jobhammer

New Member
Goeiedag,

Ik heb een aerox naked 2016 en ik heb soms problemen bij het starten. Als ik er hem voor het eerst op de dag ergens in de middag start werkt hij altijd perfect en start in 1x en loopt ook goed. Vervolgens ga ik er mee rijden, zet ik na het rijden hem even stil voor bijvoorbeeld 2 uur en daarna start hij even, valt hij metteen uit en krijg ik hem niet meer aan. Vaak gaat hij de dag daarna pas aan en loopt hij gewoon weer perfect. Heeft iemand enig idee hoe dit kan.

Met vriendelijke groet,
Job
 
Advertisement - register to remove this

Goeiedag,

Ik heb een aerox naked 2016 en ik heb soms problemen bij het starten. Als ik er hem voor het eerst op de dag ergens in de middag start werkt hij altijd perfect en start in 1x en loopt ook goed. Vervolgens ga ik er mee rijden, zet ik na het rijden hem even stil voor bijvoorbeeld 2 uur en daarna start hij even, valt hij metteen uit en krijg ik hem niet meer aan. Vaak gaat hij de dag daarna pas aan en loopt hij gewoon weer perfect. Heeft iemand enig idee hoe dit kan.

Met vriendelijke groet,
Job
Hoe heb je dit probleem opgelost? Ik heb hetzelfde
 
Ik zou de vlotter-/vlotternaaldwerking van je carburateur eens bekijken
Ik heb het idee als je eenmaal weer op de brommer hebt gereden en je parkeert hem dan voor een tijdje dat de benzine uit het brandstofslangetje en eventueel extern brandstoffilter langzaam blijft doorlopen en daarmee de scooter bij de eerste kick of elektrische start gelijk verzuipt.
De volgende dag is die benzine weer verdampt en kun je de scooter weer gewoon starten.
 
Ik zou de vlotter-/vlotternaaldwerking van je carburateur eens bekijken
Ik heb het idee als je eenmaal weer op de brommer hebt gereden en je parkeert hem dan voor een tijdje dat de benzine uit het brandstofslangetje en eventueel extern brandstoffilter langzaam blijft doorlopen en daarmee de scooter bij de eerste kick of elektrische start gelijk verzuipt.
De volgende dag is die benzine weer verdampt en kun je de scooter weer gewoon starten.
Ik zette na het rijden altijd de benzinekraan dicht om het doorlopen tegen te gaan. Kan dit dan alsnog een probleem zijn?
Post automatically merged:

Ik zou de vlotter-/vlotternaaldwerking van je carburateur eens bekijken
Ik heb het idee als je eenmaal weer op de brommer hebt gereden en je parkeert hem dan voor een tijdje dat de benzine uit het brandstofslangetje en eventueel extern brandstoffilter langzaam blijft doorlopen en daarmee de scooter bij de eerste kick of elektrische start gelijk verzuipt.
De volgende dag is die benzine weer verdampt en kun je de scooter weer gewoon starten.
Waar moet ik dan ook precies naar kijken en als ik iets verkeerds aantref, wat kan ik daar dan tegen doen? Bij de vlotter
 
Last edited:
Ik zou de vlotter-/vlotternaaldwerking van je carburateur eens bekijken
Ik heb het idee als je eenmaal weer op de brommer hebt gereden en je parkeert hem dan voor een tijdje dat de benzine uit het brandstofslangetje en eventueel extern brandstoffilter langzaam blijft doorlopen en daarmee de scooter bij de eerste kick of elektrische start gelijk verzuipt.
De volgende dag is die benzine weer verdampt en kun je de scooter weer gewoon starten.
Ik heb nu de vlotternaald in mijn handen maar zie zelf niet iets bijzonders (heb er ook niet heel veel verstand van).
 

Attachments

  • 16940971210356130283740715553706.jpg
    16940971210356130283740715553706.jpg
    101.1 KB · Views: 12
vlotternaald vervangen kan nooit kwaad. Op de foto lijkt hij wel een beetje versleten te zijn, maar moeilijk te zien (geen rechte zijdes).

Als je je benzine kraan dichtdraait lijkt me dit echter niet het probleem.

kun je makkelijk testen:
ga een stukje rijden, zet de scooter stil maar laat de motor draaien, zet de benzinekraan dicht, wacht totdat hij uitvalt (vlotterbak leeg) en kijk dan of hij wel bijna direct weer start na twee uur wachten.
 
vlotternaald vervangen kan nooit kwaad. Op de foto lijkt hij wel een beetje versleten te zijn, maar moeilijk te zien (geen rechte zijdes).

Als je je benzine kraan dichtdraait lijkt me dit echter niet het probleem.

kun je makkelijk testen:
ga een stukje rijden, zet de scooter stil maar laat de motor draaien, zet de benzinekraan dicht, wacht totdat hij uitvalt (vlotterbak leeg) en kijk dan of hij wel bijna direct weer start na twee uur wachten.
Als ik de benzinekraan dichtzet zoals jij zegt dan gaat de motor natuurlijk uit en na die 2 uur start hij gewoon goed. Eerst zat er ook een automatische choke op de scooter (geen elektrische). Als de motor koud was ging die automatisch in hogere toeren voor 30 seconden en daarna weer rustiger. Ik heb tot nu toe niet opgemerkt dat hij dat nog steeds doet. Kan het hier iets mee te maken hebben? Wat ik trouwens ook merkte gisteren is dat wanneer ik gas gaf wanneer hij stil stond hij akelig lang die toeren bleef vasthouden alsof mijn gas bleef hangen. Erg raar allemaal.
 
Als ik de benzinekraan dichtzet zoals jij zegt dan gaat de motor natuurlijk uit en na die 2 uur start hij gewoon goed. Eerst zat er ook een automatische choke op de scooter (geen elektrische). Als de motor koud was ging die automatisch in hogere toeren voor 30 seconden en daarna weer rustiger. Ik heb tot nu toe niet opgemerkt dat hij dat nog steeds doet. Kan het hier iets mee te maken hebben? Wat ik trouwens ook merkte gisteren is dat wanneer ik gas gaf wanneer hij stil stond hij akelig lang die toeren bleef vasthouden alsof mijn gas bleef hangen. Erg raar allemaal.
ik heb ook dat bij het starten hij 20 seconden lang hoog in touren gaat en daarna niet meer. Bij mij komt het doordat de choke na 20s weer dichtgaat en dan loopt die weer normaal. dit is best normaal en niet schadelijk voor je motor
 
ik heb ook dat bij het starten hij 20 seconden lang hoog in touren gaat en daarna niet meer. Bij mij komt het doordat de choke na 20s weer dichtgaat en dan loopt die weer normaal. dit is best normaal en niet schadelijk voor je motor
Ja dat weet ik, maar tegenwoordig doet hij dat niet meer waardoor ik zelf gas bij moet geven om ervoor te zorgen dat hij aanblijft. Choke kapot dan?
 
Ja dat weet ik, maar tegenwoordig doet hij dat niet meer waardoor ik zelf gas bij moet geven om ervoor te zorgen dat hij aanblijft. Choke kapot dan?
choke is niet persee kapot. als je gas moet geven zodat de scooter aanblijft dan moet je de stagionair schroef naar rechts draaien. heb je dat al geprobeerd?
Post automatically merged:

ik heb zelf niet heel veel verstand van hoe choke werkt maar mijn scooter liep ook stationair heel laag en viel na 30s uit. kwestie van stationair schroef naar rechts draaien net zo ver tot die mooi stationair loopt. je moet er wel voor zorgen dat je dit doet als motor warm is voor beste resultaat.
 
choke is niet persee kapot. als je gas moet geven zodat de scooter aanblijft dan moet je de stagionair schroef naar rechts draaien. heb je dat al geprobeerd?
Post automatically merged:

ik heb zelf niet heel veel verstand van hoe choke werkt maar mijn scooter liep ook stationair heel laag en viel na 30s uit. kwestie van stationair schroef naar rechts draaien net zo ver tot die mooi stationair loopt. je moet er wel voor zorgen dat je dit doet als motor warm is voor beste resultaat.
ik heb van alles al gedaan. Sproeiers vervangen stationair/luchtschroef naar beide kanten draaien. Starten doet hij wel en dat gas geven is ook niet mij grootste probleem. Het probleem is dat wanneer hij loopt en uit gaat hij gewoon niet meer aangaat. Dit kan je tegen gaan met dat gasgeven. Wanneer hij warm is dus echt ff gelopen heeft dan wel met gas geven maar als je hem dan ff stilzet moet je ruim een paar uur wachten voordat je hem weer kan starten. Wanneer je naar school of werk moet en je zet hem neer (benzine kraan open of dicht) dan gaat hij daarna met geluk aan. Anders ben ik gewoon de lul en kan ik lopen.
 
klinkt een beetje als een vapour lock (dampslot) in je toevoerleiding naar je carburateur.
als je blok warm is, ontstaat er een dampbel in een hoog punt/krul in je benzineslang/filter naar je carb. als je blok afkoelt wordt die damp weer vloeibaar en loopt de boel weer door. controleer of je benzineleiding omhoog-omlaag golft en als je transparante slang hebt, kun je die dampbel in zo'n bocht omhoog zien zitten.. (met gas geven trek je de benzine uit je vlotterbak en mogelijk die dampbel dóór naar je vlotterbak, is mijn theorie)
 
klinkt een beetje als een vapour lock (dampslot) in je toevoerleiding naar je carburateur.
als je blok warm is, ontstaat er een dampbel in een hoog punt/krul in je benzineslang/filter naar je carb. als je blok afkoelt wordt die damp weer vloeibaar en loopt de boel weer door. controleer of je benzineleiding omhoog-omlaag golft en als je transparante slang hebt, kun je die dampbel in zo'n bocht omhoog zien zitten.. (met gas geven trek je de benzine uit je vlotterbak en mogelijk die dampbel dóór naar je vlotterbak, is mijn theorie)
En wat kan ik daar tegen doen? Zoveel verstand heb ik er ook niet van.
 
Back
Top