Show je eigen auto #18

Status
Not open for further replies.
Gaan er trouwens nog mensen met hun auto op vakantie?

Ik ga met de Golf naar een klein dorpje in de Loire streek...650 km enkele reis dus dat moet te doen zijn. Ga geen ANWB afsluiten oid.

Vind dat opvullen door grotere wielen altijd erg tegenvallen... Heb 15/16(gehad) 17 & 18 inch voor mijn Leon, dus ik kan het een beetje inschatten :rolleyes: Collega van me heeft ook een '02 E46 320d met de gepostte velgen, en die mag best 30mm rondom omlaag...


Klopt, want de totale afrol van de band moet ongeveer hetzelfde zijn ivm je kilometertellerafwijking....Hoe groter het wiel, hoe lager de band. De vulling van de wielkast blijft dus ongeveer hetzelfde, een groter wiel toont alleen meer gevuld.
 
Ik ga uiteraard ook op vakantie, in Augustus twee weken naar Frankrijk, eerst een week in een huisje zitten (van de ouders van een vriend van me, gratisch :W ) in de buurt van Lyon, de tweede week verder rijden naar het Zuiden, tentje mee.. Zal wel weer aan de 3000-4000km komen in totaal denk :P

En in September naar Finland waarschijnlijk.. dus VEEL km's :P
 
Ik ga mijn auto van de zomer naar Parijs, lijkt me ook geen probleem! Ik heb er wel vertrouwen in, issie gelijk ook weer in zn thuisland XD
 
Biarritz is wel fraai, de surfspot van Frankrijk. Ook leuk om een dagje naar Spanje te gaan vanaf daar. :)
 
In Rome & Florance e.d. gaan we trouwens lekker met het openbaar vervoer...

Rome is gewoon ziek. In VWO 5 een keer met de bus erheen geweest. Om de haverklap klapte er een Vespa achterop die bus, of klapten er een paar auto's tegen elkaar. Oversteken was al een hachelijke onderneming.

Florence kan je volgens mij niet eens met de auto in de binnenstad komen.
 
Ik ben met mijn ouders vier dagen naar Rome geweest, we parkeerden de auto bijna naast het Colosseum, we hoefden niet door de drukte om daar te komen en het kostte misschien 5 a 10 euro voor een dag.
 
Biarritz is wel fraai, de surfspot van Frankrijk. Ook leuk om een dagje naar Spanje te gaan vanaf daar. :)

ja heb ik ook gehoord :D
ik wil waarschijnlijk even een dagje naar dat circuit bij san sebastian.

heb me er verder niet echt in verdiept..
 
Weet iemand hoe lang schokbrekers mee gaan? Of is dat niet in kilometers uit te drukken?

Op de Golf van mijn vader kraken ze na 160K en aangezien ik er mee op vakantie ga naar Italië heb ik geen zin in gezeur.
 
Denk eerder dat het rubbers van draagarmen ofzo die door de droogte een beetje geluid maken, maar een kapotte schokdemper zorgt er voor dat de auto blijft veren :D dus na een drempel blijft het ding stuiteren, alsof je op golven rijd...
 
dat doet die niet :P

Ik heb van Jerry al de tip te geven om er wat WD40 op te spuiten. Hopelijk werkt het, want dan kan ik met een gerust hart op vakantie.

ANWB is toch wel erg handig en het kost ook geen moer.. In februari ben ik naar Frankrijk gereden en toen hield de startmotor er in Frankrijk mee op. Vliegticket terug werd vergoed en de auto werd naar Nederland gereden.
Keurig geregeld!
 
heuvel afdouwen (sta je meestal toch op)
koppeling intrappen
afhankelijk van dr rijrichting de 1 of R kiezen
koppeling laten opkomen
en REMMEN VOOR JE LEVEN!!!!
 
of met een hamer ff een tik op het startrelais, is het 9 van de 10x namelijk :p

Was het niet.

Dan duw je hem tog gewoon aan...? en kampeer je lkker door :p

True, aanduwen was wel een optie maar we moesten 900 kilometer terug rijden en om een auto aan te duwen bij een benzinepomp oid is het toch net niet.

Was het monteren van een nieuwe startmotor geen optie?

We waren in Frankrijk ;) Volkswagen onderdelen moesten uit Lyon komen en toen er een startmotor kwam was het niet het goede type.

Uiteindelijk toch goed afgelopen maar ik ben maar wat blij geweest dat ik een internationaal reis en krediet brief heb afgesloten :)
 
spa0309pw0.jpg


knipperlichten even rood gemaakt.. en achteruitrijlampen.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top