This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #86

Status
Not open for further replies.
[ir]http://i50.tinypic.com/24dizwx.jpg[/ir]

[ir]http://i48.tinypic.com/257d4ye.jpg[/ir]

[ir]http://i47.tinypic.com/dyapme.jpg[/ir]

[ir]http://i49.tinypic.com/6jlzsh.jpg[/ir]
*Ja de bubblefolie is eraf*

[ir]http://i49.tinypic.com/35ldv1w.jpg[/ir]


Man man, zo had de GTI standaard moeten zijn! :W Wat een heerlijke DSG plof ook uit de Milltek bij het overschakelen. :love:
 
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze nieuwe motoren vraag ik me alleen af (in z'n algemeen vooral). Net zoals die 3 cilinder diesels etc. Hoe lang blijft het heel?
 
Nette lijnen
zal idd wel lekker lopen

Die koppel lijn trekt die bij mij nog niet eens zo sterk omhoog
Is dit nou al met alle nieuwe onderdelen ?
milltek
chip op maat ?
en er kwam nog iets op ?
 
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze nieuwe motoren vraag ik me alleen af (in z'n algemeen vooral). Net zoals die 3 cilinder diesels etc. Hoe lang blijft het heel?

In het begin zaten er erg veel kinderziektes in. Vooral de bougies/bobines hielden er snel mee op. Het meeste hebben ze er ondertussen wel uit gehaald.

Grootste probleem met de huidige 1.4TSI motoren blijft het olieverbruik. Je koopt of een keurige auto, of een flinke olieboot. 1l op 1000km is volgens VW dood normaal.

Gelukkig heb ik daar geen last van *klopt af* We gaan het allemaal mee maken.
 

Een maat van mij heeft exact het zelfde gehad met z'n A5 1.8.. Olie zuipen als een nieuwe
 
Er komt 0W40 Mobil 1 New Life in op korte termijn. Die longlife olie is ook veelste dun, gewoon elke 15.000km netjes zijn beurt i.p.v. om de 30.000.
 
1 liter olie op 1000km gewoon noemen? Wtf Dat slaat toch helemaal nergens op.

Mijn S3 van 12/13 jaar oud met bijna 2 ton op de teller verbruikt nog niet eens een liter op 5000km.
 
Bizar he, en er zijn veel van dat soort gevallen! Ongeveer een miljoen of 2 1.4tsi's die daar last van hebben.

Maar probleem? Nee volkomen normaal volgens VW. Die zijn te belabberd het probleem te erkennen.
 
De-iedere-dag-volgas-hengelen-anders-kom-je-niet-vooruit-arosa-uit-99 verbruikt tussen de beurtjes (15k) geen druppel... zelfde voor m'n Ibiza.. ligt wel een flesje olie in voor het geval maar nog nooit nodig gehad.

Nieuwe tsi torretjes zijn idd aardige probleemgevallen. Bij van Beynum in Gouda staat iemand haast de hele dag opgerekte kettingen te vervangen.

Voor de 1.4 16v blokjes is tegenwoordig een arbeidsintensieve oplossing om het olieverbruik te verminderen hoorde ik. Een of ander spulletje door de bougiegaten de cilinders in en elk half uur de motor een slag geven met een dopsleutel.. daarna spoelen, olie verversen en dan moet t beter zijn. Zijn al enkele mensen met positieve ervaringen. Binnenkort een keer proberen met de Polo van m'n ma
 
Vraagje! Heb een setje 19 inch velgen, echter ze hebben stoeprandschade. Weet iemand een beunhaas/bedrijf in Twente die dit zsm kan afdraaien? Mag via PM :#
 
Iemand interesse in een setje 6-pots Brembo klauwen?

[ir]http://img1.uploadplaatjes.nl/20120501/556238.jpg[/ir]

Zelfde set als @ S3. Aub bij interesse bericht via pm sturen.
 
Er komt 0W40 Mobil 1 New Life in op korte termijn. Die longlife olie is ook veelste dun, gewoon elke 15.000km netjes zijn beurt i.p.v. om de 30.000.

Let op dat de nieuwe Mobil1 New Life geen volsyntheet meer is maar een blend. Hij is niet meer zo goed als de oude Mobil1 0W40 naar het schijnt..Stond laatst voor dezelfde keuze met mn ex A6 1.8 20VT en heb toen toch maar voor volsyntheet Valvoline 5w40 gekozen.
 
Status
Not open for further replies.