Scooter zonder papieren laten inschrijven

Bravo50

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Peugeot kisbee gekocht uit 2015 zonder papieren wel met sleutels.
De brommer was van een oude man maar die is recent overleden zijn zoon heeft dan de scooter verkocht maar heeft de papieren niet gevonden.
Een maat van mij wilt die overkopen van mij maar met papieren.
Brommer heeft geen gva en ook geen deel1 en 2.
Nu weet ik niet waar ik moet beginnen.
Een bewijs van verlies van het gva kan ik aanvragen heb ik gelezen maar het bewijs van verlies van het inschrijvingsbewijzen moet door de persoon gebeuren die met de scooter aan het rijden was maar die is overleden.
Nu weet ik echt niet wat ik moet doen.
Kan ik zelf een bewijs van verlies van de inschrijvingen aanvragen en is dat genoeg om de brommer dan opnieuw door mijn maat te laten inschrijven met een nieuw GVA of zal dat niet lukken en als ik weet wat het laatste nummerplaat nummer was zou mijn maat hem normaal gezien moeten kunnen inschrijven aangezien de verzekeraar hey inschrijvingsbewijzen kan bekijken of ben ik verkeerd?
Wat moet ik dan doen?
Ik heb jullie hulp echt nodig

Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Beste kun je even het RDW bellen en de situatie voorleggen wat in jouw geval het verstandigste is. Dit is een vrij aparte situatie. Zijn zoon moet op een bepaalde manier toch een volmacht krijgen. Dus hij kan beter even met het RDW bellen. Het zal niet het eerste geval zijn.
 
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Peugeot kisbee gekocht uit 2015 zonder papieren wel met sleutels.
De brommer was van een oude man maar die is recent overleden zijn zoon heeft dan de scooter verkocht maar heeft de papieren niet gevonden.
Een maat van mij wilt die overkopen van mij maar met papieren.
Brommer heeft geen gva en ook geen deel1 en 2.
Nu weet ik niet waar ik moet beginnen.
Een bewijs van verlies van het gva kan ik aanvragen heb ik gelezen maar het bewijs van verlies van het inschrijvingsbewijzen moet door de persoon gebeuren die met de scooter aan het rijden was maar die is overleden.
Nu weet ik echt niet wat ik moet doen.
Kan ik zelf een bewijs van verlies van de inschrijvingen aanvragen en is dat genoeg om de brommer dan opnieuw door mijn maat te laten inschrijven met een nieuw GVA of zal dat niet lukken en als ik weet wat het laatste nummerplaat nummer was zou mijn maat hem normaal gezien moeten kunnen inschrijven aangezien de verzekeraar hey inschrijvingsbewijzen kan bekijken of ben ik verkeerd?
Wat moet ik dan doen?
Ik heb jullie hulp echt nodig

Bedankt
Aparte situatie, je kan denk ik het best contact opnemen met de zoon (ervan uitgaande dat hij de scooter op naam heeft staan) hij kan nieuwe papieren aanvragen zodat jij de scooter kan overschrijven. En anders gewoon een ander frame kopen. in ieder geval succes.
 
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Peugeot kisbee gekocht uit 2015 zonder papieren wel met sleutels.
De brommer was van een oude man maar die is recent overleden zijn zoon heeft dan de scooter verkocht maar heeft de papieren niet gevonden.
Een maat van mij wilt die overkopen van mij maar met papieren.
Brommer heeft geen gva en ook geen deel1 en 2.
Nu weet ik niet waar ik moet beginnen.
Een bewijs van verlies van het gva kan ik aanvragen heb ik gelezen maar het bewijs van verlies van het inschrijvingsbewijzen moet door de persoon gebeuren die met de scooter aan het rijden was maar die is overleden.
Nu weet ik echt niet wat ik moet doen.
Kan ik zelf een bewijs van verlies van de inschrijvingen aanvragen en is dat genoeg om de brommer dan opnieuw door mijn maat te laten inschrijven met een nieuw GVA of zal dat niet lukken en als ik weet wat het laatste nummerplaat nummer was zou mijn maat hem normaal gezien moeten kunnen inschrijven aangezien de verzekeraar hey inschrijvingsbewijzen kan bekijken of ben ik verkeerd?
Wat moet ik dan doen?
Ik heb jullie hulp echt nodig

Bedankt
GVA en Deel 1&2 zegt mij helemaal niets.
Ga er gemakshalve vanuit dat dit om een Belgisch kenteken gaat.
In NL is de RDW het orgaan om navraag te doen omtrent het kenteken.
 
Back
Top