Scooter start soms maar valt uit

Levizip2003

New Member
Beste,
Ik heb een vraagje over mijn scooter zip type 3 2takt 70 cc, 3 dagen geleden is mijn scooter tijdens het rijden uitgevallen. Ik heb er nog de hele dag op gereden maar hij stotterde altijd al op topsnelheid. Nu hij uit is gevallen startte hij wel nog en liep de scooter goed stationair , alleen het rijden is niet mogenlijk. Hij stottert zo hard dat ik niet vooruit kom en dan valt de scooter weer uit. Ik heb gekeken of de bougie vonkt, en die vonkt gelukkig, ik heb de cabareteur gereinigd, en ik neem aan dat de scooter benzine krijgt als ie af en toe nog start. Nadat ik de cabareteur gereinigd heb start hij af en toe maar valt hij vanzelf weer uit en kan ik de scooter niet aanhouden dmv gas te blijven geven. Hebben jullie tips voor mij wat het zou kunnen zijn? Ik ben alvast erg dankbaar voor de reacties.
Gr
Levi
 
Advertisement - register to remove this

kijken of er benzine uit de slang spuit als je kickt of de elektrische start gebruikt
Post automatically merged:

de blokkage zit vaak niet in de slang maar in de kraan/tank
 
Ik heb hem net nog eens proberen te starten, na een paar keer kicken ging ie aan en dmv gas te geven bleef die aan maar zodra ik het gas los liet viel die gelijk weer uit. Kan het dan nog steeds te maken hebben met het benzine slangetje ?
 
als hij dan normaal loopt, dus je gewoon weg kan rijden maar hij stationair niet goed loopt, heb je het stationair waarschijnlijk niet goed afgesteld na het hermonteren van de carburateur
 
Bekijk die pin in je carb s, dat hij niet gebogen is of blijft hangen. En zou benzine filter nakijken + de sproeier. Je kan die deksel van je card eraf schroeven en dat rubber eraf. dan gwn paar keer gas geven (scooter uit) en kijken of dr n aardig straaltje komt. K weet niet heel veel van scooters maar bij zat hier n probleem
 
Back
Top