Show je eigen auto #18

Status
Not open for further replies.
Hier is mn schatje, ook een fototje van al het pretspul.Nu heb ik dus alles binnen. hoop het er volgende maand allemaal op te hebben.

[IR]http://i15.tinypic.com/4udac11.jpg[/IR]

[IR]http://i11.tinypic.com/4yug1g7.jpg[/IR]

Intercooler + piping/slangen
Dump pipe 3''
Apexi AVCR Boost controller
Apexi SafcII Neo
Apexi turbo timer

*kan niet wachten tot het eronder zit*
 
Die audi 80 is dus RWD of niet? :)
Wel chille ragbak :D vooral met zo'n ABF blok, hoeveel vermogen heeft dat ongeveer met die webers dan?

Matzwart rollen dus of niet? :#

Nee ding is helaas wel FWD, maar wel blok in lengterichting :?

Origineel heeft een ABF 150pk, met alleen die webers zullen de specs wel niet zoveel veranderen. Misschien loop ik nog een keer tegen een goedkoop setje nokkenassen aan. Die zullen icm die webers en spaghetti wel een leuke vermogenwinst geven.

Ding blijft eerst ori kleur, maar als er iets gebeurt zal het idd wel matzwart of legergroen worden :) Ding deze week klaar stomen voor de APK en dan gewoon hard branden met dat ding.
 
Wat weegt die audi lieuwe?

Gast waar me werk veel motorisch werk aan uitbesteed (revisie/vlakke/etc)
Heeft zelf een (circuit) ibiza met een abf(met trottel toeters 8)) er in, ding heeft meer 230 pk op de wielen :W
 
voorwelk dient een intercooler eigenlijk exact?

Een intercooler is een warmtewisselaar welke vooral bij verbrandingsmotoren uitgerust met een turbolader of compressor gebruikt wordt.

Bij een turbomotor wordt de aangezogen lucht door de turbocompressor onder druk naar het inlaatspuitstuk gebracht waardoor er meer lucht naar de verbrandingsruimte gaat en de motor beter presteert. Het nadeel hiervan is wel dat als men lucht samenperst deze zal opwarmen en dus een deel van de volumeverkleining weer ongedaan maakt. Het plaatsen van koeling tussen de turbolader en het inlaatspuitstuk (de intercooler) zorgt derhalve voor een daling van de temperatuur. Met als gevolg dat de aangezogen lucht krimpt. Hierdoor kan er meer lucht in de verbrandingskamers geperst worden en dus effectief ook meer zuurstof (per eenheid lucht).



ff gekopiert van Wikipedia
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top