15/09/2012, 9:25
ZZZzzzZZZzzzZzzz...
"Дамы и Господа, наш самолёт только что совершил посадку в Дюссельдорф (...)"
"Ladies and gentlemen, our aircraft just has landed to Dusseldorf, have a nice day"
Huh, wat? Oh. We zijn er al.
Het was eindelijk bijna zo ver: mijn, of beter gezegd onze debutrace tijdens Automaxx Super Sunday, het moment waar iedereen de afgelopen jaar hard naartoe heeft gewerkt.
Omdat ik door omstandigheden ervoor heb gekozen om een jaartje tussenuit te gaan en in Moskou te studeren, ben ik genoodzaakt om de eerste drie weekenden van september op en neer te vliegen naar NL voor allerlei evenementen.
Vrijdagnacht nog hard lopen feesten op Dragtimes/Moscow Unlim 500+ afsluitfeestje en private party in Vanilla Ninja (sticker op mijn voorbumper) en vanuit daar gelijk door naar de vliegveld. Na 2-3 uur slaap aangekomen in Dusseldorf en door naar huis in Helmond om daar nog wat nodige spullen te pakken en te wachten op mijn vervoer naar CPZ.
Ergens rond 4 uur was mijn taxi bestuurd door Hansburger gearriveerd
Daarna reden we door naar CPZ voor een etentje met JT crew en om 's avonds in te schrijven en te keuren
Probleemloos door de keuring en eindelij kon ik door naar mijn hotel in Haarlem voor belangrijke slaap voor de volgende dag.
16/05/09
Om half 7 ging de wekker en na fresh-up en ontbijt konden ik en Hans door naar CPZ, waar het feest kon beginnen.
Wat er tussen de morgen en kwalificatieruns gebeurde weet ik niet helemaal meer, omdat ik bezig was om mijn hoofd helemaal leeg te maken van alles en nergens op te letten om me helemaal klaar te maken voor de race erna. Dit omdat de testsessie twee weken eerder duidelijk mislukt was omdat er van alles door mijn hoofd ging.
Enfin, om 12 uur was het eindelijk zo ver om door naar de briefing te lopen en kort erna kon het feest beginnen.
Ik wil bij deze iedereen bedanken die met mijn auto bezig was terwijl ik bezig was met niks doen.
Kort voor de warm-up sessie heeft Marco mij een hint gegeven om achter Twan aan te rijden om de lijnen nogmaals goed te leren kennen.
Na twee/drie rondes heb ik het gezien en heb ik Twam ingehaald om te kijken of ik het zelf ook kan, maar helaas viel de auto toen uit. Ik dacht dat de oliedruk weer te ver en te lang gezakt was, want mocht dit het geval zijn, dan zou de ECU mijn auto uitschakelen. Auto aangezet en naar de pits doorgeren om te kijken wat er aan de hand was, waar Twam ook stond om iedereen te vertellen dat er behoorlijke straal brandstof onder mijn auto vandaan spoot als ik gas gaf... aha, niet de oliedruk maar brandstofdruk was te laag waardoor die uitviel.
Helaas hadden we niet genoeg tijd om het probleem binnen de warm-up sessie te fixen, maar blijkbaar heb ik met rustig achter Twan aan rijden 2:05 neergezet wat mij gemotiveerd maakte, omdat ik twee weken ervoor niet verder kwam dan 2:10.
Probleem was gefixed en ik was klaar voor kwalificatieronde.
Ik moest me bij de snelste 10 plaatsen om meet te mogen doen aan de finale en ik had er behoorlijk vertrouwen in na mijn schattingen en vele peptalkt van de team.
Eerste twee-drie rondes de auto opwarmen en daarna knallen.
Na één ronde voluit te hebben gegaan, kwam er kort na de finish rook in mijn cabine en viel de auto uit. Behoorlijk schrikmomentje... Eerst denkend aan rook van de banden, maar als de auto uitvalt kan er wat ergers aan de hand zijn. De auto snel aan de kant gezet en toen ik er mee bezig was was er geen rook meer, dus was er geen sprake van worst case scenario. Maar wat dan?! De auto sprong amper op contact, laat staan aangaan.
Jeroen kwam aangerend en het probleem was snel gevonden: de zekering van mijn brandstofpompen was doorgebrand, leuk. Vanuit de tijdsmeting kregen we te horen dat ik tijdens mijn enige snelle ronde een tijd van 2:01 heb weten neer te zetten en daardoor vijfde stond, binnen de top 10 om mee te mogen doen aan de finale. Dit moest echter zo de komende 10+ minuten blijven omdat de auto pas aan het einde van de sessie weer klaar was.
De finale. Met een beetje ongeloof door mij heen heb ik het bereikt. Tot nu toe ging alles op het nippertje goed, maar dit soort fratsen kon ik in de finale niet hebben.
Alles driedubbel nagelopen en toen het zover was kon ik me gaan opstellen.
Doordar het programma wederom flink was uitgelopen waren mijn banden ijskoud en moest ik echt mijn best gaan doen in de opwarmronde om deze op temperatuur te krijen. Daarvoor heb ik een aantal serieuze tips van Marco en Mark gekregen.
Adem in, adem uit, groen licht.
Rustig van links naar rechts rijden, steeds harder en harder.
Nu was net tijd dat die 705pk, 862 Nm en heel veel bloed, zweet en tranen zich gingen bewijz.. *oh FUCK!* Grindbak net voor Audi S bocht, FUCK! Gelukkig was dit slechts mijn opwarmronde en was ik twee weken geleden ook grindbak in gevlogen en wist ik dat ik er zelf uit kon komen. Dit bracht mijn mentale balans echter overhoop, maar ik moest er voor gaan.
Alle rondes ervoor ging ik van het gas af bij dB microfoon omdat ik twee weken ervoor met Driving Fun zwarte vlag kreeg, maar tijdens de finale ronde kon ik er voluit gaan omdat ik geen waarschuwingen kreeg. Echter ging ik behoorlijk van het gas af bij Audi S-bocht door mijn grindbak avontuur ronde ervoor. Nog even volhouden en daar was ik!
Voor het eerst gedurende de hele dag kon ik het mij veroorloven om op mijn datalogger te kijken waar ik 1:59:xx zag! Dit kon toch niet? Onder de 2 na nog geen 15 rondes circuitervaring, daar mag ik best trots op zijn! Wat zou dit mij brengen? Marco riep dat ik derde plek had! OMG! Eerste keer, onder de 2 en gelijk podium?! Ik kon het niet geloven! En Twan ook nog verzekerd van eerste plek binnen kampioenschap! Champagne ging alvast open!
Even later kwam Jeroen eindelijk terug vanuit tijdswaarneming.
Ik: HEB JE HET GEHOORD?! IK BEN DERDE!!!
Jeroen: Euhm, jij bent tweede hoor.
Ik:.... HUH?! Ja maar...
J: Ja dude, ik kom net uit tijdswaarneming, dus ik kan het weten, GEFELICITEERD!
Voor wat er daarna gebeurde, schieten de woorden mij tekort, dus dan maar fotos!
En dan nog een
:
Daarna werd er nog een hoop gevierd, maar niet te lang, want een paar uur daarna moest ik alweer terugvliegen omdat ik de dag erop gewoon weer naar school moest!
Zo, dit was het dan, betere begin van mijn TA carriere en gelijk afsluiter van 2012 kon ik me niet voorstellen! Ik ben stiekem blij dat ik niet eerste ben geworden, want dit houdt mij gemotiveerd om nog harder voor te vechten, dus verwacht nog een aantal upgrades en updates!
En voor de zoveelste keer wil ik Jeroen bedanken voor ieder minuut dat hij in mijn, of beter gezegd onze auto heeft gestoken. Ook alle andere leden van JT Familie voor hun hulp, steun en advies, zonder jullie was dit niet mogelijk!
Ook Mark van EMS natuurlijk voor zijn prachtig stukje materiaal welke op de baan net zo presteert als op testbank en papier.
En daarnaast al mijn enthousiaste vrienden, voor hun begrip en bewondering.
Dit was het dan, het Time Attack van 2012.
De komende weekend vlieg ik nogmaals terug voor Cars For Kids (
http://www.stichtingcarsforkids.nl/), in hoop om arme kinderen net zo'n blij gezicht te bezorgen als bij mij op de afgelopen foto. Dus heb je de Sub gemist en wil je haar dit jaar toch nog zien, kom van harte langs!
Wat gaat 2013 ons brengen? Plek binnen het kampioenschap? Nu ik toch in Moskou zit en iedereen mij naar Moscow Unlim 500+ roept, misschien hier een debuut maken? Gran Turismo Events? WTAC? Time Attack Russia opzetten? Allemaal te mooi voor woorden, maar een jaar geleden kon ik het ook niet voorstellen dat ik nu zou zijn waar ik ben.
Ook wil ik alle forum members bedanken voor hun interesse waarvoor ik na het bouwen alle verslagen wilde maken en alle haters die mij hebben gedreven om het tegendeel te bewijzen!
До свидания!