Scooter start niet na zonder benzine rijde

Ahmet zip

Member
Mijn scooter weigert te starten nadat ik zonder benzine heb gereden. Ondanks het tanken, blijft het probleem bestaan. Zelfs het gebruik van de kickstart levert geen resultaat op. Opmerkelijk is dat de kickstart naar beneden hangt, dus ik moet deze handmatig terugzetten voordat ik met mijn voet kan proberen te starten.
Iemand een idee ??
 
Advertisement - register to remove this

Loopt er benzine naar je carb tijdens het starten ? Kan zijn dat je filter dicht zit met troep die onderin de tank zit .
Er zit ook een filter aan je benz kraan , in de tank. Anders de sproeiers nakijken , als je geen extra filter tussen je benz leiding hebt .
En voor je kick start schroef je deksel eens open , en smeer het mechanisme , en kijk of de veer heel is , en goed zit.
Vergeet ook het asje wat door het deksel loopt te smeren.
 
Loopt er benzine naar je carb tijdens het starten ? Kan zijn dat je filter dicht zit met troep die onderin de tank zit .
Er zit ook een filter aan je benz kraan , in de tank. Anders de sproeiers nakijken , als je geen extra filter tussen je benz leiding hebt .
En voor je kick start schroef je deksel eens open , en smeer het mechanisme , en kijk of de veer heel is , en goed zit.
Vergeet ook het asje wat door het deksel loopt te smeren.
Hoe zie be of er benzine naar je carb gaat. Ik heb niet veel ervaring met scooter daarmee.
 
Hoe zie be of er benzine naar je carb gaat. Ik heb niet veel ervaring met scooter daarmee.
Slangetje van tank naar carburateur even van de carb trekken, en even kicken. Als er dan benzine uit stroomt krijgt je carb benzine als het goed is.

Ik zou ook even je kickstartmechanisme schoonmaken en invetten en even kijken of de veer waarmee die terug schiet nog op de goede plek zit.
 
"iget" met carb? (en kickstart?)
iget is toch met injectie? dan vrees ik (geen ervaring mee, dat niet) dat inspuitpomp en/of injector het drooglopen niet heeft/hebben overleefd?
 
Back
Top