Show je eigen auto #75

Status
Not open for further replies.
M'n bmw lekt wat bij de flens waar de aandrijfas de bak in gaat, volgens mij kan je gewoon de as loskoppelen, flens eruit en nieuwe keerring erin beuken.
Eerst kijken of de moer op de flens wel vast zit en zolang ie niet echt druppelt zou ik dr persoonlijk vanaf blijven, het is een hoop werk voor iets wat niet zo heel erg boeit.

Schat zomaar dat het eerder zoiets is:
uitlaat los > hitteschilden los > hanglager los > verstelmoer aandrijfas los > bouten hardyschijf los > aandrijfas naar achteren duwen/aan de kant rammen > hopen dat je de flens loskrijgt (bij die van mij heb je dr een hele dunne en lange dop 30 voor nodig) > keerring dr uit wippen > nieuwe keerring dr in op een net iets andere plek (ivm inslijten) > bende weer in elkaar met (afdichtende dacht ik) loctite op de spiebanen en moer van de flens.
Waarbij je de bouten van de hardyschijf weer vast moet zetten op de juiste manier en het hanglager de juiste voorspanning moet geven.

Weet je trouwens zeker dat ie op die keerring lekt en niet die van het schakelasje ?
 
Naar mijn weten had ie dat ook gezegd hoor. Omdat het zo'n veilige auto was..

LOL
ik weet niet waar jullie al deze info vandaan halen :P

maar iemand anders heeft hier ooit gezegt,
dat hij dacht dat me vader de auto heeft uitgekozen

even voor de duidelijkhijd.
Ikheb de auto zelf uitgekozen, ik had ook een m3 kunnen kiezen oid
maar ik ben me rbw al een keer kwijt geweest en 1 ding is zeker, met een m3 is dat binnen een week weer het zelfde

heb nu 245 pk en hij word gechipt, dat vind ik persoonlijk wel genoeg ;)

jullie haden mischien iets anders gekozen, maar ik heb gewoon iets met bmw's
en deze nieuwe 5 is gewoon heel dik.
 
Je kan HET nieuwe kenteken niet omzetten naar een oude nee, wat ook best wel heel erg logisch is.
Bedoel je zonder nl erlangs?

Niet helemaal waar.

Meende dat dat kon :/ (dat eerste dus)

Je hebt gelijk hoor.
Het RDW geeft gereserveerde historische kentekens uit aan (geimporteerde) auto's die van 1978 of eerder zijn. En dat is de mijne niet (1981)

http://www.rdw.nl/nl/particulier/he...ngnaaroorspronkelijkofhistorischkenteken.aspx


Oude platen op mijn auto krijg je dus alleen als je hem zou omkatten.
 
Zoals de auto er nu bij staat. Afgelopen zaterdag van de wielkasten achter de binnenrand plat laten valsen en netjes af laten kitten.

Daarna zijn ze achter nog ongeveer 5mm naar buiten toe gehaald, omdat het toch net nog aanliep.


16.jpg

Hij staat nu echt netjes op zn pootjes zeg! Eerst stond hij voor toch veel hoger?
 
Gaat om het idee :)

Had jij die set voor achter nog?

Jazeker, ligt voor je klaar :)

damage.jpg


Ik heb een verzekering gerelateerd vraagje.

- Stond vast in een file (30 km/u zone)
- Ik wil afslaan, knipperlicht staat aan
- Ik sorteer half voor en kijk
- Achter me staat een motor stil met 3 auto's er tussen
- Ik sla af en op dat moment trekt de motor hard op, en haalt in met ongeveer 40 km/u.
- Ik rij dus 5 km/u en tik hem zachtjes aan

Ik doe een bijzondere verrichting, namelijk afslaan de Cerealaan in. Maar ik had nooit kunnen weten dat die motor mij a) in zou halen op een gevaarlijk punt waar het volledig vast staat en b) met relatief hoge snelheid

Wie zit fout?
 
In het gunstigste geval wordt het ws 50-50.

Probleem is waarschijnlijk dat jij niet hard kan maken dat hij ineens hard optrok uit stilstand. Ligt er ws ook aan waar je hem geraakt hebt. Aangezien jij hem aantikt en hij dus niet op jou rijdt, heb je de schijn al tegen dat je niet goed gekeken hebt. En idd, volgens de regels had hij dus voorrang...
 
Excuus, hij tikte mij aan. Met cylinder tegen de bumper en schampte me; ik corrigeerde snel toen ik hem in mijn spiegel aan zag komen.
 
Jij slaat af, sorteert netjes voor. Das imo geen bijzondere verrichting. Inhalen daarintegen wel. Mijn inziens is hij schuldig.
 
Jup. En een afslaande auto inhalen is ook fout. :P Gewoon inhalen op een "onveilig" moment.
 
Zal een lastig verhaal gaan worden. Achteropkomend verkeer is in principe aansprakelijk echter wanneer je afslaat(bijzondere verrichting) komt dit weer te vervallen. Als er getuigen zijn die je verhaal kunnen bevestigen sta je een heel stuk sterker. Anders zou ik het op schulddeling af proberen te handelen.
 
Thanks voor de input. Ik heb een gare independer verzekering en ik moet het dus zelf regelen. En schade valt nog tegen: scheur in bumper, stootlijst kapot en flinke krassen op het voorscherm. Vriendin is btw getuige, die zat naast me.
 
Eerst kijken of de moer op de flens wel vast zit en zolang ie niet echt druppelt zou ik dr persoonlijk vanaf blijven, het is een hoop werk voor iets wat niet zo heel erg boeit.

Schat zomaar dat het eerder zoiets is:
uitlaat los > hitteschilden los > hanglager los > verstelmoer aandrijfas los > bouten hardyschijf los > aandrijfas naar achteren duwen/aan de kant rammen > hopen dat je de flens loskrijgt (bij die van mij heb je dr een hele dunne en lange dop 30 voor nodig) > keerring dr uit wippen > nieuwe keerring dr in op een net iets andere plek (ivm inslijten) > bende weer in elkaar met (afdichtende dacht ik) loctite op de spiebanen en moer van de flens.
Waarbij je de bouten van de hardyschijf weer vast moet zetten op de juiste manier en het hanglager de juiste voorspanning moet geven.

Weet je trouwens zeker dat ie op die keerring lekt en niet die van het schakelasje ?


Ik zie af en toe een drupje olie liggen in de garage, dus als ik de auto houd wil ik t goed hebben.

Gaat inderdaad om de cardanass die de bak ik gaat.

Miss laat ik t ook wel uitbesteden bij offenga, das een bmw specialist hier in de buurt. Eerst maar eens horen wat t daar kost.
 
Thanks voor de input. Ik heb een gare independer verzekering en ik moet het dus zelf regelen. En schade valt nog tegen: scheur in bumper, stootlijst kapot en flinke krassen op het voorscherm. Vriendin is btw getuige, die zat naast me.

Wat moet je precies zelf regelen dan en hoe ben je verzekerd?

Als tegenpartij jou aansprakelijk stelt voor zijn schade wordt het toch op je WA geregeld? Die willen uiteraard ook niet zonder meer betalen dus zij zullen ook naar de schuldvraag moeten kijken.

Als je niet casco/allrisk verzekerd bent zou ik hem sowieso vast aansprakelijk stellen. Je hoeft niet direct wat te claimen. Meestal is de hoogte van de claim op dat moment ook nog helemaal niet bekend. Maar het is wel gebruikelijk om zo snel mogelijk aansprakelijk te stellen zoadat beide partijen zich in ieder geval vast over de aansprakelijkheid kunnen buigen.

Zou dan gewoon ff afwachten wat je WA-verzekeraar concludeert en daarop voortborduren.
 
Alleen WA verzekerd. Of ze moeten betalen lijkt ze weinig uit te maken: ik ben zelf verantwoordelijk voor het aansprakelijk stellen van de tegenpartij en alle communicatie, tenzij ik verzekerd ben voor rechtsbijstand (wat niet het geval is). Dit heb ik gedaan, en is afgewezen op basis van dat ik "niet de vrije doorgang heb verleend aan de opdezelfde weg rechdoorgaande verzekerde". Ik heb nog geen schadebedrag genoemd.

In ieder geval ben ik het er niet mee eens :P
 
Wat vaag eigenlijk dat je als leek je eigen verweer moet voeren terwijl je verzekerd bent.

Want je positie is natuurlijk nogal zwak t.o.v. verzekeraars/schadebehandelingskantoren. Welke verzekeraar is dat eigenlijk?

Maargoed, ik zou het er dan op gooien dat jij al bezig was met afslaan en die kerel dus op jou is gereden en jij niet op hem en dat je hem onmogelijk aan had kunnen zien komen terwijl jij jouw manoeuvre ruim vantevoren had aangekondigd door je knipperlicht aan te zetten.
Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe het allemaal op het schaderapport is vermeld...

Maar tegenpartij heeft jou dus nog niet aansprakelijk gesteld? Of had die geen schade?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top