Scooter start wel maar komt niet in beweging

Jbonit

Member
Ik sinds kort een probleem met me scooter hij start wel. Alleen als je gas bij geeft en blijft niet stadtionair. Waneer je meer gas geeft hoor je datie hoger toeren gaat. Je hoort beetje geratel van uit de motorblok. na halve minuut valt ie van zelf uit. Wat ik zelf heb geprobeerd is grotere sproeier,Andere bougie carter gecheckt.iemand die weet waar dit aan kan liggen?
De scooter is

keeway hurricane 50 cc 2t
2008
Ongeveer 9800 km gereden
Sproeier is 68.
 
Advertisement - register to remove this

Dan zou ik toch wat meer olie erbij doen. De oorzaak is meestal moeilijk te achterhalen maar het lijkt mij een probleem met smering. Iets wat je beter kunt doen met een nieuwe set.

Voor zover ik zie kun je met die zuiger niks meer. Die cilinder zou ff goed met je nagel voelen. Als je krassen al met je nagel kunt voelen dan zijn ze meestal al te diep.

Het beste is een nieuw setje monteren nadat je de rest van de motor ook goed hebt nagelopen.
 
Ik zou met een nieuwe cilinder altijd wat rijker mixen de eerste 1000km. Ik zou tussen de 1:35 of 1:40 mixen. Vergeet de rest ook niet na te lopen he.. zorg dat de nieuwe cilinder op een betrouwbare basis komt
 
Zoveel mogelijk dingen je kunt bedenken en zien. Zorg dat er niks in de blok kan vallen door er bijv een doek in te doen. Misschien een grotere maat sproeier bijv. Misschien liep de motor te arm
 
Met dat olie in smeren van cilinder en zuiger doe ik tegenwoordig anders.

Ik smeer eerst de zuiger in en ook de groeven waar de zuigveren in komen.. Dan monteer ik de zuigerveren en dan nog boven op de zuigerveren zelf in de olie zetten.

Dan heb je al het voordeel dat je bij de eerste droge start direct geen compressie lekkages hebt.

De rest van de olie in de zuigerveer groef kan altijd nog tijdens het draaien eruit lopen.

En koop geen goedkope bagger cilinder.. Want naar 3 keer prutsen heb je het geld er ondertussen al eruit voor een duurdere.
 
Heb je de beide kanten van de krukas ook al gecontroleerd/gedemonteerd? Je zou de rest ook nog nalopen he..Die zuiger zag er gaar uit dus die was echt wel klaar. Maar jammer dat dit niet je hoofdprobleem was.
 
Oeioeioei nieuwe cilinder+zuiger gemonteerd. Helaas nog geen cm in bewogen. Iemand nog meer ideeën?
Bedoel je dat de zuiger niet beweegt in de cilinder , of dat de motor niet aan slaat?
Ik contoleer het drijfstang lager op deze manier: zuiger in top draaien , dan klein stukje naar beneden en met kracht op de zuiger drukken , meestal voel je dan of je speling hebt , en dat moet niet zo zijn . Anders moet je je hele krukas demonteren om de drijfstang te controleren
 
Met dat olie in smeren van cilinder en zuiger doe ik tegenwoordig anders.

Ik smeer eerst de zuiger in en ook de groeven waar de zuigveren in komen.. Dan monteer ik de zuigerveren en dan nog boven op de zuigerveren zelf in de olie zetten.

Dan heb je al het voordeel dat je bij de eerste droge start direct geen compressie lekkages hebt.

De rest van de olie in de zuigerveer groef kan altijd nog tijdens het draaien eruit lopen.
En zo hoort het ook. Trek de olie altijd op in een spuitje en dan wanneer je cilinder over de zuiger gaat ff klein spuitje en geen centje pijn.

Heb je je carb schoongemaakt en misschien iets andere afstelling de boel terug gezet? Zou makkelijk kunnen dat ie daarom niet start. Als b je luchtschroef helemaal dicht staat
 
Back
Top