Hoi,Begin eens met de compressie te meten. Daarna kijken of als je start , er benzine uit de slang komt bij de carburateur.
Is het benzine / lucht filter schoon (vernieuwd) bij de beurt alsmede de bougie. ( is vernieuwd las ik)
Wordt de bougie nat ? Probeer anders eens te starten met een pufje remmen reiniger in de luchtinlaat van de carb , loopt hij dan wel , is het een brandstof probleem. Heb je wel een mooie blauwe vonk ?
Post automatically merged:
Bij kicken is het start toerental hoger als met de elektrische startmotor , als je al weinig compressie hebt gaat hij waarschijnlijk met de kick eerder aan , of heeft er in ieder geval zin in . Hoeveel km's heeft hij al achter zijn kiezen..
Bougie Zou ik morgen moeten kijken, en de kleppen blijf ik steeds Meer over twijfelen terwijl in het onderhoudsboekje precies die afstand en aan gegeven zijn. Het isolatie stuk was kapot dus ik heb een andere besteld met nieuwe pakkingen en die zit er ook op. Toen 1x gestart was had ik gelijk weer getest op valse lucht en dit was na de reparaties weg.Dan blijft er dus compressie of ontsteking over . Wordt de bougie ook nat na start pogingen?
Weet je zeker dat de kleppen goed gesteld zijn ? waar is het isolatie stuk gebleven tussen inlaat en carb ?
Weinig km's maar zou toch eens de comp meten. Moet rond of over de 9 bar zijn.
Het probleem van compressie testen voor mij is dat ik geen compressie meter heb en het dus niet kan testen, de overige dingen zoals kleppen beide op 0.1 en bougie Kan ik wel doen. En ik weet niet alles precies maar mij is aangeleerd dat een carberateur met een kapot te choke wel Zou moeten werken alleen niet ideaal.Zet ze allebei eens op 0,1 , is waarschijnlijk niet goed maar daar moet hij wel op lopen. Wat je ook zou kunnen testen is de werking van de choke hier een filmpje hoe en waarom. :
Ik zal het morgen alles testen. Het lijkt mij het slimste om het in de volgorde te doen vanMet dit koude weer wordt dat toch wat lastig , mede omdat je zegt dat de scooter als hij start , dat je dan geen gas kan geven. Normaal hoort het zo te zijn dat hij hoog stationair loopt . Dit duurt bij mij ±1 min , en dan zakt hij af. Normaal staan de scooter af fabriek erg zuinig afgesteld , dus geen choke en je hebt een probleem. Ook zou je b.v met je hand tijdens het starten de lucht inlaat kunnen knijpen van de carb , om te kijken of dat helpt met starten.
Ja timing is in orde, bij het kleppen stelen gecontroleerd. En de lucht stel schroef staat ook al op 1.5 slagenOok een optie hoewel onwaarschijnlijk als hij wel goed heeft gelopen , is om te kijken of de nokkenas op tijd staat t.o.v de zuiger.
Merk teken vliegwiel op T en de lijntjes of gaatjes nokkenas tandwiel gelijk met de kleppen deksel rand , en het grote gat naar boven gericht. Staan ook zat filmpjes van op you tube.
Als je hem eenmaal lopend heb is het goede afstellen van de luchtschroef ook van belang , begin eens met ongv 1,5 slagen , en als hij warm is verder afstellen.
Net de kleppen beide op 0.1mm gezet, hij had minder moeite en wou steeds starten maar het leukte hem steeds niet. Een andere bougie Erin gezet waar op je beter kunt zien op hij nat is. En na het paar keer proberen en weer eruit Halen zag ik dat de bougie nat was. Wat zou dit betekenen want hij heeft wel een vonkIk zou toch voordat je misschien een hoop geld en moeite erin steekt , eerst de compressie laten meten . als je zelf geen meter hebt , is er geen garage bij jou in de buurt , kan ook bij een auto garage , als jij heb aanbied dat ze zo bij het bougie gat kunnen , zal het ook niet de hele wereld kosten. Een cil kit en een set pakking spaar je dan uit als de compressie goed blijkt te zijn.
Gelukkig kon ik bij de garage on de hoek snel even testen. Het gemiddelde was ongeveer 10 bar. Ik weet niet of dat goed is?Ja dit zou op een slechte compressie kunnen duiden , door lekkage langs de zuigerveren of de kleppen. Maar nogmaals ik ( heb makkelijk praten natuurlijk , ik heb een compr meter) , zou eerst de compr laten testen of voor rond de € 30 er èèn bestellen. Is altijd een makkelijk stuk gereedschap , zal je vaker nodig hebben met dit soort akkefietjes.
Post automatically merged:
ook nog eens met remmenreiniger proberen te starten nu , misschien is hij na al deze pogingen wel verzopen.
2hands blok wil ook niet alles zeggen, let wel op wat je koopt en kijk er goed naSorry voor de late reactie allemaal. Allereerst dank voor de reactie en hulp. Ik heb nog eens goed naar de cilinder gekeken en deze is helemaal naar de tering(raar dat de compressie wel goed was). Ik heb dus mede door andere onderdelen die waarschijnlijk ook niet Meer goed zullen zijn besloten een 2e hands blok er onder te zetten zodat ik zekerheid heb dat alles het doet. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.