This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #4

Status
Not open for further replies.
En als je het laat repareren ga dan gewoon naar de dealer en niet naar Quickbeun.

Ik heb btw ook een nieuw project:



:W

Oke dan. Vette shit man.
Maar leg me de reden even uit, waarom ga je op carb's rijden, en niet op throttle body's? En waar komen deze vanaf, hoeveel mm etc? Op het Poloforum zijn er ook enkele die er mee rijden. Pk's van die Polo's vallen mij enigzins een beetje tegen.
 
a3 inruilen toen ik het las dacht ik zonde man, maar die seat ziet er goed uit.
voor mij oog is die 164 in 3 jaar toch zo 55dkm per jaar.
klinkt in mijn oren wel redelijk veel maar als die goed onderhouden is, is dat natuurlijk geen probleem.

Veel plezier er mee
(zal toch we lukken )
 

Zal zeker wel lukken

Maar ik vind het eigenlijk wel positief, veel km's in een korte tijd... Je weet eigenlijk zeker dat er altijd 1 persoon alleen maar mee over de snelweg heeft gereden, dat kan bijna niet anders... De auto ziet er ook uit alsof er vrijwel nooit iemand achterin heeft gezeten
 

Dat klopt, probleem is alleen dat je niets weet over het warmrijden.

Zeker bij leaseautos wordt daar nog wel eens makkelijk over gedacht.

Verder wel mooie bak hoor.

Vind het alelen gek dat er in deze auto nog een "oude" TDI motor zit, met directe injectie.
 

Throttle bodies incl. management en de hele zooi is een paar 1000 euri`s. Dit is gewoon een vrij low budget expiriment Het zijn 38mm Keihin`s, meeste mensen rijden met 36mm`s op die 1300cc blokken. Is nog een jongen hier uit Friesland die heeft het ook @ zijn KR blok, maar nog niet helemaal goed afgesteld. Hij heeft wel een zeer mooie vlakke koppelkromme van 1500 t/m 6250rpm (kan het me bijna niet voorstellen, maar ze hebben het gemeten). Deze carburateurs werken dus met vacuumschuiven (of hoe je het ook maar noemt) die ongeveer bij die 1500tpm open gaan. Gaskleppen die je op de foto ziet bedien je met het gaspedaal en daar achter zitten nog die vacuumbediende schuiven. Ben zelf ook nog allemaal druk aan het uitzoeken hoe het werkt, maar is allemaal wel te doen. Het enige wat je kan verstellen is het CO en natuurlijk de goeie ouwe sproeierts
 
Op het volksforum zit SergePot, ik weet niet of je die kent, maar dat is de man die vrijwel alle Polo's op het forum ervan heeft voorzien. Neem eens contact met hem op zou ik zeggen. Kan me wel herinneren dat hij eens heeft gezegd dat de carbdiameter gelijk moest zijn aan de inlaatklepdiameter, vraag me niet waarom, maar dat heeft ie eens gezegd. Daarom moesten volgens hem dus die 36 mm carb's op de Polo's.
 

Ze hebben allemaal het oude blok... 90pk/110pk is oude blok, de snellere versies (130pk/150pk ARL) zijn het nieuwere type (voor jou niets nieuws, maar voor anderen)
 
Status
Not open for further replies.