This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #18

Status
Not open for further replies.
Jah, alle sensoren aangesloten en rijden opstraat. Dat levert hetzelfde resultaat als dat je op een bank zet. Was wel onverantwoord. Zegt die knakker terwijl hij op laptop van alles instelt, jah vol in zn 4 naar de toerenbegrenzer, dus ik vlammen laat bij 6500 toeren gas los (vrachtwagen die ging inhalen en ik moest vol in de ankers) jah nu loopt hij wat rijk.... 8P.

K dacht echt wtf , maar het resultaat is :W. Kon toerenbegrenzer ook op 8360 toeren laten zetten. Dat kan het onderblok wel aan maar wel doelloos.
 
Weet iemand hier of je tegenwoordig je exacte kleurcode van je auto in een spuitbus kan krijgen.Ben namelijk bezig met kleine roestplekjes weg werken en wil dus proberen zo precies mogelijk de zelfde kleur te kunnen kopen..

Gewoon naar een dealer gaan. Die kunnen zowieso een kleurcode achterhalen. En eventueel zijn er ook spuitbussen op kleurcode te bestellen. Dat is bij BMW wel het geval, dus zal dat vast bij meerdere merken zo zijn. En nee zo gek duur zijn ze niet
 
Kan wel, maar ga naar een goede lak specialist. Na 10 jaar is de lak blootgesteld aan van alles enen nogwat. Spuiters kunnen bijna de exacte kleur mengen hiervoor.
 

Dat was Stephan neem ik aan? Ik moest wat ruimte laten ten opzichte van de auto voor me en dan ook vol in ze 4.. Niet tot de toerenbegrenzer want daar heb je bij een diesel toch geen ruk aan Daarna om te kijken of het vliegwiel de marteling wel aankon in 5 van 2k naar 3k rpm, dat was wat lastiger op die toch wel drukke snelweg :X

Oja, die 360Nm komt ook met ongeveer 175-180pk 8) Begin me alleen wel te ergeren aan de turbolag... Dikkere elbow en een fatsoenlijke uitlaat schijnt dat redelijk op te lossen, maar das toekomstmuziek denk ik :7
 
Bij BMW staat de kleurcode onder de motorkap, vorige week delen laten spuiten en totaal geen kleur verschil. Bij oudere autos zal dat wellicht anders zijn ..
 
Check je kleurcode ergens in je auto, ga naar een autospeciaalzaak kijk in het grote Motip boek, en schaf de juiste spuitbus/lakstift aan
 

Zo hoog die toerenbegrenzer heeft weinig nut idd lijkt me.

Op een vtec is natuurlijk weer wat anders, ik draai std max al 8200.
Maja, ik ga eerst maar eens op vakantie en daarna als er wat geld over is iig die kat wegrossen en een ander filter erop. Zuig nu alleen maar warme lucht aan ;(
 
Kan wel, maar ga naar een goede lak specialist. Na 10 jaar is de lak blootgesteld aan van alles enen nogwat. Spuiters kunnen bijna de exacte kleur mengen hiervoor.

Idd ja, ik ook gedaan en moest de kleurcode en het bouwjaar hebben
 
Joost, is je turbolag niet minder geworden na (her)chippen? Ik verw8 dat het bij mij toch minder wordt eigenlijk...
 
Nou, het zal vast niet erger geworden zijn.. maar omdat ie nu zoveel meer vermogen heeft valt het wel nogal op nu. Zeker als je in dat gebied tussen 2k en 3k rpm zit.
 
Hoe snel je van je plek komt hangt af van het vermogen en de motorkarakteristiek (Ceteris Paribus)

Heel leuk deze info, maar vermogen is volgens mij toch een gevolg van koppel, en de motorkarakteristiek van een Honda is toch niet al te best :+
En wat heeft dat Ceteris Paribus eigenlijk met deze reply te maken? Gewoon beetje interessant doen?
 
Ik doelde meer op, TE dik is ook niet goed.
En het ging hier over een d15b2 blok, niet over een G40/60/Eaton ding


Enne btw.. Mijn motor heb dunne beentjes :+

Mijn reply was ook niet al te serieus
Maar eh, een G40 is ook maar een 1.3 8v
Misschien wel leuk om te weten is dat de Polo GT, de 75 pk 1.3 atmosferisch, dikkere inlaatbuizen heeft dan de G40. Die inlaat komt er nu dus bij mij op.
 
Inlaatspruitstuk lijkt idd erg dun majah het is ook een foto eh.
Als ik m zo in het echt zie dan ziet de inlaat er tog wel wat dikker uit dan op de foto
Maar je heb wel een dikkere inlaat van een ESI. Maar ik heb juist voor deze gekozen omdat ik met deze naar OBD1 gaan ipv OBD0. Meer afstelmogelijkheden uiteindelijk
Met een ESI spruit blijf je gewoon bij OBD0.
 
vinden jullie hier van?

heb nu deze velgen

maar ik denk dat dit ook wel vet zal staan


shop (komt helaas een beetje paars over )

 
Status
Not open for further replies.