Show je eigen auto #75

Status
Not open for further replies.
Bij de schijf is de diameter weer van belang om zoveel mogelijk warmte af te geven.

Oppervlakte is belangrijk, niet diameter... Diameter geeft een grotere remkracht bij gelijkblijvende kracht vanuit remklauw (Moment = kracht x arm, middelbare school-stof :p)... Je hebt oppervlakte en geleiding nodig om af te koelen...
 
Je krijgt toch automatisch meer oppervlak met een grotere diameter. Moet wel de hoogte van de schijf gelijk blijven :p
 
Bjorn, check ff goed je remleidingen!
Remvloeistof verdwijnt niet zomaar, en bij die 5'jes willen de remleidingen nog wel eens flink rotten, totdat je er na een tijdje doorheen trapt.

Torsie as kun je indd ver laten zakken, alleen die zal ook wel onwijs vast zitten. Handigst is indd om ze dagelijks ff met WD40 in te spuiten, en een stukkie speciaal gereedschap voor maken het liefst, want vaak bij die oude hokken zitten ze écht vast:)
 
even heel iets anders nu...

is er iemand hier die een rijinstructeur kent? zojah weet iemand toevallig wat die mensen verdienen??

wrom ik dit vraag?

nou ik heb me rijbewijsboekje (pasje) aardig vol, de laatste dingen die er nog op kunnen zouden niet echt een probleem moeten zijn.

nou lijkt mij rijinstructeur als werk wel een relaxed baantje, maar aangezien ik voor me diploma's meer als 9k kwijt bent (ken ik wel zowat alle cat. geven) wil ik graag weten wat die gasten nou verdienen. 't moet natuurlijk wel lonen.

misschien heel erg offtopic, maar weet niet waar anders te vragen.
 
even heel iets anders nu...

is er iemand hier die een rijinstructeur kent? zojah weet iemand toevallig wat die mensen verdienen??

wrom ik dit vraag?

nou ik heb me rijbewijsboekje (pasje) aardig vol, de laatste dingen die er nog op kunnen zouden niet echt een probleem moeten zijn.

nou lijkt mij rijinstructeur als werk wel een relaxed baantje, maar aangezien ik voor me diploma's meer als 9k kwijt bent (ken ik wel zowat alle cat. geven) wil ik graag weten wat die gasten nou verdienen. 't moet natuurlijk wel lonen.

misschien heel erg offtopic, maar weet niet waar anders te vragen.

Ben toevallig bezig met een opleiding tot rijinstructeur en ik verwacht in juli klaar te zijn. Wat ik kan zeggen over de opleiding is dat het aardig wat knaken kost maar de energie die je er zelf in steekt heel weinig is. Als je een beetje logisch nadenkt bij theorie examens en goed oplet bij je praktijk dan rol je zo door die opleiding. Ik vind dat je wel lekker verdient, maar dat hangt er volledig vanaf in welke regio je rijd en of je voor jezelf of een rijschool rijd.

mocht je meer info willen PM ff :p
 
thnx, geen vetpot... gemiddelde instructeur verdiend 1400/1800 euro. maar dat is cat. A of b... als je zowat alles kan geven, moet dit natuurlijk wel stijgen. maar of 't genoeg is, om je opleiding eruit te kunnen halen betwijfel ik.


edit: petrik PB
 
Dacht je dat rij-instructeur een vetpot zou zijn dan? Misschien als je voor jezelf werkt dat het wat mooier verdienen is, maar rijk zul je er niet mee worden :+
 
mhaw als een magazijnmedewerker dat al verdiend... had verwacht dat ze toch wat meer krijgen.

wil helemaal niet rijk worden ervan, maar leek me gewoon leuk beroep... misschien wat voor later, als ik niet meer op de vrachtwagen wil zitten.
 
Torsie as kan je onwijs ver laten zakken, dus dat is geen probleem. Wel even inspuiten met WD40 inderdaad. Zie willen nog wel eens flink vast zitten!
Volgens mij kan je de poten van een GTT gewoon monteren, moet je waarschijnlijk wel naar
een fase II kijken.

Bjorn, check ff goed je remleidingen!
Remvloeistof verdwijnt niet zomaar, en bij die 5'jes willen de remleidingen nog wel eens flink rotten, totdat je er na een tijdje doorheen trapt.

Torsie as kun je indd ver laten zakken, alleen die zal ook wel onwijs vast zitten. Handigst is indd om ze dagelijks ff met WD40 in te spuiten, en een stukkie speciaal gereedschap voor maken het liefst, want vaak bij die oude hokken zitten ze écht vast:)

Thanks, ik ga van 't weekend even kijken!
't Heeft geen haast, heb geen cent.

M'n remmen waren sowieso al maanden aan vervanging toe en moest vanaf 't begin al redelijk ver trappen voor ze aangrepen.

Misschien dus wel ghetto style de veren slijpen. +pippi+
Heb de kerel van die blauwe net een mailtje gestuurd, want ik geloof dat hij dat ook heeft gedaan.
 
Denk jij dat je met 0.5bar al 200pk aan de wielen kan halen?
Mehh, krukas pk's :p
0,5 bar kun je vanuit gaan dat het ongeveer 50% extra vermogen oplevert als ie het tot 6500-7000 toeren vast kan houden.
Zou als ik jou was direct het vliegwiel van je M20B23 pakken, iS heeft een dualmass vliegwiel dat ook nog is erg zwaar is.
Conversie is redelijk plug and play.
Pak die van mn M10 wel, volgens mij heeft die gewoon dezelfde vertanding als de M42 en anders zet ik wel een tandwiel in de startmotor over (of de tandkrans op het vliegwiel voor mijn part)
Hoe wil jij dat met de computer doen?
Omdat je zit met een DIS ontsteking ( neem aan dat je op gas blijft rijden :p )
Computer moet ik ff zien, wil dr uiteindelijk een VEMS aanhangen en dan idd op lpg en benzine.
Maar het kan zijn dat ik in de eerste instantie ff een drukregelaar gebruik met grotere injectoren en dr een aparte gasinjectie (met eigen computer) bij hang.
Hangt een beetje af van de hoeveelheid geld die er beschikbaar is als ik die M42 dr in hijs.

Vanavond iig een setje drijfstanglagers gewonnen op ebay, dus die heb ik vast (als ze binnen komen iig)
 
Oppervlakte is belangrijk, niet diameter... Diameter geeft een grotere remkracht bij gelijkblijvende kracht vanuit remklauw (Moment = kracht x arm, middelbare school-stof :p)... Je hebt oppervlakte en geleiding nodig om af te koelen...

Je krijgt toch automatisch meer oppervlak met een grotere diameter. Moet wel de hoogte van de schijf gelijk blijven :p

En daarbij heeft de schijf bij een grotere diameter meer tijd om af te koelen voordat het weer door de remklauw gaat.
 
Je hebt ook grote schijven met een smal loop vlak. Vind het wel grappig dat "flex"verhaal enzo. Uiteindelijk kan je toch niet harder remmen dan dat je as-druk toelaat ( blokkeren )
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top