This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #86

Status
Not open for further replies.
Zow en een filmpje:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=3c2WoJfrZGE"]E28 M50 Nordschleife 29-04-2012 - YouTube[/ame]

En ja dr liggen echt michelin energy's op, nee, geen nieuwe en ja, het onderstel is origineel (wel max een jaar oud op alle rubbers in de achteras na, die zijn ws nog origineel)

En de olietemperatuur wil ik niet weten, maar ik denk dat je dr frietjes in kon bakken.
 
Hehe ik heb je nog zien rijden. Je ging ondanks de banden en onderstel toch nog aardig over de ring toch?
 
Ow jawel hoor, tempo valt niet tegen.
Rondje kon qua lijnen wel netter, maar goed, dat wiebelding strak in laten sturen op snelheid valt niet altijd mee.
 
Wie kan er voor mij (tegen betaling uiteraard) aan een offcieel NAP rapport komen van mijn eigen auto?

Ik laat hem binnenkort taxeren omdat er best veel aan gedaan is, en wil alles netjes op een rijtje hebben
 
Volgens mij zit nu die sensor op het thermostaat huis, kan alleen 91-99 graden vinden op bmwfans dit staat ook op de sensor op het thermostaat huis.
Momenteel zit er een 92graden thermostaat in maar er komt een 82graden thermostaat in.
Ik denk dat die 87-82 wel perfect gaat werken als ik die op de radiateur schroef.
Heb je misschien een nummer van die sensor?

Heb zelf nog zitten denken aan een M50 ombouw, maar naar veel horror verhalen blijken ze toch niet zo hufterproof te zijn als een M20.
Toen kwam ik een vrij complete M30 ombouw tegen en was de keus gemakkelijk gemaakt
 
Ik denk dat die 87-82 wel perfect gaat werken als ik die op de radiateur schroef.
Heb je misschien een nummer van die sensor?
Had me vergist, het is een 91-86 sensor, ook prima, want dan staat ie tenminste niet bij het minste of geringste te blazen.
Het KW/Facet nummer is 1.850.617
BMW nummer is 61 31 1 378 073
Heb zelf nog zitten denken aan een M50 ombouw, maar naar veel horror verhalen blijken ze toch niet zo hufterproof te zijn als een M20.
Mwah, begrijp me niet verkeerd, ik zou altijd een M50 verkiezen boven een M20, dat blok van mij heeft gewoon meer dan een half miljoen kilometers op de klok staan en heeft een zwaar leven gehad.
Een M20 knalt ook heel hard uit elkaar zodra je dr toeren mee gaat draaien en bij een M50 kunnen tenminste geen tuimelaars afbreken.
Voor plaatwerk is het niet echt ideaal, het gaat wel, maar het last lang niet zo mooi/makkelijk als een echt mig apparaat.
Wat dikker materiaal is het wel te doen, maar verwacht niet dat je met zo'n ding meer dan 4mm dik een beetje redelijk aan elkaar kan scheiten.
De gevulde draad is ook vrij duur met ~10-15 euro voor 0,8kg en je hebt wat eerder last van doorvoerproblemen.
Heb zelf nog zo'n gevuld ding staan (en nee, die gaat niet weg, veel te handig als reserve) en heb daar een aardige tijd mee gelast, maar het 400V gasding uit '86 wat ik tegenwoordig heb last echt oneindig veel beter.
 
blijf ver weg van dat soort dingen... gevuld draad vind ik sowieso kut... toevoer van die dingen zijn ook dramatisch...


wat wil je gaan lassen?? echt dun plaatwerk? of het grovere werk...

ik heb hier thuis een inverter (electrode) daar las ik ook zowat alles mee, en dat is redelijk simpel te leren... (zoek wel 1 met hotstart/antistick)

of anders investeren in een goede MIG app... met gastank...
 
Ik verwacht ook niet het beste te kopen voor die prijs. Het is gewoon een goedkoop ding, wil komende tijd misschien een buitendorpel, uitlaat en bumperophangingspunten gaan lassen.
Hoeft dus niet heel mooi te worden, maar na wat oefenen moet er toch wel wat redelijks uit kunnen komen.

Jullie zouden voor een MIG apparaat gaan met fles, verder nog punten waar ik op moet letten?

Zo`n elektrode hoeft ook niet veel te kosten, daar moet je alleen zo`n staafje bij houden. Lijkt me lastiger lassen..
 
@Johnny .. las je daar ook plaatwerk mee?

Hier nog mensen die 2e paasdag naar het Duitse Autosport Festival gaan?

Ik heb alvast een kaart besteld + deelname @ tourklasse. Even gassen met de S3
 

Koop een goed merk! Heb zelf een Esab 250A op krachtstroom, met een goed apparaat word goed lassen een stuk eenvoudiger.
 
karp: ik zou zelf wat meer geld uit geven dat je het direct voor elkaar hebt, wij hebben een esab 2de hands gekocht voor 300 werkt super en dat gevulde draad is k*t, heb ik op de bouw wel is mee moeten lassen.
 
@Johnny .. las je daar ook plaatwerk mee?

Hier nog mensen die 2e paasdag naar het Duitse Autosport Festival gaan?

Ik heb alvast een kaart besteld + deelname @ tourklasse. Even gassen met de S3

Ik met de kever en ingeschreven voor het dragracen.
 
@Johnny .. las je daar ook plaatwerk mee?

Hier nog mensen die 2e paasdag naar het Duitse Autosport Festival gaan?

Ik heb alvast een kaart besteld + deelname @ tourklasse. Even gassen met de S3

jawel... 1.6mm elektrode, en goed instellen (laag) dan gaat het prima... wel goed apparaat hebben, die je lekker kan instellen... anders brand je er geheid doorheen...

als je daarna gaat slijpen/spuiten en doen, werk 't prima...


maar wil je alleen plaatwerk lassen, koop dan een MIG...
 
Status
Not open for further replies.