Scooter start alleen nog met kick , heel soms electrisch , startmotor of accu??

fasemc

Well-Known Member
De laatste tijd start mijn scoot niet meer met linkerrem of rechterrem , of heel af en toe dan...Mogelijk heeft e.e.a wel wat met vocht te maken. Kicken gaat wel. Als de scooter gestart is en ik zet hem uit lukt het wel met zowel de linker als rechterrem, misschien omdat er dan minder kracht nodig is. Kun je op basis hiervan al uitsluiten of het de accu is of de startmotor die niet helemaal goed meer is...verlichting ed werkt , scooter geeft 13,6 volt tijdens rijden. (Sym fiddle 3 ,4t euro3)

Dank!
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al eens gekeken of je remlicht brandt als de scooter zich niet elektrisch laat starten?
Als de startmotor niet wilt draaien, hoor je dan wel een klikje als je een remhendel en de startknop drukt?
 
Jah , remlicht brandt. Voor de zekerheid heb ik nog wel de remlicht schakelaar vervangen. Als ie wel eens electrisch wil starten gaat het erg moeizaam, beetje hoestend / rochelend zeg maar... Als het wat droger is geweest lijkt dat iets beter te gaan naar vandaag bijvoorbeeld helemaal niks. Ik hoor inderdaad wel een tikje als ik de rem induw en er niks gebeurt met de electrische start...
 
De microswitch in je remhevel geeft ook een licht klikje, maar als dit klikje uit je startrelais komt zou ik even de twee dikke draden van het startrelais met elkaar kortsluiten en dan kijken of je startmotor dan wel goed wilt rondgaan.
 
Back
Top