Show je eigen auto #4

Status
Not open for further replies.
Wel apart,

Mijn moeder heeft dus een 206 als oto'tje en die rijdt echt fantastisch op 2 punten na: Banden geluid en motortoerental in de hoogste versnelling. (4500 toeren @ 140 oid)

Deze is wel uit 2005 en heeft nu 60.000 KM erop zitten, Nieuw gekocht voor haar (1.4 Quicksilver 110PK, ik geloof de snelste op de "Race" versie na), best een leuk auto'tje hoor :)

Schakelt echt perfect, wel een beetje gevoelloos maar niet slecht :)
 
Wat het thema betreft, iedereen van het forum mag komen, behalve mensen met een polo van het bouwjaar 1932 t/m 2006



+ralf+


@ nick:

herrinert zich nog van een tijdje geleden: een aantal handrem sessies met die 206
 
Wel apart,

Mijn moeder heeft dus een 206 als oto'tje en die rijdt echt fantastisch op 2 punten na: Banden geluid en motortoerental in de hoogste versnelling. (4500 toeren @ 140 oid)

Deze is wel uit 2005 en heeft nu 60.000 KM erop zitten, Nieuw gekocht voor haar (1.4 Quicksilver 110PK, ik geloof de snelste op de "Race" versie na), best een leuk auto'tje hoor :)

Schakelt echt perfect, wel een beetje gevoelloos maar niet slecht :)

Dat is dan een 1.6 16V 110pk. ik heb een 1.4 16V en dat is 90pk, wat ik op zich genoeg vind, op de toeren bij 130 en hoger na ja. Ik heb er ook niet zoveel problemen mee, maar echt van die stomme dingen. Zoals dat gekraak, slechte bak (al is hij idd niet verkeerd, maar ik ken VEEL beter schakelende versnellingsbakken), slechte af fabriek radio.

En ja, als je tankt, krijg je de tank niet helemaal vol. Dan sta je met de pomp rechts, aan de kant van de tankdop. Doe ik het andersom, dus pomp links, dop rechts, dan krijg ik er zo 6 a 8 liter meer in 8P
Komt door de bouw van de auto, een tankeiland ligt op een licht aflopend stuk grond, dus als de auto schuin staat naar de pomp toe, vult de tank beter...

Wegligging is overigens fenomenaal voor zo'een auto. Stuurgedrag ook, onderstel (sport) is meer dan prima.

Er zijn nog 2 snellere versies dan de 1.6. De 2.0 16v en de 2.0 16v RC :)

Oh ja, jammer dat die Quiksilver verschrikkelijk lelijke bekleding heeft, rubberen dakhandgrepen en alleen maar in Gris Aluminium geleverd wordt ;)

Verder, 206 FTW
peusfrance1.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top