Show je eigen auto #88

Status
Not open for further replies.
Naja die paar tientjes kan toch wel bij de hobby kosten? Zou me er niet door laten tegenhouden.

Heb je een dikke amerikaan op gas dan wordt het een ander verhaal natuurlijk..

Polootje kostte toendertijd 11 Euro per maand aan belasting. :P De dikke amerikanen zullen wel uit het straatbeeld verdwijnen inderdaad. :(

Er is een petitie van het Knac, maar denk dat door de overweldigende stroom aan reacties het domein/de site down is :eek:
http://knac.nl/forms/petitie_mrb_vrijstelling_2012/

Vind het zelf aardig krom. Oké, aan de ene kant misbruik tegengaan, maar daar moet de hobby gebruiker voor betalen. Maar er is nog niks vastgelegd over hoe en wat en ik vermoed dat er wel een soort van overgangsregeling oid zal komen. Of bijvoorbeeld een verminderd tarief. Dat er een aanpassing komt is duidelijk, maar hoe en wat moet nog ingevuld worden.

Het enige zinnetje in het regeerakkoord zegt:
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu-overwegingen afgeschaft.

Zag het al op internet staan ja, best klote idd. Als me andere e30 klaar is trap ik hem denk ik vlot weer uit, en m'n andere misschien ook wel. Kan dan net zo goed een E46 M3 gaan rijden.
Komt op hetzelfde neer en die is nog zuiniger ook..
Ben benieuwd wat er van komt..

Ik blij dat ik van die 635 af ben :P ..... 1600kg op lpg. Dan ga je ineens van 0 euro per jaar naar: (copy paste)

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1868,00

lekkaaaaah!

Ik was de auto's toch al aan het opruimen dus het maakt me niet zo heel veel uit. Ben wel heel blij dat ik mn Passat op diesel net op tijd heb weggedaan :)

Mij boeit het niet zo heel veel, die 02 weegt 1000kg en daar ging het gas toch al van het kenteken af, de 400 per jaar die dat kreng dan kost kan ik wel mee leven.
En de E28 wil ik binnen 1,5 jaar toch vervangen door een E46 diesel.

Ach joh, hoe vaak is het inmiddels wel niet veranderd. Tegen die tijd is er wel weer een nieuwe regeling getroffen :D

Naja die paar tientjes kan toch wel bij de hobby kosten? Zou me er niet door laten tegenhouden.

Heb je een dikke amerikaan op gas dan wordt het een ander verhaal natuurlijk..

Nja einde zoektocht oldtimer, kan nu dus net zo goed 1 uit '93 halen ipv een '83

Ik ben er wel blij mee, ik een beetje wegenbelasting betalen met me schone 2 jaar oude 1.1 en al die turken maar rondstinken. Vind het wel sneu voor de echte hobbyist en zou het prima vinden als er een speciale regeling zou komen. Aan de andere kant een hobby kost gewoon geld :P

De mensen die puur vanuit financieel oogpunt een (diesel) oldtimer rijden hebben het flink verprutst voor de echte liefhebbers .. nogal jammer.

Ben er mee bezig man... Ik heb al binnen: H&R schroefset, ik wacht nog op xxr 522 17x8,5. Komt 195/40/17 om te liggen.
Foto's plaats ik pas als de xxr's er op zitten, want ik heb die bak gekocht met velgen er op waar ik EECHT niet mee gezien wil worden. =D

Ik ben er wel blij mee, ik een beetje wegenbelasting betalen met me schone 2 jaar oude 1.1 en al die turken maar rondstinken. Vind het wel sneu voor de echte hobbyist en zou het prima vinden als er een speciale regeling zou komen. Aan de andere kant een hobby kost gewoon geld :P

+1

Status
Not open for further replies.
Back