Geen ervaring met Zandvoort. Maar liggen de snelheden daar ook niet flink lager? De Ring heeft dan natuurlijk dat rechte stuk van 2km, maar voor de rest is niks recht, al zijn er wel stukken waar je ook lange tijd volgas kunt.
Zandvoort zijn de snelheden lager, maar de rechte stukken ook en de bochten zijn scherper, dus je moet veel en hard remmen.
De ring heb je hele stukken die je volgas af kan leggen en veel snelle bochten waarvoor je niet zo hard moet remmen.
Bedoel, je hebt na Hocheichen het stuk tm Schwedenkreuz wat praktisch zonder remmen kan.
De volledige Fuchsrohre kan zonder te remmen.
Het stuk omhoog na Bergwerk hoef je niet te remmen tot aan de Steilstrecke komt.
Maar als je boven de 10 minuten blijft had je het met originele remmen makkelijk moeten kunnen halen, dan rem je gewoon teveel en/of verkeerd (te lang meestal, je moet m gewoon zo kort mogelijk vol op de rem stampen en niet gaan slepen)
Ik heb vorig jaar 9:45 gereden met de 02 (op 0,4 bar, dus 140-150pk en met vertiefde banden en schokdempers, maar goed) en de remmen heb ik toen geen moment last van gehad (terwijl dat niks bijzonders is)
Met de 2:15 op Zandvoort vorig jaar met werkende schokdempers, ook vertiefde banden en 0,9 bar (dus zo'n 200pk) had ik na 3-4 rondjes mn remmen volledig over de zeik gekregen, maar het jaar dr voor met 0,4 bar en slippende koppeling was het niks anders.
Maar als je het geld dr aan uit wil (en kan) geven geef ik je geen ongelijk, je weet nu gewoon 100% zeker dat je je remmen nooit meer de schuld kan geven
Mn 02 komt ook nog een aardige remmenupgrade op met zelf bij elkaar verzonnen spul (302x28mm voor en 276x22 achter is de planning, voor 4-zuiger wilwood superlites, achter ws de volvo 240 klauwen die nu voor zitten)
Maar dat heeft nog niet zo'n haast en komt ws pas als ik het ding toch uit elkaar trek om m grondig aan te pakken.