This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #89

@Philip: Mk2 is knap vooral die recaro's! En Mk3 is ook zeker niet mis voor dagelijks!

Afgelopen week kreeg ik telefoon van de bandenboer waar m'n banden vandaan komen dat er een terugroep actie was op de banden die ik vorig jaar gekocht had. Ondertussen had ik er 20k mee gereden en ik zou 4 nieuwe krijgen omdat er enkele met productiefout waren. Gister nieuwe banden laten monteren en jawel 1 van de 4 banden had karkas breuk aan de binnenkant:

M'n Daily:

Zijn gewoon aftermarket stoelen.
Recaro Speed

Zijn standaard geleverd in de E30 M3 SportEvo wat ik weet. Zullen vast wel meerdere auto's mee geleverd zijn als optie

Mooie stoelen inderdaad, ik zoek al tijden een set. Of je vind maar een losse, of ze hebben verschrikkelijke motiefjes of leder..

Ook weer een nieuwe stap gemaakt.

Lager is nu geen optie meer, heb achter die stelbussen weggelaten, heb nu maar een paar cm grondspeling

Blijft toch wel een van de mooiste E30's !

Volgens mij zitten die Recaro Speed stoelen ook origineel in een mitsubishi evo 6.

Hee, het werkt weer, potjandrie.
Even snel updaten dan:
Begin mei weer een weekendje nurburgring gedaan, in totaal 12 rondjes gereden, met onderstaand geval als snelste resultaat op de semi-semi-slicks (federal 595 rsr)
[video=youtube;-2HX9AD_muE]http://www.youtube.com/watch?v=-2HX9AD_muE[/video]

Koelwater verdween ook in aardige hoeveelheden, dus toen kreeg ie straf en heb ik ff de motor gepakt als vervoersmiddel.
Aangezien kort daarna toch mn belastingteruggave en vakantiegeld binnen kwamen heb ik maar een andere auto gekocht voor het dagelijkse gebruik:

Een echte E46 316 compact met LPi dr in, 115 whopping pk's uit het meest mislukte blok wat ze ooit bij bmw gemaakt hebben, maar als ie het doet en zn vloeistoffen redelijk binnen weet te houden rijdt het best relaxed.
En hij was vrij goedkoop, dat er dan meteen 1000 euro tegenaan kon aan voor wat motorisch onderhoud maakte ook niet zoveel uit.

In de tussentijd de cilinderkop van de E28 maar even dr af gesnukt en weggebracht om af te laten persen:

En die was natuurlijk weer gescheurd, dus ws gooi ik dat blok gewoon (alweer..) bij het oud ijzer en duw ik onderstaand kreng dr wel in, om te 'testen' voordat ie in mn 02 terecht komt:

Bezigheidstherapie of iets van die strekking....

Je kan een best potje sturen 4x2 :W
Ga je daar ook met de e28 naartoe? Of gaat die op de trailer?

Jammer dat ik jullie niet heb gezien, ik was er eind mei.

Trai-ler ? Gemiddeld weekendje maakt ie zo 1000km (en dan woon ik dr nog geen 200km vanaf)

Suffie: heb wel een niezende IS200 voorbij horen/zien komen, dus dikke kans dat jij het toen was (had toen al zoiets van: zou dat dat ding zijn ?)

Haha ok domme opmerking :# Van onze groep rijd ook iedereen met hun eigen auto, maar dan worden er niet hele snelle tijden gereden.

Ik heb nu een zwarte 323f BJ..

Airco/ trekhaak.. leuk bakkie

valt ook wel wat geinigs van te maken als ik het internet moet geloven:

Remmen ook weer vers afgedraaid + nieuwe blokken. Helaas nu waarschijnlijk een kromme schijf, net na montage moest ik een noodstop maken ivm een fossiel wat de rotonde op kwam denderen (zou het daar door kunnen komen? Of zit het hem in het afdraaien? Voorheen waren ze kaarsrecht) En ja op de foto zit de linkerschijf rechts, voor ik ging rijden nog even omgewisseld (t was al laat haha).

Overweeg om hem te verkopen en met de motor woon/werkverkeer te gaan rijden. Nog even kijken hoe m'n werksituatie er volgende week uitziet ivm wel of geen contractverlenging etc.

zo, uiteindelijk na een lange tijd tobben met een oude aftrapwaggel de stap gemaakt naar een wat ruimere auto.. kan nu gezien een meevallertje..

een model wat ik al heel lang wil, alleen staan er maar weinig niet afgetrapte ongetunede niet autostyle exemplaren te koop..

Deze voor een wat hogere prijs, maar wel full option ( ex leder maar dat is niks voor mij ) en een lage km stand.
is een auto waar je van moet houden,, maar ik kan m zelf wel waarderen, en dat lijkt mij het belangrijkste.

remklauwen weer even netjes gemaakt vandaag

ik ben zelf echt een ontzettende pitskut, ik ben-was ( afgekeurt wegens invalide geraking na ongeluk :+ ) autoschade hersteller dus ik zie echt alles ( teveel )

zo worden er nog de volgende punten aangepakt;

- voorbumper motorkap overgespoten, is ooit gespoten ivm steenslag en zit kleurverschil op
- achterbumper zit kleine schadeplek op van de aanhanger aankoppeling ( wel afneembare trekhaak dus geen lelijk aanhangel :W )
- auto volledig polijsten ivm gebruikerskrasjes, wat nodig is word gespoten.
- velgen spuiten, zit hele kleine puntjes schade op :+ ( ik zei t, pitskut )

en dan nog paar dingetjes als verlagen ( subtiel ) ramen tinten ( subtiel, zoals a fabriek ook is gedaan bij de turbo modellen als optie ) en audio ( geen peppieboemboem, gewoon goed zuiver geluid )

zaten overigens ook 6 kleine parkeerdeukjes in, maar 2 dagen na aankoop meteen laten bijwerken