Scooter start wel maar komt niet in beweging

dutchino

Well-Known Member
Dan zou ik toch wat meer olie erbij doen. De oorzaak is meestal moeilijk te achterhalen maar het lijkt mij een probleem met smering. Iets wat je beter kunt doen met een nieuwe set.

Voor zover ik zie kun je met die zuiger niks meer. Die cilinder zou ff goed met je nagel voelen. Als je krassen al met je nagel kunt voelen dan zijn ze meestal al te diep.

Het beste is een nieuw setje monteren nadat je de rest van de motor ook goed hebt nagelopen.

dutchino

Well-Known Member
Ik zou met een nieuwe cilinder altijd wat rijker mixen de eerste 1000km. Ik zou tussen de 1:35 of 1:40 mixen. Vergeet de rest ook niet na te lopen he.. zorg dat de nieuwe cilinder op een betrouwbare basis komt

dutchino

Well-Known Member
Zoveel mogelijk dingen je kunt bedenken en zien. Zorg dat er niks in de blok kan vallen door er bijv een doek in te doen. Misschien een grotere maat sproeier bijv. Misschien liep de motor te arm

bartj

HousePaus
1 op 50 mengen voor straat is meer dan genoeg. Is geen sprinter die 15k toeren jankt, scheelt je ook de regelmatige bougie wissel en slecht starten na een tijdje

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Met dat olie in smeren van cilinder en zuiger doe ik tegenwoordig anders.

Ik smeer eerst de zuiger in en ook de groeven waar de zuigveren in komen.. Dan monteer ik de zuigerveren en dan nog boven op de zuigerveren zelf in de olie zetten.

Dan heb je al het voordeel dat je bij de eerste droge start direct geen compressie lekkages hebt.

De rest van de olie in de zuigerveer groef kan altijd nog tijdens het draaien eruit lopen.

En koop geen goedkope bagger cilinder.. Want naar 3 keer prutsen heb je het geld er ondertussen al eruit voor een duurdere.

dutchino

Well-Known Member
Heb je de beide kanten van de krukas ook al gecontroleerd/gedemonteerd? Je zou de rest ook nog nalopen he..Die zuiger zag er gaar uit dus die was echt wel klaar. Maar jammer dat dit niet je hoofdprobleem was.

dutchino

Well-Known Member
Das toch aardig grondig. Bijzonder dat je geen aanleiding van de ratel hebt gevonden. Heb je dr drijfstand ook gecontroleerd..?

Jbonit

Member
Nu je dat zegt die heb ik niet net zo grondig gecontroleerd als de rest. Is er iets wat de drijfstang niet hoort te doen. Of iets waar ik op moet letten ?

Rimovanax

Member
Nu je dat zegt die heb ik niet net zo grondig gecontroleerd als de rest. Is er iets wat de drijfstang niet hoort te doen. Of iets waar ik op moet letten ?
Spelling, voel met een kleine beweging of daar spelling in zit. zoals ja dan kan je een nieuwe krukass halen.

trabiarie

Active Member
Oeioeioei nieuwe cilinder+zuiger gemonteerd. Helaas nog geen cm in bewogen. Iemand nog meer ideeën?
Bedoel je dat de zuiger niet beweegt in de cilinder , of dat de motor niet aan slaat?
Ik contoleer het drijfstang lager op deze manier: zuiger in top draaien , dan klein stukje naar beneden en met kracht op de zuiger drukken , meestal voel je dan of je speling hebt , en dat moet niet zo zijn . Anders moet je je hele krukas demonteren om de drijfstang te controleren

Jbonit

Member
@trabiarie nee ik bedoel dat de scooter niet loopt terwijl die wel start. Krukas is ook al besteld want er zit inderdaad speling in. Ik hoop dat dat de probleem wegwerkt. Ps thx voor die tip

Jbonit

Member
Naar voor en achter maar ook naar links en rechts schuiven. Dan kwam er ook beetje piep achting geluid. Waarschijnlijk is dat ook het geluid dat komt waneer ik m start.

Advertisement - register to remove this