This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #88

Status
Not open for further replies.

een aanspr. stelling floep jij toch zo uit je mouw +pippi+
let wel: meestal zijn er alg. vwden van toepassing (bovag?)

@Sebas, snelheidsmeter is geen apk afkeur.

@Johhny, weet niet of het altijd is maar ben dinsdag een auto wezen halen met een vriend van me waar nog ff snel apk opmoest ter plaatse. 3x raden... steekproef, de rdw meneer ging echt ff een stukje met de auto rijden na hem nagelopen te hebben. En alles was goed verder, weet de reden niet waarom hij ging rijden maargoed.

@Jesse, bij welke garage hij is gekeurd? (neem aan in de buurt?)

Bij apk hebben ze voldoende om de auto van buiten naar binnen te rijden, een proefrit a la testrondje is niet nodig. Een testrit zou ik alleen nuttig vinden als er een reparatie heeft plaatsgevonden om hem door de keuring te krijgen wat invloed kan hebben op het rijgedrag, ookal kan ik dan weinig dingen bedenken.

bij een CO meting heb je voldoende aan 10 minuten warm laten draaien en wat met het gas te spelen. Ik zou dit zeker hard gaan spelen, op het moment dat je de auto bracht was hij goed. Motor etc was nieuw en de auto hoefde alleen gekeurd te worden. Je kan aangeven dat alles nieuw was en de auto alleen gekeurd hoeften te worden zodat de eigenaar zelf legaal kan gaan testrijden om eventuele problemen op te lossen.

En laat ze 1 duidelijke reden geven waarom er test gereden moet worden bij een apk keuring.... kunnen ze niet.

Wat zou een garage doen als ze een auto van een klant in elkaar rijden vraag ik me dan af?

Heb ook nog nooit een steekproefcontroleur een auto zien pakken om een rondje te rijden.. monteurs pakken m meestal ook gewoon van buiten en dan hop de brug op.. hoeft naar mijn idee dus ook niet.
Zal wel weer een lang verhaal worden.. maar het lijkt me dat als je zo'n blok opbouwt je goed op de temp/drukken let. Hebben zij dus niet gedaan anders hadden ze kunnen zien dat ze m uit moesten gooien.

Er zijn ook nog steeds garage welke de remmen testen met een vertragingsmeter waarvoor dan gereden dient te worden.
Hoeft niet gereden te worden met de auto (mits rollen/platen bank)
Mag/moet wel bij twijfel over overberemming,wiellagers, onjuiste sporing.
Zelf nog nooit gehad bij een steekproef, alleen bij diesels warm rijden...

Het blijft een feit dat de auto kapot is gegaan terwijl zij hem in bezit hadden. Heeft die vriend geen rechtsbijstand? Het is natuurlijk als garagebedrijf altijd aantrekkelijk als je zoiets bijzonders krijgt om even een blokje test te rijden.

Is er een mogelijk om een 1tje van je kenteken af te krijgen op een officiële manier?

Volgens mij niet.
Enkele maanden geleden moest ik nieuwe platen aanvragen omdat er 1 kwijt was. Ik heb hoog en laag gesprongen bij het bestellen van de platen, maar ik ontkwam niet aan een leuk 1'tje...

Het blijft een feit dat de auto kapot is gegaan terwijl zij hem in bezit hadden. Heeft die vriend geen rechtsbijstand? Het is natuurlijk als garagebedrijf altijd aantrekkelijk als je zoiets bijzonders krijgt om even een blokje test te rijden.

Precies! M'n beste maatje werkt bij een schadebedrijf, bijna alle ''leuke'' auto's worden even ''getest'' of de ramen niet suizen Oftewel op pad met een Astra turbo, Mercedes slr, cupra's, rs4 etc etc en vaak weten ze na een kort testrondje al te vertellen dat je zo op de 200 zit.
Zal bij garagebedrijven niet anders zijn, zo is mijn ibiza ook ''getest'' waar ik niet heel blij mee was aangezien ik aangegeven had dat dit niet mocht.

Waar ik mijn auto's laat keuren, gaan ze altijd een stukje rijden. Ik denk voor de remproef, dit gebeurt dan wel zonder vertragingsmeter zoals hierboven wordt genoemd.

Thnx allemaal @ vorige pages!

hier wat footage

[video=youtube;MP2VGWFYU8Q]http://www.youtube.com/watch?v=MP2VGWFYU8Q[/video]

Veel onderstuur en geen ervaring, dus nog 9 seconden moeten we wel kunnen afsnoepen

Ze "moeten" erin rijden als de garage niet in het bezit is van een remmenbank.
Maar 9 van de 10 monteurs voelt het toch niet als er een afwijking van meer dan 30% tussen links en rechts aanwezig is.
Als ze wel een remmenbank hebben, zou ik eens informeren waarom ze erin reden...

Misha, zou je hem met dit vermogen niet gewoon op 100% slicks zetten?
Extreem ver doorsturen wanneer je onderstuur hebt heeft weinig nut he, blokkeert ie alleen maar meer van Succes verder!

vandaag besloot de versnellingsbak van de leon alle olie uit te spugen.... geen idee wat er stuk is, maar als iemand een 1.6 versnellingsbak weet liggen hoor ik het graag...

Status
Not open for further replies.