Scooter start niet, accu leek het probleem.

JV_010

Member
Scooter IGET Euro 5 model bijna 15.000 km, alle beurten gehad tot 10.500/11.000. Scooter proberen te starten gister maar kreeg ik heel lastig gestart, lichten flikkerde en knipperlicht knipperde heel snel. Nu accu op de lader geleegd, was 40% opgeladen stond er ( toen ik hem erop legde ), en toen die vol was erin gedaan. Starte eerste in 1x toen viel die met een pruttelend geluid uit, daarna starte die weer in 1x en weer met een pruttelend geluid uit vervolgens starte die helemaal niet meer en merkte ik na het aan doen van de scooter dat ik een piep hoorde komen vanuit de accu/zadel. Iemand ideeen? Ben zelf niet handig met scooters of iets dergelijks dus even open schroeven zit er niet in. En zonder weer veel geld kwijt te zijn bij een dealer hier even mijn vraag neergezet.
 
Advertisement - register to remove this

Toch nog maar eens de spanning over de accupolen meten, indien deze weer te laag is, ondanks dat je hem opgeladen had, inderdaad zoals @bartj hierboven al opperde, accu slecht/defect.
Niet te lang met een slechte accu experimenteren, is niet goed voor je ecu en alle andere sensoren/actuatoren van de scooter.
 
je zou even kunnen kijken welk type accu er nu in zit, en dan even die code googlen. dan weet je zeker dat je dezelfde accu hebt.
 
Back
Top