Show je eigen auto #14

Status
Not open for further replies.
10 mei afspraak bij garage om middendemper te vervangen door een sport versie.
zat eerst te kijken naar allemaal duitse einddempers. maar hoorde dat dat haast geen verschil maakte. dus hoop dat dit wel mooi geluid is :)
 
Even gewassen en toen met de telefoon wat fototjes geschoten..
Ik zie dat ik ff terug moet om te poetsen :X

DSC00366.jpg




Paint 8)
DSC00365P.jpg


DSC00369P.jpg
 
Last edited:
Middendemper vervangen voor een lege buis = herrie. :D

nee, kga hem absoluut niet door een lege buis vervangen. wil niet teveel herrie.

het word vervangen door een iets kleine demper. ik was laatst bij een alfa meeting en hoorde ook van veel garages dat de einddemper weinig verschil maakt.
dus daarom midden demper gekozen.
 
10 mei afspraak bij garage om middendemper te vervangen door een sport versie.
zat eerst te kijken naar allemaal duitse einddempers. maar hoorde dat dat haast geen verschil maakte. dus hoop dat dit wel mooi geluid is :)

Heyo ik heb nog een demperloze tussenpijp voor een 147 liggen! niet te onderscheiden van nieuw!

Pm anders maar
 
jeej! morgen de hele dag in een hummer H2 rijden, om vervolgens foto's te bakken van een groep honda s2000'tjes :D
 
Zo Vandaag 16v kr blok opgehaald Met verlagingsetje,enkelt kwam ik in de knoei met stuurbekrachting Die as paste weer niet dus denk dat ik morgen Stuur bekrachtiging eraf haal en me oude over zet gewoon,Scheelt me weer geld uitgeven :P.
 
Ja gewoon weg laten stuurbekrachteging is nergens voor nodig joh.

Vandaag mijn spullen opgehaald om de 2.0 op te gaan bouwen voor de A Corsa. Hier wat foto's beetje sommige een beetje onduidelijk maar de camera heeft zijn beste tijd gehad.

Cilinderkop. in-uitlaat kanalen bewerkt/geflowd complete revisie met bronze klepgeleiders.
3y78e55.jpg


4hbwsnk.jpg

Dubbele klepveren met veerschotels
2afiec1.jpg

Drijfstangbouten van ARP
2qtle78.jpg

En zo staat het blok er nu bij
2e3ubkz.jpg


volgende week ga ik het blok opbouwen zal ik nog wel wat nieuwe foto's maken
 
Het doet het allemaal weer... en ik heb niet stilgezeten in de tussentijd. Bij m'n A3 zitten de facelift koplampen er in! Van de week maar setje xenon bestellen denks.. foto's volgen nog :)

6000k of 8000k ?
 
Heb met spoed hulp nodig!!!

Rechter achterband is naar de tivus (nee hij was niet op) iig had michelin Pilots achter 225/50/16 zijn de maten.

Nou zit ik te kijken voor 2 nieuwe achterbanden en zit ik hier tussen te kiezen

http://www.autobandenmarkt.nl/start.html

Bridgestone
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=75309&dsco=7

Michelin
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-106842&dsco=7
(deze zaten er al onder maar weet niet of ze het prijs/kwaliteitsverhouding waard zijn, bv de fulda's kunnen beter zijn in die opzichte terwijl het ook prima banden zijn)

Firestone
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=D42512&dsco=7

Fulda
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-118762&dsco=7
(Ik hoorde van een vriend van me pa dat ik de fulda's beter kon kiezen dan de michelin Pilots ivm prijs en kwaliteit)

(morgen moet ik uiterlijk bestellen)

Het betreft hier overigens een BMW320D uit 2000 (en als iemand een betere banden site weet hoor ik het overigens ook graag)
 
Last edited:
Zo Grote update van mijn kant,Golf Zit bijna weer in elkaar.Aanschouw de nieuwe motor..
5zr4qyh.jpg

Is een 16v kr geworden met net alles vervangen eraan,Had hem compleet met subframe gekocht en stuurbekrachting,Stuurbekrachting paste niet en dus oude erop gezet,Toen na hele dag lopen kutten voor 4 bouten voor subframe vast zetten bleek deze dus krom te zijn dus kon de oude weer terug zetten.ook geen konningendag gevierd maar door gesleuteld..
Als resultaat dat ik dit kreeg..Hangt nu ook een schroefsetje onder dus hangt lekker laag enkelt niet echt goed te zien op de foto's
5z5sz93.jpg

4ukw8xf.jpg

Hij is bijna klaar op kabelboom na maar die is al geregeld en nog uitlaat vast maken en paar koelslangen...En een wasbeurtje :P
 
Nou, ik ben dus ook naar de Clubspecials geweest.

Paar dagen van tevoren nog even snel een schroefset kunnen monteren :

pic195.jpg


Deze had ik al een tijdje liggen, en was al een keer gemonteerd maar dat ging fout.

De naven waren conisch en de taps voor de remklauwbracket waren gaar.

Dus nieuwe lagers + naven erin laten persen en draad opnieuw laten bakken.

Lekker laag gezet :D :

pic186.jpg


Zoals te zien is ook andere velgen, die heb ik even van Fred overgenomen speciaal voor circuitdagen om mijn velgen niet te beschadigen dmv grind of remstof.

Heb veel baat gehad van de bespaarde 65kg van het achterbank-slopen, ging lekker op het circuit, en flink kunnen stampen.

Een greep uit de foto`s :

pic196.jpg


pic197.jpg


pic198.jpg


pic199.jpg


pic200.jpg


pic201.jpg


pic202.jpg


Dit weekend achterbank en al er weer ingelegd + de oude wielen er weer onder, en nog een paar foto`s geknipt :

pic194.jpg


pic189.jpg


pic190.jpg


pic191.jpg


pic192.jpg


pic193.jpg


pic188.jpg


pic187.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top