duur... Hoorde van een vriend van me dat een setje op bijna €1000,- ex. btw zit :X
 
het plaatwerk aan de achterzijde is door een schademonteur in n middagje vernieuwt.. rechttrekken is ook niet het grote werk! ziet er nog aardig maakbaar uit! succes!
 
Van zo'n foto kan je gewoon weinig beoordelen imo.. Wel zonde, Erwin. Ik hoop voor je dat je hem kan houden en dat het weer netjes gefixed kan worden.
 
uit ervaring kan ik zeggen dat je nooit zeker kan zijn.. de ene heeft een kras op de bumper en een res wielbak die dubbel gevouwen zit,, de andere een kromme achterklep en een a bumper die half weg is en thats it..

ik gok er toch op dat het meevalt
 
ei5ldl.jpg


24lraqs.jpg


Niet echt duidelijk, maar de complete voorkant is naar binnen gedrukt. En bij de achterbumper is de vouw ook wel te zien.

Lijkt heel erg mee te vallen als je 't zo ziet. Maar morgen trekken ze de bumpers eraf. Ben benieuwd...
 
bumpers zijn te fixen... of de hersteller hier aan wilt, is wat anders.... maar die zijn prima te redden...


leuke schade om te maken btw ;)
 
Balen Erwin, maar lijkt me wel te fixen.

Toen vorig jaar mijn turbo's sneuvelden heb ik besloten om het blok gelijk te laten reviseren. Dat heeft allemaal ff geduurd, maar is nu bijna weer rijdend. Blok voorzien van nieuwe gesmede zuigers, stalen (kop)pakkingen, enz. Laatste bericht is dat het blok morgen de auto weer ingaat. Hierna eerst 800 km lowboost inrijden en daarna bas de boost map erin. Ik blijf overigens met stock turbo's rijden, maar de build kan wel al prima 600 pk aan.

Pics:

null_zpsa0888db1.jpg


null_zpsf26176af.jpg


Als het weer rijdt gooi ik wel weer pics online.
 
Nice Lars!

Hoeveel km had dit blok gedraaid? Je leest regelmatig over revisies van RB25/26 blokken, maar ook dat deze zo sterk zijn.
Wat is de reden dat ze kapot lopen/revisie nodig hebben? Enkel ploffende turbo's?
 
Nice Lars!

Hoeveel km had dit blok gedraaid? Je leest regelmatig over revisies van RB25/26 blokken, maar ook dat deze zo sterk zijn.
Wat is de reden dat ze kapot lopen/revisie nodig hebben? Enkel ploffende turbo's?

Mijn blok had nu 110d km gelopen.
Fabrieksaf staan de turbo's op 0,7 bar (uit m'n hoofd). Voor de Basic Performance Upgrade schroef je o.a. die turbodruk omhoog om er meer vermogen uit te halen. De stock turbo's kunnen 1.1 bar hebben, maar om safe te rijden zet je die op 1 bar. Hiermee heb je dus vermogenswinst, maar krijgen de turbo's wel meer te voorduren. Je weet dat deze een keer kapot gaan als je ze niet tijdig vernieuwd. 9/10 keer gaan bij het ploffen die fijne deeltjes uit je uitlaat naar buiten, maar die ene keer komt er zo'n deeltje in je cilinder. Dat laatste was helaas bij mij het geval. Hierdoor een klein groefje in de cilinderwand waardoor je je compressie kwijt bent. Om die reden besloten om het hele blok eruit te lepelen en compleet te laten reviseren. Blok is dus weer helemaal vers, daar bijna alle onderdelen vernieuwd zijn.
 
Auto 1 zal op het Auto 2 verhalen, Auto 2 op Auto 3 en Auto 3 uiteindelijk alles op auto 4.. Zal wel een lekker gedoe worden :+

Nee, dit gaat anders. Heb namelijk een jaar geleden precies hetzelfde gehad. Als de bestuurder vóór Erwin verklaard dat hij/zij maar 1 botsing heeft gevoeld betekend dit dat Erwin werd doorgedrukt. Als ze er 2 heeft gevoeld betekend dit dat Erwin eerst tegen haar aanreed en door de klap achterop hem nog is zou zijn doorgeduwd (Wat een 2e de voorste bestuurder als 2e botsing zou ervaren)

Zou ook vreemd zijn natuurlijk als Erwin zn no-claim daalt omdat er iemand achterop hem rijdt.
 
Balen Erwin! Maar komt allemaal wel weer goed denk ok! Het blijft een dok masjien.

En Lars ook lekker bezig. Ga je straks ook omhoog in vermogen of niet?

Tevens heb ik net een afspraak gemaakt omdat m'n airride is binnengekomen. 15 juli wordt het ingebouwd. Ben echt benieuwd
 
Wel op de golf Philip. Ik heb het altijd al willen hebben en deed zich de mogelijkheid voor. Het enige wat er verandert is dat ik lager lig dan dat ik deed..
 
Back
Top