This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #88

Status
Not open for further replies.
Wat liep er precies aan? Heb nu bijna een 9J set rondom, banden voor zijn wel een stuk smaller dan achter..

Die schijven die Inimoek post zijn niet zwevend toch? Zo ja, hoe werkt dit dan, aangezien ik zwevende schijven ken van motoren/scooters met van die ringen ertussen.

Wiki zegt: Een zwevende remschijf (of "floating disc") is een remschijf die bestaat uit 2 delen, waarbij het gedeelte dat in contact komt met de remblokken enige zijdelingse speling heeft ten opzichte van het deel dat star aan de wielnaaf is gemonteerd.
Dit zorgt ervoor dat zijdelingse krachten op de wielnaaf niet kunnen doorwerken naar de remblokken. Bij starre remschijven kunnen deze zijdelingse bewegingen ervoor zorgen dat de remblokken verder teruggedrukt worden dan nodig is om de rem vrij te laten lopen, zodat de rem niet meer direct aangrijpt. Enige speling in de ophanging van de remklauw en speling in de wiellagers bevordert dit probleem.
Daarnaast vangt de zwevende ophanging van de remschijven ook het krimpen en uitzetten door de grote temperatuurwisselingen op.

Dat snap ik. Maar hoe zit dit constructie in elkaar? Bij die schijven die Inimoek post, zitten er toch boutjes/moertjes tussen de schijf en het aluminium deel? Dan kan de schijf toch niet zweven?

denk dat die boutjes alleen door 't hart/naaf gaan.. zwevende gedeelte zit er niet mee vast, zal denk ik lagers tussen zitten?

Ik heb wat gekocht op Ebay, maar nu kan ik er met m'n steenkolen Duits niet uit komen hoe 't verder moet :+ Ik wil betalen maar ik moet de verzendkosten weten. Neemt de verkoper dan zelf contact met je op? Hij wil dat geld wel zo snel mogelijk hebben lijkt me

Normaal gesproken kun je de gezamelijke prijs opvragen bij de koper.
Hoe het precies heet, weet ik zo niet meer. Maar ik heb het zo ook al een paar keer gedaan via ebay.

Misschien een optie, om via ebay.nl en dan eens kijken wat voor opties je hebt? Dan staat het er wel volgens mij.

Je hebt niet even de verzendkosten afgesproken? Dus hij kan nu ook 100 euro rekenen voor iets wat eigenlijk 15 euro kost?

En anders kan je er echt nog wel onderuit...

Zelf laatst ook bezig geweest met een voor de dragrace aangepaste Suzuki cilinderkop, bleek bij nader inzien toch het verkeerde type te zijn (ging niet passen) maar had wel de veiling gewonnen.
Gelukkig erg relaxte verkoper die zelf ook into oude Suzuki's is en we konden de deal terugdraaien zonder gezeik met ebay ratings.

Iedereen al gezien dat de vrijstelling motorrijtuigenbelasting gaat vervallen per 2014? Hufters in den Haag. Iemand een Golf kopen?

Nog maar afwachten of alles doorgaat. Ik schors em gewoon maak er een fulltime racer van en ff op het binnenhof gaan burnen .

De normale middenklasse gaat lekker hard genaaid worden, maar dat is wat Nederland wil.

Status
Not open for further replies.