Show je eigen auto #28

Status
Not open for further replies.
Franse teringrommel zeg. ;/

Moet ik 4 imbusjes losdraaien van de remcilinder, draai ze stuk voor stuk dol.

Schokken wat ik enkele pagina's geleden vertelde, komt dus door mijn achterrem. Voering was los gegaan. Nu heb ik al een compleet revisiesetje liggen, enkel krijg ik die @%^)^!*$9) boutjes niet los.

beitel en hamer gebruiken denks ;)
of beitel op luchtdruk, dan is de schroef wel niet meer te gebruiken. ;)
 
Klopt klopt!!

Heheh ik dacht nog hier werkt die forum dude volgens mij (Sew stainles steel?), was effe een straat verder (elektro start), connetor van achterruit verwarming is van het raam af en ben zelf wel monteur, maar koper soldeer technieken ben ik geen held in, dus daar effe langs geweest :)

Scherp gezien :D

@ Rico/106% klopt maar hij staat geschorst...

SEW (Stainless Equipment Works) idd, is dat grote pand op de aalbos 6.. Alleen zit ik nu er schuin tegenover op de Aalbos 11 bij SEW Oil & Gas.
Ja was wel grappig, hoorde een vet geluid en toen kwam jij voorbij gecrosst :D
 
Franse teringrommel zeg. ;/

Moet ik 4 imbusjes losdraaien van de remcilinder, draai ze stuk voor stuk dol.

Schokken wat ik enkele pagina's geleden vertelde, komt dus door mijn achterrem. Voering was los gegaan. Nu heb ik al een compleet revisiesetje liggen, enkel krijg ik die @%^)^!*$9) boutjes niet los.

Dat is niet alleen bij de franse auto's hoor!
9 vd 10 keer als je je wielremcilinder los wil halen dan draai je ze kapot bij welk merk dan ook.

Maar waarom moet je je wielremcilinder loshalen?
De voeringset kun je er zo opzetten zonder dat die wielremcilinder los moet :S
 
Jeroen, je kan toch ook kijken naar een andere koppelingset? :)

Zijn er genoeg te vinden 2ehands. Gelijk afgedraaid vliegwiel erbij en het rijdt weer stukken beter :)

Een ander blok lijkt me een meer logische optie, aangezien het nogal veel kmers enzo heeft gedraaid :)
 
Oude herinneringen! *D

13224033.jpg


13223930.jpg


8297573.jpg


13224078.jpg


10991413.jpg


9657457.jpg


Dit vond ik toch ook niet echt verkeerd staan!

2658980.jpg


Had ik uhm maar nog, k mis uhm een beetje :)


Open tuningtyle :p !

8297657.jpg


8297637.jpg
 
Last edited:
Nou, mijn auto staat bij de dealer. Maar ik kan het even niet laten om te vertellen over de leenauto die ik heb meegekregen..

Ik belde dus vanmiddag naar daar of het goed was dat ik de 156 kwam bregen, dat was prima maar ze hadden de leenauto die ze normaal gesproken uitleenden nog niet terug. 'We hebben wel een peugeot' was het daarna, en na mijn verwondere 'ohw?' voegden ze er nog aan toe dat het een 206 was.

Nou ja, geen probleem dacht ik, die 146 die ze normaal meegeven is echt een ragbak eerste klas (1.6 die een ton of 3 op gas gelopen heeft, 3 kleuren roze, dat idee..) dus een 206 kan alleen maar beter zijn. Ik dacht, het zal wel een 1.4tje zijn ofzo, of een loom dieseltje..

Dus, ik kom er aan, kijk meteen rond voor een 206 en jawel, er stond een zilvere 206. Hmmz.. Dat ziet er niet uit als een 1.4...

[ir]http://medias.forum-auto.com/uploads/200408/condorman_1092517545_206gt_fa.jpg[/ir]

8P

Oké dan! Mijn dag was weer goed :P Dus hier volgt een kleine review van de 206 GT, met ik vermoed een 150pk 2liter 16v.. en die is iets minder positief dan hoe ik reageerde toen ik em zag :P

Allereerst het uiterlijk, smaken verschillen maar ik vind em best vet. De achterbumper vind ik niet zo, maar die extra lange voorbumper vind ik wel wat dikker staan dan die normale gti bumper. Samen met de standaard 15" velgjes best leuk.

Auto gestart, keertje gasgegeven.. jep, dat reageerd zeker niet als een 1.4.. alhoewel ik toch ook een duidelijk getik hoorde bij gasgeven, maar als het hydraulische klepstoters zijn dan is de kans groot dat dat gauw over is.

Even zoeken hoe alles werkt (licht aandoen is wel handig..) en off we go! Pffff.. wat stuurt dat zwaar zeg. Blijkbaar de franse definitie van 'Sportief'.. Comfort is wel ok, niet te slap geveerd (maar mijn 156 is een heel stuk harder) maar net prettig eigenlijk.

Maar dan bij het opdraaien van de snelweg de eerste bocht met meer dan 50km/u. O jee.. ik voel helemaal niks.. ook bij de andere bochten op de snelweg is het gewoon maar de bocht op de gok nemen, want communiceren doen de voorwielen gewoon helemaal NIET met het stuurwiel. Normaal gas ik altijd met 10 tot 20km/u harder door een bocht dan de aangegeven adviessnelheid, maar niet met deze auto want de adviessnelheid is al eng genoeg :rolleyes:

En dan nog het feit dat deze auto 102.000km heeft, en dat blijkbaar al een flinke aanslag op het leven geweest is voor de 206. Het getik uit het blok (kleppen die toch gesteld moeten worden ofzo?) verdwijnt niet als ie warm is, en ook het schakelen gaat maar vreemd. Om te beginnen is de bak zelf al volledig GTI-onwaardig wat mij betreft, zo zit de 3 'ergens voorin'.. en dan bedoel ik VER voorin.. Ook de koppeling kan me niet bekoren, weg willen rijden met een slippende koppeling gaat gepaard met een irritante trilling die ook voelbaar is bij het laten opkomen van de koppeling als er van 3 naar 2 geschakeld wordt. Bovendien heb ik het idee dat het blok ook wat losjes in de rubbers hangt, maar daar hebben meer auto's last van.

Maarja, het is voor mij in ieder geval duidelijk: best een leuke auto, best snel ook, maar als ik een GTI zou willen kopen dan zoek ik eerst even verder naar iets met een lekker schakelende 6-bak (ook zoiets, 3,5k draaien @ 120km/u en geen 6 :eek: ) en een stuur waar wél wat gevoel in zit :P

Van het weekend maak ik er wel ff een home-made fototje van ;)
 
@ Brand bier: M'n Gf der gebakje heeft dat ook(Toyota yaris 1.8 TS), 120km/pu en al 3,5K draaien zonder 6. best lawaaierig ook. Had best een 6 in mogen zitten8)
 
Idd, en Heineken, over dat sturen, dat vind ik wel overdreven hoor. Een 206 GT is overigens (zoals al eerder vermeld) gewoon een 'verlengde' 206 GTI, 2.0 16V met 138pk dus. Niks bijzonders.

Zelf heb ik een 206 met 1.4 16v, hetzelfde onderstel als een GTI, hij is eigenlijk exact hetzelfde, op de motor na. (identieke remmen etc).
Die kun je dus echt wel hard bochten insmijten he, gevoel in het stuur zit er genoeg in. Wel ben ik het met je eens dat de versnellingsbak echt Kut met een hoofdletter K is.
 
Idd, en Heineken, over dat sturen, dat vind ik wel overdreven hoor. Een 206 GT is overigens (zoals al eerder vermeld) gewoon een 'verlengde' 206 GTI, 2.0 16V met 138pk dus. Niks bijzonders.

Zelf heb ik een 206 met 1.4 16v, hetzelfde onderstel als een GTI, hij is eigenlijk exact hetzelfde, op de motor na. (identieke remmen etc).
Die kun je dus echt wel hard bochten insmijten he, gevoel in het stuur zit er genoeg in. Wel ben ik het met je eens dat de versnellingsbak echt Kut met een hoofdletter K is.

Ik zeg niets over de grip hoor, dat zit wel goed volgens mij. Maar het sturen vind ik toch echt een beetje doods aanvoelen hoor. En zo zwaar lijkt me ook nergens voor nodig, of de stuurbekrachtiging is gewoon niet 100% meer.

Dat het vermogen wat tegenviel komt omdat ik eigenlijk dacht dat het een 150-160pk blok was, kennelijk zijn ze er na de mi16 niet echt op vooruit gegaan :P Of je moet die RC hebben met 180pk natuurlijk :D
 
Daarnet LarX zien rijden in zn nieuwe skyline:W @ zoetermeer industrieterein.

ding maakt een goed geil geluidje zeg!:~
 
Ik zeg niets over de grip hoor, dat zit wel goed volgens mij. Maar het sturen vind ik toch echt een beetje doods aanvoelen hoor. En zo zwaar lijkt me ook nergens voor nodig, of de stuurbekrachtiging is gewoon niet 100% meer.

Dat het vermogen wat tegenviel komt omdat ik eigenlijk dacht dat het een 150-160pk blok was, kennelijk zijn ze er na de mi16 niet echt op vooruit gegaan :P Of je moet die RC hebben met 180pk natuurlijk :D

Dat denk ik ook, dat de stuurbekrachtiging kapot is. Want die van mij kan ik onder alle omstandigheden met 1 pink ronddraaien. Gaat gewoon té licht.
 
Nou, mijn auto staat bij de dealer. Maar ik kan het even niet laten om te vertellen over de leenauto die ik heb meegekregen..

Ik belde dus vanmiddag naar daar of het goed was dat ik de 156 kwam bregen, dat was prima maar ze hadden de leenauto die ze normaal gesproken uitleenden nog niet terug. 'We hebben wel een peugeot' was het daarna, en na mijn verwondere 'ohw?' voegden ze er nog aan toe dat het een 206 was.

Nou ja, geen probleem dacht ik, die 146 die ze normaal meegeven is echt een ragbak eerste klas (1.6 die een ton of 3 op gas gelopen heeft, 3 kleuren roze, dat idee..) dus een 206 kan alleen maar beter zijn. Ik dacht, het zal wel een 1.4tje zijn ofzo, of een loom dieseltje..

Dus, ik kom er aan, kijk meteen rond voor een 206 en jawel, er stond een zilvere 206. Hmmz.. Dat ziet er niet uit als een 1.4...


8P

Oké dan! Mijn dag was weer goed :P Dus hier volgt een kleine review van de 206 GT, met ik vermoed een 150pk 2liter 16v.. en die is iets minder positief dan hoe ik reageerde toen ik em zag :P

Allereerst het uiterlijk, smaken verschillen maar ik vind em best vet. De achterbumper vind ik niet zo, maar die extra lange voorbumper vind ik wel wat dikker staan dan die normale gti bumper. Samen met de standaard 15" velgjes best leuk.

Auto gestart, keertje gasgegeven.. jep, dat reageerd zeker niet als een 1.4.. alhoewel ik toch ook een duidelijk getik hoorde bij gasgeven, maar als het hydraulische klepstoters zijn dan is de kans groot dat dat gauw over is.

Even zoeken hoe alles werkt (licht aandoen is wel handig..) en off we go! Pffff.. wat stuurt dat zwaar zeg. Blijkbaar de franse definitie van 'Sportief'.. Comfort is wel ok, niet te slap geveerd (maar mijn 156 is een heel stuk harder) maar net prettig eigenlijk.

Maar dan bij het opdraaien van de snelweg de eerste bocht met meer dan 50km/u. O jee.. ik voel helemaal niks.. ook bij de andere bochten op de snelweg is het gewoon maar de bocht op de gok nemen, want communiceren doen de voorwielen gewoon helemaal NIET met het stuurwiel. Normaal gas ik altijd met 10 tot 20km/u harder door een bocht dan de aangegeven adviessnelheid, maar niet met deze auto want de adviessnelheid is al eng genoeg :rolleyes:

En dan nog het feit dat deze auto 102.000km heeft, en dat blijkbaar al een flinke aanslag op het leven geweest is voor de 206. Het getik uit het blok (kleppen die toch gesteld moeten worden ofzo?) verdwijnt niet als ie warm is, en ook het schakelen gaat maar vreemd. Om te beginnen is de bak zelf al volledig GTI-onwaardig wat mij betreft, zo zit de 3 'ergens voorin'.. en dan bedoel ik VER voorin.. Ook de koppeling kan me niet bekoren, weg willen rijden met een slippende koppeling gaat gepaard met een irritante trilling die ook voelbaar is bij het laten opkomen van de koppeling als er van 3 naar 2 geschakeld wordt. Bovendien heb ik het idee dat het blok ook wat losjes in de rubbers hangt, maar daar hebben meer auto's last van.

Maarja, het is voor mij in ieder geval duidelijk: best een leuke auto, best snel ook, maar als ik een GTI zou willen kopen dan zoek ik eerst even verder naar iets met een lekker schakelende 6-bak (ook zoiets, 3,5k draaien @ 120km/u en geen 6 :eek: ) en een stuur waar wél wat gevoel in zit :P

Van het weekend maak ik er wel ff een home-made fototje van ;)

138 pk geloof ik, en std. stond een GT op 16". De rest klopt :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top