Scooter start wel maar duurt lang en registreert soms niet

Advertisement - register to remove this

Ik wou dat mijn vriendin zo mager was als de informatie die je nu verschaft

Maargoed, meet je voltage eens van de accu met het contactslot uit, daarna aan en daarna als je aan het starten ben

Ik denk dat je accu namelijk bijna dood is
 
Ik wou dat mijn vriendin zo mager was als de informatie die je nu verschaft

Maargoed, meet je voltage eens van de accu met het contactslot uit, daarna aan en daarna als je aan het starten ben

Ik denk dat je accu namelijk bijna dood is
Dit is de 2de accu, maakt geen verschil. Ook een paar keer aan een druppel lader gedaan en geen verschil. Wat voor informatie zou u willen hebben?

Het is een Piaggo Liberty 4T 2V (2002 model)
Alles werkt behalve de teller en het starten.
 
Ik zou als de accu goed is , eerder denken aan een slechte verbinding tussen , accu ( de polen goed schoon?) accu naar massa , accu + naar startrelais / startrelais naar startmotor , startmotor massa . Eens al deze verbindingen goed schoon maken . Je kan om een verbrand startrelais , (waarvan de doorverbind contacten van verbrand zijn) , uit te sluiten , de dikke aansluitingen van het relais , door verbinden . Gaat de startmotor dan wel goed rond , moet je het relais vervangen.
 
Ik zou als de accu goed is , eerder denken aan een slechte verbinding tussen , accu ( de polen goed schoon?) accu naar massa , accu + naar startrelais / startrelais naar startmotor , startmotor massa . Eens al deze verbindingen goed schoon maken . Je kan om een verbrand startrelais , (waarvan de doorverbind contacten van verbrand zijn) , uit te sluiten , de dikke aansluitingen van het relais , door verbinden . Gaat de startmotor dan wel goed rond , moet je het relais vervangen.
Ahh oke, dan begin ik daarmee en dan kan ik later nog als dat nodig is de kleppen stellen. Misschien is het gerelateerd maar de scooter rijdt ook wat minder hard en trekt langzamer op vergeleken met hoe die 9 maanden geleden was. Kan dat iets ermee te maken hebben? Mij maakt het niet heel veel uit want ik ga het toch waarschijnlijk ontgrenzen.
 
Heeft de scooter zijn onderhoud wel gehad , kan natuurlijk toeval zijn , maar als hij al lang geen onderhoud heeft gehad , kan het geen kwaad om alles in één keer aan te pakken , incl. v-snaar / rollen nakijken.
Ja is goed, ik wilde sowieso al alle pakkingen nalopen en vervangen, olie verversen, nodige dingen spuiten en zo’n onderhoud kit kopen met bougie, v-snaar etc. Het is mijn zus haar scooter en die kan er niks van dus daarom moet ik het maar uitzoeken hahaha.
 
Back
Top