This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #88

Status
Not open for further replies.
Handel van paps verkocht?? Genoeg van m'n vrienden die een leuke ride onder de kont hebben op jonge leeftijd en nog genoeg geld achter de hand hebben voor leuke dingen/kleding etc... Maar natuurlijk, als je 5 jaar fulltime voor 1400 netto werkt en nooit om salarisverhoging hebt gevraagd, dan zie je al die lui als drugsdealer, loverboys, kwekers etc... :+

Thanks Jurjen! Close ratio bak is echt perfect afgestemd ja. Krijg binnekort ook de GoPro filmpjes van binnen in de kever. Dan kan ik zelf ook zien wat ik fout doe haha.

Dan zal je wel uit een ander milieu komen als mij, want ik ken er weinig tot geen die als student auto's van over de 10000 kunnen rijden. En als het geen geld van de ouders is, wat hebben die vrienden dan bijvoorbeeld gedaan om zoiets te kunnen rijden? Ik neem aan dat ze na hun school ook een mooi huis hebben kunnen kopen, en het dus geen dikke lening van de bank was?

Ik had in planning: reversed intercooler piping, andere intercooler, powafiltahr, uitlaatsysteem, uitlaatspruitstuk, sjippen. Met chippen alleen werd er 310 opgegeven volgens mij, dus de rest draagt er behoorlijk bij.

Die chip waarden die de bedrijven opgeven zijn meestal wel heel optimistisch. In de werkelijkheid blijkt dat met bovenstaande upgrades en een standaard mapping je meer in de richting van de 285PK gaat. Dat is gezien de resultaten op de Volvo fora's een realistischer uitgangspunt.

Als je echt dik over de 300PK wilt dan moet je toch aan een turbo upgrade denken samen met je injectoren en daarna een mapping op maat laten doen.

mjah hij heeft wel gelijk.... veel mensen werken voor de baas, en kijken niet naar andere mogelijkheden om centjes bij te verdienen.... Jij doet toch ook straten voor jezelf? als je dit vaak genoeg doet, heb jij wat meer geld te besteden als een ander.

ik kijk ook elke dag uit naar manieren om een extra zakcentje te verdienen, met handel/werk hoe dan ook...

Juist, als schadehersteller oid zou ik mooi max 32 uur gaan werken en mooi bijverdienen in je eigen tijd.

De helft vindt z'n leven al veel te zwaar en gaat mooi om 5 uur aan t bier om vervolgens de hele avond op de bank tv te kijken. Vervolgens alleen maar klagen, een te dure hypotheek afsluiten, zich altijd genaaid voelen door alles en iedereen/overheid en vervolgens op geertje wilders stemmen :+

@scully: pokeren, eigen cashgames organiseren, handel is alles en nogwat...

Bijv. Nu komt de iphone 5 hier aanstaande vrijdag uit, bestel alvast wat behuizingen uit China voor 3 tientjes, koop kapot gevallen iphones op voor 200, herstel die en verkoop ze vervolgens door voor 500. Met een beetje geluk vind je er 3 per week is 750e per week extra

Idd, geen gelul en hard werken. Mijn monteur heeft het ook "goed" voor elkaar: leuke e46 m3, c70, paar motoren en dik huis. Hij werkt fulltime, en daarnaast 20+ uur voor zichzelf. Ja dan verdien je wat meer dan dat je met je reet op de bank zit

Volgens mij zeurt er hier ook niemand, maar is er een (positieve) interesse in het klaarblijkelijke succes van iemand anders, wat wellicht wel in onze natuur zit. Dit zie je bv ook met al die nieuwe veiling-series, storage wars etc. In principe ultieme kak-programma's, maar je wilt toch zien wat voor geld ze allemaal 'vinden'. Dat jaloezie af en toe volgt, dat zit dan wel weer in de persoon denk ik. Anyways, ik gedij prima met 32 uur werken en spreekwoordelijk op de bank zitten.

Dat is dus ook de reden dat ik zo geinteresseerd ben in het succes van een ander. Ik heb een prima basissalaris, en ik verdien met straten een beetje bij, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. Ik heb een mooi huis, en een nette auto, maar dat wil niet zeggen dat ik een M3 of een Golf R32 ofzo kan rijden. :+ (Zou het ook niet eens willen, dat moet toch een vermogen kosten om zoiets dagelijks te rijden )

Veel mensen verdienen ook lekker zwart bij (zoals hierboven ook staat) met het werk wat ze normaal al wit doen voor een baas. Dat kan ook niet iedereen natuurlijk.

Verder kan ik als student best een auto van €10.000 kopen... En dat door gewoon een bijbaantje te hebben in een supermarkt:7 (zonder te lenen en geld van ouders...)

Daarom zei ik op vorige page ookal dat ik als student niks te klagen heb

Maaaar, misschien kunnen we weer over auto's gaan praten.

Last edited:
Verder kan ik als student best een auto van €10.000 kopen... En dat door gewoon een bijbaantje te hebben in een supermarkt:7 (zonder te lenen en geld van ouders...)

Aan het eind van de opleiding zonder ooit iets uit te geven misschien. School kost al snel 3000 Euro per jaar, met 20 uur per week werken gemiddeld, met een tientje per uur (wat je in een supermarkt waarschijnlijk bij lange na niet hebt) verdien je per jaar 10400-3000=7400 Euro. Dat is dus zonder vaste lasten, uitgaan, kleding en bijzondere uitgaven. Volgens mijn berekening mag je dus al blij zijn als je als student een oud Golfje kan rijden, dus leg eens uit hoe jij dat doet dan?

Sorry, zie meteen dat ik een fout heb gemaakt Ouders betalen wel de 1700 schoolgeld per jaar, verder niks.
Verder zit ik 1 of 2 keer per week in de kroeg, ga ik op vakantie en koop kleding van m'n eigen geld.
Baantje bij de supermarkt is als teamleider, doe dat al vanaf mijn 17e (nu 3 jaar), en krijg die 3 jaar al als 21-jarige betaald, wat netto neerkomt op een mooie €13/14 per uur. Zo heb ik (vooral op mijn 17e en 18e, minder kosten enzo) lekker kunnen sparen en heb ik nu een zeer leuke spaarrekening.

Als ik op mijn 17e die kans niet had gehad om teamleider te worden was ik nu ook gewoon een 'arme' student geweest hoor. Verdiende destijds 2/3 keer zoveel per uur als m'n vrienden.
Ken in real life ook geen mensen die op zijn 19e van z'n eigen geld een motorrijbewijs, motor en kleding kopen. Alleen op dit forum:W

Maargoed, iets met auto's enzo...

Sommige hebben ook 'geluk' met hun uitwonende+aanvullende beurs. Geheel prestatiegericht, je krijgt een hoop centen en hoeft soms weinig uit te geven. Als ik naar mezelf kijk: krijg genoeg stufie binnen, werk daarnaast en woon antikraak. Vaste lasten zijn dus nihil.. daarnaast valt er veel bij te verdienen aangezien ik niet veel op school hoef te zitten, maar ik ben het type: luiestudent

Maar soms ben ik ook wel geinteresseerd hoe mensen aan hun geld komen, gewoon uit interesse. Waarom verbergen als het 'normaal' verdient wordt. Hard werken mag gezegd worden toch?

Sorry, zie meteen dat ik een fout heb gemaakt Ouders betalen wel de 1700 schoolgeld per jaar, verder niks.
Je woont op jezelf?

edit: nvm, hieronder heeft scully idd gelijk, dus dat maakt verder niet uit.

Ken in real life ook geen mensen die op zijn 19e van z'n eigen geld een motorrijbewijs, motor en kleding kopen. Alleen op dit forum:W

Maargoed, iets met auto's enzo...

Ik ken er genoeg. Die hebben alleen geen M3, AMG, MV Augusta, etc.

Handel van paps verkocht??

Was jij het niet die een geschenk van pa (een schuur oid) voor 15k had verkocht?

Last edited:
Maar soms ben ik ook wel geinteresseerd hoe mensen aan hun geld komen, gewoon uit interesse. Waarom verbergen als het 'normaal' verdient wordt. Hard werken mag gezegd worden toch?

Loek92 legt tenminste wel gewoon uit waarom hij een auto van 10000 zou kunnen kopen, een uniekum op dit forum. Maar ja, dat is nog wel heel wat anders dan een Subaru voor 50000 laten ombouwen. Ikzelf mocht als student ook niet klagen, maar ik rookte toen nog wel behoorlijk veel wiet, wat ook niet gratis is. Nu gelukkig mee gestopt.

Je woont op jezelf?
Dat wel ja, dus vaste lasten heb ik ook sowieso niet. Maargoed, wil er verder ook niet mee pronken ofso, als iemand irl vraagt hoeveel ik per uur verdien(de) zeg ik altijd iets anders. Krijg je alleen maar afgunst reacties op.

En heb op dit moment geen auto en motor (meer), dus kwa bezittingen heb ik gewoon evenveel als een arme student

Status
Not open for further replies.