Show je eigen auto #86

Status
Not open for further replies.
Volgens die gast van maxi performance zou juist een X-stuk tegen druk geven.
Hoe weet ik of ik de ideale door laat heb van X-stuk?
Ik gebruik een standaard katloze 325i uitlaat, dus meer tegen druk heb ik toch niet nodig.
De doorlAAD waarbij die zeker niet beperkend is, uitgaande van 2x50mm, zit op 76mm in het midden van de X.
Maar als de rest van de uitlAAD toch 2x45mm is zou ik 2 losse y-stukken van 50 naar 63 pakken en die aan elkaar lassen, als je dan later naar 2x50mm gaat heb je dat vast, de beperking in doorlAAD zou ik me qua vermogen niet druk om maken, het kan zelfs goed zijn dat het je qua vermogen onderin wel wat helpt.

Neemt niet weg dat de lambdasonde ook prima op 3 cilinders kan meten en dat ie het met een h-stuk ook prima moet doen, maar 1 van de 2 vormen zou ik dr wel tussen zetten (en als je het na gAAD rekenen zal het dr wel op neer komen dat zowel de x als de h ergens ruimschoots voorbij je bak horen te zitten)

Heb het bij mn 02 ook een keer uitgerekend (plaatje) en het leverde een merkbaar verschil op, hij was onderin de toeren wat sterker zonder dat ie bovenin merkbaar inleverde.
 
1zfinf4.jpg



Hmmm, do or don't? :P

Ik zou het doen, stAAD goed! :W
 
Ik wil volgende maand m'n velgen naar wheelcare brengen voor een nieuwe poedercoating.
Wat zouden jullie doen: antraciet of gewoon weer zilvergrijs?

Foto van de auto:

6itq3r.jpg
 
Vandaag wat spulletjes besteld, om de itb's compleet te maken.

Wide lambda sonde.
KDFi v1.3
Toch maar besloten om voor een kdfi te gaan. Vems werdt mij iets te prijzig, en met de oog op de toekomst, kan ik nu dus alles zelf regelen met de computer.

De bedoeling was, om de kdfi in de orginele behuizing te maken.

[ir]http://www.iflux.nl/RFS/ITBS/DSCF1227%20(Medium).JPG[/ir]

Over een maandje is ongeveer de complete ecu klaar. Dan throttle bodies erop, spul aansluiten en laten afstellen op de bank.

Ben alleen nog aan het uitzoeken, wie het beste zoiets kan afstellen.
 
Gisteren mee geweest naar Rica Wateringen om de Peug 106 af te laten stellen. Bergingsauto geregeld hier in de buurt en naar Wateringen rijden. Auto afgeladen, even wachten bij de bank en toen kon ie er op. Daarna begon Paul Welther met zijn kunsten. We begonnen met een auto die geen toeren wilde maken onder belasting.. ff in z'n vrij en dan boven de 4000 rpm liep het zaakje wel weer.
Ding begon steeds beter te lopen, en uiteindelijk na een hele tijd knutselen met getalletjes kwam er 163pk uit ipv de +/- 140 met de DP-engineering afstelling. Na het afstellen hoorde we van Paul dat DP de motor op sommige momenten zo'n 35 graden voorontsteking had wat "levensgevaarlijk" zou zijn bij dit soort blokjes. Paul was tevreden met het resultaat. Dit zag je ook mooi op de uitdraai, de uitdraai van DP gaf aardige hikken, na deze afstelling liep het vermogen in een mooie lijn op naar +/- 6700rpm.

Erwin.. zou ff paul welther mailen -> easy-tech. Hij is bezig met een eigen bank, zolang die nog niet klaar is gaat ie bij Rica.
 
Weet iemand toevallig waar ik nog een k-data kdfi v1.3 kan kopen?
BS-autotuning verkoopt ze niet meer ( terwijl ik dat wel eerst dacht ).
En op de site van k-star zijn ze uitverkocht :X.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top