Show je eigen auto #89

heb ik aan zitten denken, alleen is deze vele malen minder aanwezig als de klep gewon dicht is,, maar altijd te proberen.

( foto van de dealer nog )

b6zql3.jpg

Helaas nu waarschijnlijk een kromme schijf, net na montage moest ik een noodstop maken ivm een fossiel wat de rotonde op kwam denderen (zou het daar door kunnen komen?.

Laatste tijd ook een paar keer gehad dat iemand vlak voor mij de rotonde op rijdt zonder te kijken. Mensen letten best wel slecht op @ rotondes imo.

Eind van de middag m'n zomerwielen weer eronder laten zetten, beetje laat :P Op de brug bleek dat er een uitlaatsteun afgebroken was dus die is ook meteen ff gelast. Toen met die gasten nog even een biertje gedronken en niets af hoeven rekenen.

Ik kom er teveel geloof ik :+

De afgelopen maanden hard aan het werk geweest aan een auto die niet echt van mij is, maar toch wel een beetje.
We hebben met mijn school (Fontys automotive Engeneering) mee gedaan aan het ESCBO project van Siemens. Dit is een wedstrijd waarbij zeven teams (4 hogescholen en 3 bedrijven) een electrische auto moesten bouwen op basis van een 2CV met Burton body. Onze auto heeft achterwielaandrijving, een 100V accupakket, een motor met 60 kw piekvermogen, achterwielophanging van een subaru justy, voorwielophanging van een MG A, en aansturing via een tablet. Het mooie hiervan is dat je via wifi relais aan kunt sturen voor onder andere de verlichting, de claxon, maar ook het inschakelen van de voor en achteruit. Je kunt dus op 100meter afstand gaan staan met de tablet en claxoneren (erg veel lol mee gehad). Afgelopen zaterdag was de finale waarbij we uiteindelijk de gedeelde eerste plek samen met een van de bedrijven hebben weten te bemachtigen. De afgelopen weken hebben we een enorme eindsprint moeten maken met dagen van 13 uur werken, en de nacht voor de finale zelfs op school doorgetrokken om het allemaal af te krijgen. Uiteindelijk was het wel de moeite waard en mag het resultaat er zijn. De komende tijd zal de focus liggen op het verkrijgen van een kenteken wat inhoud dat de auto zal moeten slagen voor verschillende RDW keuringen zoals de EMC keuring. Ook moet de motorcontroller nog optimaal ingeregeld worden.

Foto's:

Zelfs nog even geinterviewd:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RsqsqfOsaOY

[video=youtube;RsqsqfOsaOY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RsqsqfOsaOY[/video]

wat is die auto er goed uitgekomen zeg! ik ben tijdje terug op de open dag geweest bij de automotive opleiding en toen even met iemand staan te praten bij-over die auto.. was toen nog een stuk kaler als dat hij nu is. heel erg vet!

Zit zelf te twijfelen om de opleiding te doen gezien mijn lichamelijke beperkingen.. ( en of ik het haal qua niveau ).. maar zeker interessant!

In de offline periode van het forum heb ik ook wat dingen gedaan/uitgezocht voor m'n Golf. Hiermee zal ik veel mensen tegen het zere been schoppen, maar gelukkig is het mijn auto en niet van iemand anders

Met andere woorden, binnenkort wordt mijn mk1 voorzien van lucht. Een complete set van AirForce Airride gaat gemonteerd worden. Heb er erg veel zin in en ben echt benieuwd!

Cool, kerel bij mij uit de straat in Nederland mag 2CV Elektrische auto's produceren, hij heeft als eerste een EU-Keurmerk oid erop gekregen!

Hier alles nog hetzelfde. Gister ff begonnen met de kever een beurtje geven. Uitlaat eraf ff opnieuw spuiten, carbs eraf, nieuwe pakkingen, bougies, kleppenstellen, olie verversen etc.

21342_10200209139093284_1341810171_n.jpg

Wel voor mezelf besloten dat ie eind dit jaar / begin volgend jaar weg gaat en dan moet er een Karmann Ghia voor terug komen. De motor, bak en speciale spullen bewaar ik. Zet hier een std bak, motor en wielen op en leg em op z'n bek verkoopt veel beter :).

Afgelopen weken bezig geweest met KVK inschrijving/site/etc en het begint al een beetje vorm te krijgen (logo en site worden momenteel gemaakt). Het is de bedoeling dit naast mijn studie te doen, ben al flink vertraagd en kan pas volgend jaar afstuderen, dus wel zullen zie Pas geleden deze opgehaald, is een originele facelift a3 S-line uit 2008 met een 1.9tdi blok, van binnen voorzien van o.a. Bose geluidssysteem en leer. Spiegels worden nog mat zilver gespoten a la s3 en er komt nog een dvd/navi systeem in:

jaj2jd.jpg

r6whl3.jpg

En een beetje off-topic:
Deze gixxer k8 opgehaald, de r6 heeft een maatje opgehaald...
2z3wchh.jpg

Back