This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #75

Status
Not open for further replies.

Ben je nu serieus? Ik zou eens met Dick (Hoekendijk) gaan praten. Mov'it behoort tot de absolute top (daarom mijn keuze) en kun je niet vergelijken met gelijk ogende setjes op straatauto's. Anders kost het een ook niet een veelvoud van de ander.

Wat betreft de thermische eigenschappen kan ik niks zeggen. Ik ben geen natuurkundige. Ik ben benieuwd waarom je denkt dat een bepaalde soort meer warmte af zou geven dan de ander.

Overigens is de remschijf de warmtewisselaar, niet de klauw.

Maar zoals jij in je eerder post aangaf, dan maakt het voor jou dus ook niet uit een velg gegoten of gesmeed is. Ze draaien beide immers rond.
 
Wat betreft de thermische eigenschappen kan ik niks zeggen. Ik ben geen natuurkundige. Ik ben benieuwd waarom je denkt dat een bepaalde soort meer warmte af zou geven dan de ander.

Overigens is de remschijf de warmtewisselaar, niet de klauw.

Hoeveel meer warmte een bepaald materiaal afgeeft ten opzichte van een ander materiaal kan je berekenen met de warmtecoëfficient. Ik kan me voorstellen dat een gesmeed materiaal minder snel warmte afgeeft dan een gietstuk omdat het compacter is, maar zoals jij al zegt, de schijf is de warmtewisselaar, niet de klauw. Bij de schijf is de diameter weer van belang om zoveel mogelijk warmte af te geven.
 
Wat zijn goede en goedkope banden? Ik wil rondom nieuwe bandjes hebben maar hoef geen super dure banden omdat de 147 toch de deur uitgaat binnenkort.

195-60-15 is de bandenmaat btw.
 
Dat snap ik ook nog wel, gaat mij meer om de merken. Geen linglong bijv
Ik kan me nog herinneren dat mensen hier best positief waren over een Nangkang ofzo alleen weet ik daar het type niet meer van.
 
Herriebanden, op zich wel ok voor de prijs.
Grip bij regen niet heel goed.. als ie toch de deur uitgaat zou ik gewoon wat 2ehands bandjes scoren op MP van een A-merk.
 
Dat snap ik ook nog wel, gaat mij meer om de merken. Geen linglong bijv
Ik kan me nog herinneren dat mensen hier best positief waren over een Nangkang ofzo alleen weet ik daar het type niet meer van.


Nankang ns2 onder de 155 gehad toen, zeer over te spreken...

ook in de regen was er prima mee te rijden, en in droog plakte hij beter als dunlops/goodyears die ik had.

sneeuw is niet aan te raden
 
Had zelf 195-50-15 supreme Roadhog (continental) bandjes onder mijn peugeot 405. Prima banden voor zijn geld €40,- p stuk uit mijn hoofd.

Droog of nat weer, beide goede grip.
 
Trapte ik eergisteren ineens m'n rem in tot op de bodem..
Was heel de dag op pad geweest, gooide even thuis wat af en vervolgens geen remmen meer, dus geluk gehad.

Check volgende dag in 't licht m'n vloeistofpeil en die zat dus ruim onder 't minimum.
Vervolgens draaide ik m'n koelvloeistofreservoir open: geen druppel.
Ook niet zo raar dus dat ik sinds een weekje of 2 een fluit uit/bij de motor hoorde.
Lekker bezig..


Ik wil ATSjes en drop. 8)
Weet iemand hoever je de torsie-as achter kan laten zakken zonder andere dempers te hoeven monteren?
 
@ Bjorn: als je aan die torsie-as gaat beginnen.. begin alvast met wd40-en van de as.. dat scheelt een hoop gevloek :# kijk ook ff op clubcinq.nl daar staat vast wel meer info over het verlagen.
 



Een Chinese man heeft op wel heel bijzondere wijze zijn onvrede geuit over de service van autofabrikant Lamborghini. Nadat zijn dure sportwagen weigerde te functioneren na een 'reparatie' door Lamborghini, besloot de eigenaar van de Gallardo L140 zijn auto publiekelijk te laten vernietigen.



De man huurde mensen in om zijn Lamborghini op de Internationale Dag Van Het Consumentenrecht kapot te maken. Dat gebeurde in de Chinese stad Qingdao.
 
Ja, die site had je me al eens doorgegeven - dat had ik gelezen inderdaad.

Nu nog een setje 4cm verlagingsveren voor (Renault 5) TR U9 uit '93 vinden. (4cm is max voor stnd veren?)
Ik zie alleen maar GTT of van voor '93?
't Moet allemaal zo goeiekoop mogelijk ofc.
 
Last edited:

Denk jij dat je met 0.5bar al 200pk aan de wielen kan halen?

Je hebt gelijk met die kortere drijfstangen, dan word de cilinder ook een deel van de verbrandings kamer niet echt ideaal.
Ben sowieso geen fan van die decompressie plaaten om dezelfde rede.
Na een beetje rekenen zou de compressie verhouding op die manier 7.5:1 worden, iets te laag voor wat ik ermee wil.

Zou als ik jou was direct het vliegwiel van je M20B23 pakken, iS heeft een dualmass vliegwiel dat ook nog is erg zwaar is.
Conversie is redelijk plug and play.

Hoe wil jij dat met de computer doen?
Omdat je zit met een DIS ontsteking ( neem aan dat je op gas blijft rijden )

Mijn doel is minimaal 200pk aan de wielen met flink veel koppel en een goede gasreactie.
 
Last edited:
Brrrrrr, rijd nu ruim een maand in die alfa en er zit achter al schade op en iemand een sleutel erlang

tering jantje wat heb ik even moordneigingen gehad zeg

Zal wel eens een keertje eigen foto's posten:+
 
Wat zijn goede en goedkope banden? Ik wil rondom nieuwe bandjes hebben maar hoef geen super dure banden omdat de 147 toch de deur uitgaat binnenkort.

195-60-15 is de bandenmaat btw.

Met Federal zijn de ervaringen ook wel goed geloof ik, de 595? Dan niet de RS-R variant
 

Torsie as kan je onwijs ver laten zakken, dus dat is geen probleem. Wel even inspuiten met WD40 inderdaad. Zie willen nog wel eens flink vast zitten!
Volgens mij kan je de poten van een GTT gewoon monteren, moet je waarschijnlijk wel naar
een fase II kijken.
 
Status
Not open for further replies.