Scooter start slecht en valt soms uit bij gas geven

Lacoste20

Member
Hallo iedereen,
zoals de titel al zegt: Scooter start slecht en valt soms uit bij gas geven.

Ik heb een gy6 80cc (47mm) met een standaard kop en standaard carburateur.
Sproeier 82.
Standaard luchtfilter.

Het duurt bij koude motor vaak 15 seconden voordat de scooter elektrisch aanslaat.

Tijdens het rijden hapert de motor wel eens.
Tijdens het optrekken wil de motor ook opeens uitvallen.

Ik heb al een nieuwe carburateur besteld. Die komt morgen binnen.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
De carburateur heb ik al grondig gereinigd. De sproeiers zitten niet verstopt.

Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Kleppen gesteld?
Yes, beiden staan op 0.10mm

Ik heb niet eens 1000 km geleden kleppen gesteld.
Aha, loopt hij wel normaal stationair of schommelt hij in toeren?
Hij loopt wel mooi stationair bij warme motor
Post automatically merged:

Massa van cdi? Juiste bougie? Heb je alle O-ringen inlaatspruitstuk gemonteerd? Choke goed afgedicht met de passende ring en vastzet-C-klemmetje?
Groet,
Ik zal dit allemaal controleren. Bedankt voor je reactie.
 
Last edited:
Massa van cdi? Juiste bougie? Heb je alle O-ringen inlaatspruitstuk gemonteerd? Choke goed afgedicht met de passende ring en vastzet-C-klemmetje?
Groet,
Ik heb dit gecontroleerd.
Er zit een NGK CR7HSA bougie in.
De choke zit goed vast met het klemmetje.
Hoe kan ik controleren of de CDI een goede massa verbinding heeft?
De "O Ring" van het inlaatspruitstuk heb ik recent geleden vervangen.
De "O Ring" van de plaat van het inlaatspruitstuk heb ik niet gecontroleerd en vervangen.
Zou hier ook een lek kunnen zijn?
1631134811539.png
 
Misschien wel tever gezocht ben namelijk alles behalve een expert...maar ik had ook rare ontstekingsproblemen haperen stotteren uitvallen ...noem maar op...was het gewoon de CDI die schyzofreen was geworden.
Opgelost met een nieuwe....zijn ook niet zo duur en makelijk om bij porblemen gelijk uit te kunnen sluiten dat het aan de cdi ligt...als je een reserve heb liggen
 
Misschien wel tever gezocht ben namelijk alles behalve een expert...maar ik had ook rare ontstekingsproblemen haperen stotteren uitvallen ...noem maar op...was het gewoon de CDI die schyzofreen was geworden.
Opgelost met een nieuwe....zijn ook niet zo duur en makelijk om bij porblemen gelijk uit te kunnen sluiten dat het aan de cdi ligt...als je een reserve heb liggen
Ik zal een reserve CDI proberen. Bedankt voor je reactie.
 
En nog iets waar je op moet letten wat ik ook had...ik weet niet in hoevere jij je scooter hebt aangepast?
Maar mijn spruitstuk heeft ook zo een tuutje ,daar moet een slangetje aan naar je benzinekraantje
Voor dat systeem (waarvan ik niet weet hoe ik dat verwijder kan) loopt er bij mij ook 1 van uitlaat naar luchtfilter uitlaatkant.....
En van mijn kleppendeksel of hoe het heet zit er ook zo een tuutje die loopt naar luchtfilter kickstartkant.
En in dat slangetje zat een gaatje......heel die scooter lijpdoen waarvan je dan denk dit is kapot dat is kapot....is het gewoon 1 kutgaatje.
Als je weet hoe je dat systeem omzeilt....wil ik dat ook wel eens weten.
Als je dat niet weet zou ik het maar aangesloten houden anders doet je scooter lijp.
 
Back
Top