Scooter start niet na leegrijden tank

Vivacity50

New Member
Hallo iedereen,

Eergisteren heb ik iets te ver doorgereden op een lege tank waardoor mijn scooter uitviel, hierna ben ik lopend naar het tankstation gegaan en heb ik de scooter vol getankt, echter startte deze daarna niet meer.

Waarschijnlijk heeft de scooter wat troep uit de tank opgezogen maar helaas heb ik geen ervaring met injectiemotoren (wel al eerder gedaan bij mijn vorige scooter met carburateur ) en weet ik niet hoe ik dit probleem moet oplossen! Ik heb al injection cleaner gekocht en in de tank gegooid maar ik las online dat dit pas werkt als de motor warm is en een stuk heeft gereden. Heeft iemand tips?

Gegevens over de scooter:
Merk & type: La Souris Sourini (GY6 Injectie Euro5)
Kenteken: blauw (25km/h)
Bouwjaar: 05/2022
Kilometerstand: 18XX/19XX km
Brandstof: altijd E5 getankt (slechts één keer E10)
Onderhoud: doe ik zelf
Aangepast aan de scooter: ECU vervangen voor een 35km/h variant

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Het eerste wat in mij opkom is dat de brandstofpomp lucht heeft gezogen.
Het probleem kan zijn dat er nu lucht in de pomp zit, dit moet je dus ontluchten
Of, in het ergste geval draait de brandstofpomp niet meer omdat deze vastgelopen is (dit is wel onwaarschijnlijk dus je kan gewoon rustig blijven ademen)
 
Het eerste wat in mij opkom is dat de brandstofpomp lucht heeft gezogen.
Het probleem kan zijn dat er nu lucht in de pomp zit, dit moet je dus ontluchten
Of, in het ergste geval draait de brandstofpomp niet meer omdat deze vastgelopen is (dit is wel onwaarschijnlijk dus je kan gewoon rustig blijven ademen)
Hoe moet ik de brandstofpomp exact ontluchten? Ik las online dat je de slang eraf moest halen en er aan moet zuigen tot er brandstof uit komt, klopt dit?
 
dat kun je proberen , kan geen kwaad ,( als je maar niet door blijft drinken) ;)
ik zou voor de zekerheid een soort sifon maken: grote glazen pot met deksel, gaatje waar slang vanaf pomp nèt in past in het deksel, en door een tweede gat een slang (nèt erdoor, zodat hij ruim boven de benzine blijft) waar je naar hartelust aan zuigen kan, zonder dat je die bende meteen binnen krijgt (de dampen zijn al genoeg) doe die gaten maar ieder aan de rand, tegenover elkaar.
 
Back
Top