Show je eigen auto #75

Status
Not open for further replies.
Mooi spul die Movit remmen!

Als ik voor een remupgrade zou gaan zouden het originele Mito (Brembo) klauwen worden denk ik. Relatief goedkope upgrade, complete set vóór is iets van 750 euro inclusief schijven, fatsoenlijke blokken en stalen leidingen voor. Kun je nog kiezen uit zwart, rood en grijs ook geloof ik :p
 
Mooi spul die Movit remmen!

Als ik voor een remupgrade zou gaan zouden het originele Mito (Brembo) klauwen worden denk ik. Relatief goedkope upgrade, complete set vóór is iets van 750 euro inclusief schijven, fatsoenlijke blokken en stalen leidingen voor. Kun je nog kiezen uit zwart, rood en grijs ook geloof ik :p

Dat zijn van die Asiatische gegoten klauwen. Het is niet voor niks dat ze stukken goedkoper zijn dan een BBK upgrade set. Zelfde geldt voor die Brembo's onder Mitsu Evo's, Nissan 350Z e.d.

Maar goed, voor de looks mag ja natuurlijk niet klagen en beter remmen zal het ook wel doen en dat voor een fractie van de prijs.

Als een set 840/850 Brembo's op een E36 hadden gepast had ik dat misschien ook wel gedaan.
 
LFB of het nou gegoten is of gefreesd. Als het maar hard bijt en goed remt. Van mij part issie van bij elkaar geperste drollen..
 
Geen ervaring met Zandvoort. Maar liggen de snelheden daar ook niet flink lager? De Ring heeft dan natuurlijk dat rechte stuk van 2km, maar voor de rest is niks recht, al zijn er wel stukken waar je ook lange tijd volgas kunt.
Zandvoort zijn de snelheden lager, maar de rechte stukken ook en de bochten zijn scherper, dus je moet veel en hard remmen.
De ring heb je hele stukken die je volgas af kan leggen en veel snelle bochten waarvoor je niet zo hard moet remmen.
Bedoel, je hebt na Hocheichen het stuk tm Schwedenkreuz wat praktisch zonder remmen kan.
De volledige Fuchsrohre kan zonder te remmen.
Het stuk omhoog na Bergwerk hoef je niet te remmen tot aan de Steilstrecke komt.

Maar als je boven de 10 minuten blijft had je het met originele remmen makkelijk moeten kunnen halen, dan rem je gewoon teveel en/of verkeerd (te lang meestal, je moet m gewoon zo kort mogelijk vol op de rem stampen en niet gaan slepen)

Ik heb vorig jaar 9:45 gereden met de 02 (op 0,4 bar, dus 140-150pk en met vertiefde banden en schokdempers, maar goed) en de remmen heb ik toen geen moment last van gehad (terwijl dat niks bijzonders is)
Met de 2:15 op Zandvoort vorig jaar met werkende schokdempers, ook vertiefde banden en 0,9 bar (dus zo'n 200pk) had ik na 3-4 rondjes mn remmen volledig over de zeik gekregen, maar het jaar dr voor met 0,4 bar en slippende koppeling was het niks anders.

Maar als je het geld dr aan uit wil (en kan) geven geef ik je geen ongelijk, je weet nu gewoon 100% zeker dat je je remmen nooit meer de schuld kan geven :p

Mn 02 komt ook nog een aardige remmenupgrade op met zelf bij elkaar verzonnen spul (302x28mm voor en 276x22 achter is de planning, voor 4-zuiger wilwood superlites, achter ws de volvo 240 klauwen die nu voor zitten)
Maar dat heeft nog niet zo'n haast en komt ws pas als ik het ding toch uit elkaar trek om m grondig aan te pakken.
 
LFB of het nou gegoten is of gefreesd. Als het maar hard bijt en goed remt. Van mij part issie van bij elkaar geperste drollen..

Niet iedereen geeft om kwaliteit, waarvan akte.

Materiaal en manier van productie zeggen alles. Als jij dat LFB vindt, meer power to you.

Die gegoten dingen flexen trouwens goed, maar ook dat maakt jou niks uit.
 
Komt dan wel, is niet voor oktober, want anders mis ik alle leuke evenementen (of hij moet voor die tijd instorten)

En de M42 (die ik weer eens in elkaar moet zetten) blijft ook niet eeuwig origineel, ik wil de 200pk toch wel ruimschoots voorbij.
Maar als ie dr dit jaar in komt zal het in originele vorm zijn met een 200-210pk max.
 
Niet iedereen geeft om kwaliteit, waarvan akte.

Materiaal en manier van productie zeggen alles. Als jij dat LFB vindt, meer power to you.

Die gegoten dingen flexen trouwens goed, maar ook dat maakt jou niks uit.

Ik durf te wedden dat mijn ( "asiatisch gegoten" ) clio V6 remmen niet onder doen tov jouw remmen. Wat mij meer boeit is de zuiger grootte en dat het makkelijk warmte af staat.

Naar mijn mening staat gegoten alu meer warmte af dan gewalst, en het gewicht is lager.

Dat het er mooier uit ziet is een 2e.
 
Vandaag me civic even op staal gezet omdat ik mijn BBS velgen wil gaan opknappen.

Ik ga ze opnieuw spuiten en de rand polijsten... Omdat de lak gaat afbladeren en er zat geen blanke lak op.

Twijfel alleen om de zelfde kleur goud te doen of misschien antraciet of wit. Maar denk dat het goud word.

34331252.jpg


58749600.jpg



Mijn deadline is JAF om er bijna compleet uit te zien omdat ik op de stand sta, dus nog best wat te doen:

- Alles in kleur spuiten
- Type R Spoiler aanpassen, spuiten en monteren
- Alex Brackets bestellen
- Type R Achterlip in kleur spuiten en monteren
- Type R Grill spuiten en monteren
- Velgen overnieuw spuiten
- Spatlappen zoeken voor rondom

Nog genoeg te doen :W
 
Kun je niet beter andere velgen scoren? Niks mis met deze, maar het geld en werk dat je uit wil besteden kun je ook in een set dikkere wielen steken

Gouden wielen staan iig altijd goed onder donkerblauwe auto's, dat zou ik zo laten
 
Last edited:
Kun je niet beter andere velgen scoren? Niks mis met deze, maar het geld en werk dat je uit wil besteden kun je ook in een set dikkere wielen steken

Gouden wielen staan iig altijd goed onder donkerblauwe auto's, dat zou ik zo laten

Mwa zoveel geld en tijd kost het niet, heb de velgen al kaal (was 5min werk, met verfbeit :p)

Zo meteen uurtje schuren want ze zijn door de vorige eigenaar gestraald en goed geschuurd.

Dan morgen primer erop en kleurtje... :p

Wil van de zomer gaan kijken voor een mooi setje XXR Velgen of iets met een mooie brede chrome rand er in :love:
 
Mwa nog niet zo heel ver. Druk bezig met alles schoon maken. Stel harde dorpels erin en dubbel puntlassen.

Verder heb ik tot nu toe alleen het onderstel nog over. Er moet nog een kooi in, en ben bezig met een swap :) Als Rohit nou even mee werkt ;)

Wat moet jij nog allemaal doen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top