Show je eigen auto #88

Status
Not open for further replies.
Normaal gaat een wastegate terug de uitlaat in. Nu gaat deze rechtstreeks onder de motor ruimte er uit. Voordeel is er niet echt bij, het maakt een hoop herrie als je op volle druk bent. Als je daarnaast een stille uitlaat hebt is het wel een leuke combo omdat die alleen herrie maakt als je vol gas gaat.

Dit is bij mij meer gedaan omdat het veel makkelijker te maken was..
 
En ik kan je vertellen... dat maakt goed herrie :P Vooral in een tunnel haha.

Vriend van me rijd ook met een screamer op zijn Supra, met het dak open en in een tunnel is dat echt bizar! Allemaal auto's die van schrik zo snel mogelijk naar de rechterbaan opschuiven,prachtig :P
 
Met de kever altijd? :P


Even een vraagje tussendoor.

Vriend van mij heeft ook een kever welke APK gekeurd moest worden. Nu zijn ze tijdens de keuring een proefrit ermee gaan maken (zonder dat hij het wist) en is er een olieslang losgeschoten. Oliesporen staan over het hele industrieterrein heen en de motor is dus nu in de soep gelopen. Totaal geen oliedruk meer en kloink geluiden. Behoorlijk zuur is net nieuw 1915cc blok met mooie spullen a 5000 eur. Is er een kans om te verhalen op de garage?
 
Als hij er zelf mee had gereden was het dus ook gebeurd als ik dit zo lees, en dan wil je het verhalen op de garage?

Neemt niet weg dat het niet netjes is om proef te gaan rijden, maar volgens mij mag een monteur met de APK proefrijden om bijvoorbeeld de snelheids meter uit te testen, of wat ik eerder wel eens deed, de auto even warm rijden en dan pas een viergasmeting of roetmeting om zo niet met koud blok die test te hoeven doen.
 
Ja klopt m'n z32 AFM zit in de intercoolee buizen, dit is nog mn originele AFM zodat die iig normaal kan lopen..
Heb geen ruimte om een bocht of iets voor mn turbo te maken dus dan maar zo..
 
Ze zullen het wel op onjuiste montage gooien oid.

Klopt dat doen ze ook en ze vinden zich niet aansprakelijk omdat ze niet gesleuteld hebben.

Als hij er zelf mee had gereden was het dus ook gebeurd als ik dit zo lees, en dan wil je het verhalen op de garage?

Neemt niet weg dat het niet netjes is om proef te gaan rijden, maar volgens mij mag een monteur met de APK proefrijden om bijvoorbeeld de snelheids meter uit te testen, of wat ik eerder wel eens deed, de auto even warm rijden en dan pas een viergasmeting of roetmeting om zo niet met koud blok die test te hoeven doen.

Het is onduidelijk hoe ermee gereden is, veel gas geven met een koude motor kan de oliedruk behoorlijk doen laten oplopen bij deze blokken. Daarnaast is er lang mee doorgereden. Oliedrukmeter gaat naar 0 en oliedruklampje gaat branden en zijn er toch mee doorgereden.

een beetje garage zal zelf met een goed voorstel komen, maar denk niet dat je alles kan verhalen op de garage...

Zie hierboven, ze willen niks doen. Denk dat de volgende stap naar de bovag gaan is?
 
Tijdens of na een APK hoeft er toch helemaal geen proefrit gemaakt te worden?
Althans heb een behoorlijke tijd bij 'n garage gewerkt, maar met echt enkel APKtjes werden nooit proefritjes gemaakt.

Maar goed, ben geen jurist en heb er ook niet echt verstand van, maar dit lijkt mij niet iets wat ze zomaar kunnen wegmoffelen onder het mom van slechte montage oid.
Ze hadden er imo niet eens mee mogen rijden, aangezien er technisch niets veranderd is aan de auto waar dat voor nodig zou kunnen zijn?

Heeft hij geen rechtsbijstand of iets?
Anders eens een juridisch loket proberen, misschien kunnen ze daar wat voor hem betekenen.
 
als ik mijn auto wegbreng voor apk, rijd de monteur ook altijd rondje om 't pand... volgens mij mogen ze er wel mee rijden hoor...


maar aan andere kant, als je steekproef krijg dan rijden ze er ook niet mee...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top