Show je eigen auto #18

Status
Not open for further replies.
Die audi 80 is dus RWD of niet? :)
Wel chille ragbak :D vooral met zo'n ABF blok, hoeveel vermogen heeft dat ongeveer met die webers dan?

Matzwart rollen dus of niet? :#
 
En over dat EGR verhaal, EGR heb je toch alleen last van bij deellast? dus volgas maakt het geen reet uit, en als je gaat lopen chippen enzo rij je toch vast wel altijd volgas dus maakt t niet uit :#
 
True..

We hebben hier thuis 2 147's

Me pa heeft een zwarte 5 deurs 1.9 JTDm uit 2005
en ik samen met me moeder een 3 deurs 1.6 uit 2002

8)

Die van me pa is alweer gefixed trouwens, weer lekker strak geworden 8)
 
omg het forum tript hem echt zwaar:X
Ik zie nu dingen die ik eerst dus echt niet zag8P Bijv de page met de vette bakken:winner:
 
Euhm, augustus ofzo, JD zit de komende 4 weken wel volgeboekt schijnt, maar we zien wel... Twijfel wel of ik hem op maat laat chippen, of standaard chip neem... Ben aan de ene kant wel iemand van "als je het doet, doe het goed", aan de andere kant is het een volledig standaard auto (EGR open, kat aanwezig, standaard injectoren, complete standaard uitlaat enz. enz.), dus de vraag is wat ik ermee opschiet...

Kan dat chippen nog bij elke kilometerstand? En als je de hele rits laat doen dus die EGR, kat fixen en een nieuwe chip laten monteren. Hoeveel zou zoiets kosten?
Wil ook misschien zoiets laten doen met een Golf 4 met 160K. Ding gaat veels te langzaam met 115 pk :z

Dank :)
 
Ja, ik twijfel... Maar "allerlei" aanpassingen heb ik niet zo'n zin in... Kat moet opengeslepen worden toch? EGR-plaatjes is dan weer een minimale aanpassing, maar die kan je er toch softwarematig uitschrijven? Tell me :)



Bart,

Kat hoeft niet opengeslepen hoor.
Gewoon eronder vandaan halen en dan een stalen pijp erin rammen en dan steeds leegkloppen.
Tadaa en dan hoor je de turbo ook echt sweety opspoelen-:-
Met welke motor rijdt je dan?
 
Kan dat chippen nog bij elke kilometerstand? En als je de hele rits laat doen dus die EGR, kat fixen en een nieuwe chip laten monteren. Hoeveel zou zoiets kosten?
Wil ook misschien zoiets laten doen met een Golf 4 met 160K. Ding gaat veels te langzaam met 115 pk :z

Dank :)

Mijn 156 zit ook aan 160k km.. geen probleem hoor :)

Kijk wel ff waar je em laat chippen, sprak een tijdje geleden iemand die z'n Bora had laten chippen bij de VW dealer nota bene... en roeten als de pest, ik zou me echt dood schamen als ie zoveel zwarte rook zou produceren :rolleyes:

Bart,

Kat hoeft niet opengeslepen hoor.
Gewoon eronder vandaan halen en dan een stalen pijp erin rammen en dan steeds leegkloppen.
Tadaa en dan hoor je de turbo ook echt sweety opspoelen-:-
Met welke motor rijdt je dan?

Katvervangener wordt (iig bij een 156) ook wel aangeraden.. gewoon een rechte buis dus, kat is toch geen APK afkeur bij een diesel schijnt :P
 
Kan dat chippen nog bij elke kilometerstand? En als je de hele rits laat doen dus die EGR, kat fixen en een nieuwe chip laten monteren. Hoeveel zou zoiets kosten?
Wil ook misschien zoiets laten doen met een Golf 4 met 160K. Ding gaat veels te langzaam met 115 pk :z

Dank :)


Een 115 pk motor kun je best leuk chippen hoor:W
Naar 150pk moet wel lukken denk9||6
 
Mijn 156 zit ook aan 160k km.. geen probleem hoor :)

Kijk wel ff waar je em laat chippen, sprak een tijdje geleden iemand die z'n Bora had laten chippen bij de VW dealer nota bene... en roeten als de pest, ik zou me echt dood schamen als ie zoveel zwarte rook zou produceren :rolleyes:


NOOOOIT bij dealer laten chippen!
Zijn waardeloze programma's hoop geld en weinig prestaties.
Mijne roet ook maar dat mag ookwel bij 190+pk.
De pomp staat namelijk vol open.
 
NOOOOIT bij dealer laten chippen!
Zijn waardeloze programma's hoop geld en weinig prestaties.
Mijne roet ook maar dat mag ookwel bij 190+pk.
De pomp staat namelijk vol open.

Hoeveel merk je nu van een lege kat danwel katvervangen trouwens..? Ik begin me te ergeren aan de turbo-lag :rolleyes:
 
Hoeveel merk je nu van een lege kat danwel katvervangen trouwens..? Ik begin me te ergeren aan de turbo-lag :rolleyes:

Mooiste is EGR afdoppen en schoonmaken.
Dan kat leegslaan of een vervanger.
Voordeel is dat de turbo beter en eerder kan opspoelen.
Dat resulteert weer in beter oppakken!
Als je het goed doet, dan schrijf je een chip hierna.
Rijdt heerlijk dan:!
 
Een 115 pk motor kun je best leuk chippen hoor:W
Naar 150pk moet wel lukken denk9||6

150 pk is al een stuk beter. Misschien een brutale vraag, maar hoeveel was jij kwijt voor het chippen bij jou? Of heb je zelf ook een hoop gedaan?
 
150 pk is al een stuk beter. Misschien een brutale vraag, maar hoeveel was jij kwijt voor het chippen bij jou? Of heb je zelf ook een hoop gedaan?



Geen brutale vraag hoor.
Maar heb idd zelf hoop gedaan.
Ik heb een AGR 90pk motor (niet echt een goede basis)
Maargoed had de auto net helemaal klaar zoals ik hem wilde hebben.
Dus heb nu een complete ombouw gedaan (turbo) van een standaard 150pk tdi.
Deze turbo is tevens ook een variabele wat echt VEEEL mooier rijdt in alle toeren.
De turbo is goed voor ong 200pk.
Paar dingen die veranderd zijn:
-Verstuivers PP764
-150pk turbo
-Complete uitlaat aanpassing> 63,5
-Sachs sport koppeling
-Vast vliegwiel
-Chip op maat.

Dit moet goed zijn voor dik 190pk.
De intercooler is nu hetgeen wat nu het vermogen gaat knijpen, maar het rijdt nu al erg fijn.
Indicatie:
Even snel als een g60 230pk})
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top