Een X geeft helemaal niet teveel tegendruk (weerstand is het trouwens, maar dat terzijde) mits je de diameter van het midden maar goed kiest.
En in principe werkt het ook efficienter dan een H-stuk.
Een X geeft helemaal niet teveel tegendruk (weerstand is het trouwens, maar dat terzijde) mits je de diameter van het midden maar goed kiest.
En in principe werkt het ook efficienter dan een H-stuk.
Volgens die gast van maxi performance zou juist een X-stuk tegen druk geven.
Hoe weet ik of ik de ideale door laat heb van X-stuk?
Ik gebruik een standaard katloze 325i uitlaat, dus meer tegen druk heb ik toch niet nodig.
Pijpen staan te dicht op elkaar voor een H-stuk, las die lambda gewoon in 1 pijp dan meet die maar over 3 cilinders, het is een simpele lambda die alleen maar zorgt voor de juiste verbranding icm een kat.
Die X of H pijp heeft als doel een gelijke druk te creeeren op de cilinders.
En de diameter is van verschillende zaken afhankelijk.
Je was volgens mij met een M30 ombouw bezig? Dus kijk wat die diameter is.
Maar 50mm is meer dan voldoende denk ik.
Diameter hoort origineel bij een M30 50mm te zijn, die van een 325i is 45mm maar wel zonder kat.
Wil eerst de auto door de RDW keuring hebben, dan is die mooi stil.
Het is een tijdelijke oplossing maar ik wist niet zo goed waar ik de lambda moest laten
Week 19 vrij genomen dan gaat de "nieuwe" motor erin :W